Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Hon verkar vara magsjuk. Det bara rinner ur henne.
Hon verkar vara magsjuk. Det bara rinner ur henne.
Alltså, jag blir fan VANSINNIG snart!!!! Sebbe är världens underbaraste MEN i typ tre månader nu har han haft en "testa rösten" period. Han Gallskriker hela jävla tiden. Han är inte arg eller ledsen eller något sådant utan han bara skriker för att höra sig själv. Jag håller på att bli galen. Från morgon till kväll!!!!!!!!! Jag känner att jag inte är någon bra mamma just nu för mitt tålamod är i botten!!! Jag vet seriöst inte vad jag ska göra.
Blööh, det här kommer bli en lååååååååång natt :( Redan inne på tredje uppvaket och då har hon bara sovit en timma.
Jag som var (är) sååå trött, giv mig styrka!
På tal om gråtmildhet förresten. Satt igår och tänkte på dagiset jag ansökt om plats till Noah. Namnet? Skattkammarens förskola. Är inte det det mest passande namnet?! Fullt av ovärderliga små skatter verkligen ju! Buuhuuu!
Känner mig rejält dålig men vi kör köpegröt och välling och tänker fortsätta med det då det funkar så bra! Orkar inte sätta mig in i exakt hur dåligt/farligt det KAN vara och vad som kanske är bättre och sen stå och fixa massa sådant då jag inte har nån bra "köksvana" ens i grunden tyvärr. Men det handlar väl mest om intresse och ens livsstil. Är en långpendlande kontorsarbetsnarkoman som käkat utelunch i 10 år så det tar lite tid att vänja av med tror jag ;)
Även burkmat köper jag och känner att lika bra är nog det eftersom Noah knappt äter just vanlig mat-mat liksom. Fruktpureerna går bra. Och jag har provat att mixra spagetti och köttfärssås åt honom som jag gjort själv men det gillade han heller inte. Så då slänger jag hellre mat som tog mig några sekunder att värma bara, istället för mat jag stått och skalat, hackat, kokt, mosat osv! Tro mig, hade funnit mkt mer glädje i det om det hade uppskattats! Så jag är avundsjuk på er med matglada ungar! ;)
Tror bara inte han är riktigt redo än.
Och precis som ovan, han gillar i synnerhet inte de med lite större bitar i, som exempelvis 8 mån+, utan möjligen kan det gå ner några skedar av väldigt slät 6-månaders-puré! Han grimaserar och spottar ut, har inte satt i halsen utan verkar bara som han klöks för att det är så äckligt i konsistensen enligt honom.
Börjar också fundera lite över det här med vätska då han mest spottar ut vattnet alt leker med flaskan (kör vanlig napp då pipmugg verkligen inte funkar alls)
Och han ammar inte så himla mkt längre heller. Men men, jag fortsätter att erbjuda honom vatten både vid måltid samt amning mellan måltiderna så han får ju tillfälle att klunka i sig lite iaf...