Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Hur mår du? Och vad har ni för bf då?
Ja vi tänkte titta, vi skulle inte göra det med Vilgot men jag såg så tydligt snoppen och pungen att jag var tvungen att fråga och då sa hon att det stämde och är glad att vi fick veta då :) Känslan sa kille då och nu säger den tjej men vi får se om det går att få reda på, spelar ingen roll man är ju bara glad om allt ser ut som det ska. Har du någon känsla?
Är ju som sagt i vecka 13+3 och det syns väldigt tydligt, det går inte missta mig för lite små fet bara utan jag har gravidmage haha ;) Familjen berättade vi för direkt även denna gång och några få vänner. Berättade även för några på jobbet tidigt också eftersom att jag sprang och spydde hela tiden och var tvungen att vara hemma. Nu vet nog nästan alla på jobbet då jag har mammabyxor på mig istället för våra vanliga. Förra gången "gick vi ut" med det offentligt i vecka 12 men nu väntar vi tills vi varit på rul, det är precis en vecka efter att Vilgot fyllt 1 så vill att det ska vara fullt fokus på honom då och inte på bebisen :D Låter kanske lite töntigt?? Har i alla fall hittat ett jätte kul sätt att berätta det på offentliga medier efter lite sök på google ;)
Jobbigt med flytt mitt i allt när man redan är trött som det är, man vill ju gärna fixa ordning allt på en gång också. Skönt att du sluppit spya och allt som hör till där även denna gång :)
Magen syns som sagt och eftersom att jag hade något kg kvar sen förra graviditeten så tror jag nog att det kan ha bidragit haha! Tycker magen är mer bred den här gången men det kan som sagt också bero på att man väger lite mer den här gången ;)
Säger som Sallysally, är nästan lite avundsjuk att ni får följas åt igen hoppas man själv prickar in en till graviditet med någon annan härifrån senare, hihi <3
Har ju världens bästa mammor här inne och man glömmer fort så ni kommer garanterat få vara involverade. Tycker nästan jag har lika många frågor den här gången.
Förra gången så googlade jag på varför jag hade så mycket molvärk och om det var något att oroa sig för och den här gången googlar jag på om det är vanligt att inte ha någon molvärk alls om man har tätt mellan barnen haha :D
Fick ni göra kub eller var det något ni valde själva? :)
Tänk att vi har så stora pojkar som blir 1 år nu, förstår inte!
Hade tänkt lägga upp en bild på rul bilden sen och skriva en liten text. Kommer vara i vecka 16+4 när ultraljudet görs om jag kan lita på vad dom sa när jag var och gjorde ul i vecka 7. Kommer göra det i uppsala den här gången och där är dom väldigt noggranna om jag förstår rätt så får se om jag får göra ett till senare också om dom tycker det är för tidigt att se allt.
Blir kul med ett vårbarn och ett höstbarn :D Liiite tidigt kanske men har ni funderat något på vagn?
Ja jag har inte känt någon molvärk alls, det måste ju vara som du säger att kroppen fortfarande är töjd sen sist. Var ju inte allt för längesen vi var gravida. Jag har redan börjar med järntabletter då jag haft hemsk huvudvärk som dock gick över så fort jag började med dom.
Tycker det är synd att det inte erbjuds överallt, här är det bara rul som i många andra län :/
Jag hann bara med en mens innan jag blev gravid igen haha, super fertila verkar vi vara! Kände inte av när jag kan ha haft ägglossning heller tyvärr.. Förra gången blev jag ju flyttad från 1 april till 17 april och Vilgot kom ju 17 april så där räknade dom bra, eller så var han bara punktlig haha ;) Jag misstänkte att jag inte var så långt gången den här gången heller så därför gjorde jag ett privat ul tidigt och där flyttade dom ju mig precis som jag misstänkte att dom skulle göra.
Sommaren var ju stekhet förra året och håller med dig att det var bra varmt och klibbigt med en bebis på bröstet när man redan svettades! Kommer ihåg att han fick värmeutslag fast han bara låg i blöjan stackarn :( Känns skönt att det blir i sep/okt nu faktiskt :)
Vi har tittat på en bugaboo donkey just för att man kan göra den till enkelvagn, annars är jag emmaljunga frälst men det är ju så bra att man kan göra om syskonvagnen till en enkel. Tanken är att vilgot ska gå 10-15 timmar på dagis och då vill jag inte gå runt med en dubbelvagn så därför får det bli en sån. Dom kostar dock 15600kr!!!! vilket jag inte ville lägga på EN vagn så vi beställer från holland istället och har fått ett riktigt bra pris på vagnen med tillbehör på ca 13000kr istället :)
Vill inte helt kapa denna tråden med syskonsnack!
Men alltså jag vet inte om det är gravidhormoner eller vad det är... Men satt häromdagen och läste här ifrån början, och guuud vad nostalgisk jag känner mig. Blev nästan tårögd. Och även i den andra gravidtråden när bebisarna började "ploppa ut" en efter en. Det är så jäkla magiskt, och så häftigt att vi hade - och fortfarande har varandra! Alltså jag har inte fattat det själv exakt HUR mycket ni betyder för mig!
Alla nätter man satt uppe i början och vemtilerade sina problem, tankar och känslor.. Och det var alltid någon som iaf förstod en! I "verkliga livet" tycker jag iblsnd det kan vara svårt att få gehör, men kanske beror på att man inte är lika öppen där som här...
Alltså det känns som igår... Då våra barn var nyfödda. Och nu fyller de ett år, en efter en.. Alltså snyyyyyft!!!!
Hej allihop! Var så längesedan jag var inne här, men det verkar som att det är lite syskon på väg:) min son blir 1 år 29/4 och brorsan är beräknad 2/6:) blir precis 13 månader mellan dom, så fullt upp blir det här hemma:) när beräknas ni? Ni har säkert skrivit men det är så många inlägg sedan jag var inne:)