Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Åh vad intressant att läsa om era dagar!
Vi har det i regel såhär nu för tiden;
Ca kl 06-07, Noah vaknar. Blöjbyte, amning och lite mys i sängen.
07.30-08 Nånstans här emellan går vi upp. Gröt till mig och gröt till Noah.
09-10 Efter eventuellt lite lek, och ytterligare en amning är det sovdags. Noah brukar sova i 1-2 timmar. Har det varit en tuff natt eller om jag är allmänt extratrött brukar jag krypa ner en stund i sängen också. Om jag inte har några måsten, det är typ 50/50...
11.30 Ammar igen... För vid 12-tiden kommer sambon hem på lunch, så jag försöker tajma in så Noah håller sig nöjd och glad under den tiden så att vi kan sitta vid matbordet alla 3. (Noah får dock ingenting, moahaha)
Kl 13.30-14.30 Beroende på vilken tid och hur länge Noah sov på förmiddagen så är det amning och sovdags häromkring! Sover 1-2 timmar. Oftast närmare 1.
Kl 16.30 Amning. Sen lek!
Ca kl 18-19. Välling. Försöker ha så fast tid som möjligt men svårt då inget annat är helt hundra. Beror på hur Noah sov på eftermiddagen och vilket humör han är på. Ibland känns det som han velat snutta varje halvtimme från att han vaknat och då försöker jag skjuta fram vällingen lite sen så han hinner bli hungrig..
Ca 19.30 Pyjamas. Sen får han leka av sig lite.
Ca 20.30-21. Noah snuttammar sig till sömns. Jag lägger in honom i sin säng.
Jag lägger mig mellan 23-00. Oftast behöver jag ge honom napp vid 01-02. Ibland äter han en gång på natten, ibland ingen gång. Äter han lägger jag sedan tillbaka honom i sin egen säng där han somnar själv. Ibland går det bra ;)
Sammanfattningsvis, Noah sover 2 ggr per dag när vi bara är hemma och inte gör nåt speciellt. Hans sista vakenpass är oftast vääääldigt långt men han är pigg och glad större delen av tiden. Kan få nån liten gnällstund vid 16-17-tiden och då får han snutta lite och brukar luras att han vill sova men vaknar när jag "drar loss" honom från bröstet eller när jag försöker lägga honom i sin säng. Då brukar jag tänka, att vad gott han kommer somna vid 19 ikväll då kanske, men så kör han på till kl 21 likt förbannat. ;)