Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Olivia äter också i regel150 ml var tredje timme. Hon var uppe i 200 ett tag för drygt en månad sen (4 månader gammal idag!) men så mkt äter hon alltså inte nu. Sen kan det vara lite ojämnt hur snabbt hon äter. På morgonen äter hon kanske 50-60 sen resten efter 20-30 min. Sista målet inför natten är vi glada om vi får i henne 120. Men hon växer bra, ligger en över på viktkurvan och två över på längden, så så länge hon gör det så trugar vi inte i henne maten.

• misspethunia

Lite off topic, men... I det här hushållet är det inte spädisen som håller oss vakna på nätterna utan en mörkrädd 9-åring. (Bonusbarn.) Hon väcker mig varje natt genom att ropa, knacka på dörren mm. Jag får en adrenalinkick av att vakna på detta sätt och har sen skitsvårt att somna igen. Hon ropar ju på pappa men han vaknar ju inte.
    Jag har stort tålamod men nu börjar jag faktiskt bli lite trött på detta.

Var bara tvungen att skriva av mig för jag låg här o retade upp mig lite eftersom jag återigen blivit väckt och inte kan somna om.

• misspethunia

Min bvc-sköterska ringde idag och berättade att alla föräldraträffar är inställda pga att lokalen ska renoveras hela hösten. Det skulle börja på tisdag och jag såg verkligen fram emot det. Jag är ju ganska nyinflyttad på ön och såg detta spm en chans att äntligen få lite socialt umgänge. Blev så himla besviken nu när allt är inställt, nästan gråtfärdig.
    Undrar lite, är det inte så att alla ska erbjudas föräldraträffar? Känns som att om det bara hänger på lokalen så borde det ju gå att ordna på nåt annat sätt. Usch vad besviken jag är... :(

• misspethunia

Bumblebee: Tack för tipsen! Jag har letat runt på fb efter nån mammagrupp el dyl men det finns inget. Men det finns klapp o klang i kyrkan så det ska vi börja på nästa vecka. Jag älskar att sjunga och bebisen tycker också det är kul så jag hoppas att det finns lite folk där som man sen kan få lite mer kontakt med.

Sallysally: Tyvärr finns bara ett BVC här på Gotland, annars hade ju byte varit ett alternativ.

• misspethunia

Vår sommar: Usch jag blir förbannad börjar läser om er upplevelse på akuten. Så jäkla nonchalant, både det direkta bemötandet och det indirekta med all väntan och de signaler som det sänder till er. Förstår verkligen att du var arg och ledsen! Jag tycker du ska göra nån form av anmälan, om inte annat så till sjuksköterskans närmsta chef. Tala om hur ni blev bemötta.

Skönt att lille bebisen mår bättre nu iaf, hoppas ni alla får sova gott inatt!

• misspethunia

Jag vet inte vad det är med vår unge, men jag antar att vi är lyckligt lottade vad gäller hennes sömn för hon har sovit fulla nätter sen hon föddes i princip! Ca 21:00 till 8-9 nånting. Vi har matat henne i sömnen, får sista målet vid 23, sen sover vi som sjutton tills det är dags för frukost. Inser att vi haft tur vad gäller det, som sagt!

Det var sambons största farhåga; att inte få sin skönhetssömn. :))

• misspethunia
    Gullvivan skrev 2014-10-27 11:57:15 följande:

Jag är nog äldst, fyllde 34 samma dag som dottern föddes:) Jag ansökte om förskoleplats när hon var en vecka gammal, fråga mig inte varför men det var nog för omgivningen tjatade om det. Vi har sökt till en förskola som ligger i närheten, dels för att den har gott rykte och sen för att det är den som har öppet hela sommaren och andra barn kommer dit. Nu spelar det iofs inte så stor roll eftersom både jag och sambon jobbar inom skolan så är ändå lediga. Men vem vet, kanske byter jobb sådär huxflux;) När det kommer till våra respektive tror jag att man måste ge det tid, första året är tufft och sen tror jag det blir lättar och det kommer bli bättre! Kram till er alla fina mammor!

Också 34, så då är vi två som är äldst!
  • misspethunia

Såhär ser mitt ut. Det blev ju ur-akut snitt så därför blev det ganska snett vilket läkaren bad om ursäkt för. Fast det gör mig inget, huvudsaken ungen kom ut medan hjärtat fortfarande klappade. Fick några bristningar precis kring ärret också som synes. Faktiskt de enda jag fick och här nere syns de ju knappt.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet