Om man inte vill ha barnen?
Om man inte är jätteförtjust över att barnen bor hos en.
Hur gör man då?
Blir det ett tvång till det av familjerätten eller domstolen?
Om andre föräldern vill det alltså...
Om man inte är jätteförtjust över att barnen bor hos en.
Hur gör man då?
Blir det ett tvång till det av familjerätten eller domstolen?
Om andre föräldern vill det alltså...
Så man får alltså sätta barn till världen utan att ha förpliktelser? Bara att lämna bort?
Verkar ju soft....
Jag förstår att partnern vill ha barnen varannan vecka. Det är väl det vanligaste och då delar föräldrarna på bördan lika. Varför ska partnern ta större ansvar för barn, tvätt, städning och mat.
Du vill inte uppge varför du bara vill ha varannan helg. Kanske skulle det verka mindre konstigt om vi fick veta resonemanget bakom, men nu framstår du som ego faktiskt.
Man kan väl hoppas att familjerätten ber föräldern som inte vill ha barnen vv utveckla om det går att ändra/anpassa livet så att varannan vecka "passar".
OJ älskade stackars barn alltså. "Min mamma vill inte ha mig o min pappa vill inte ha mig",....Omständigheter hit o omständigheter dit, va f.n - så kan man väl inte tänka NÄR MAN HAR BARN????!!!!
Nä men visst, - måndagar hos mamma, tisdagar hos pappa, onsdagar mormor, torsdagar farmor, fredagar tanten i butiken, lördagar dagistanten som har jour o söndag - tja, vettja man kan stå på torget o vänta att nån vänlig själ tar dom en natt tills omständigheterna åter blir lite bättre på måndag!!! Man blir verkligen både lessen o förbannad. Att några barn i sitt liv måste blicka bakåt o tänka att ingen av föräldrarna orkade med dom, inte konstigt barn- o ungdomspsykiatrin har fullt upp.
Jag kan ta dom!
Visste inte att det var ett tvång i Sverige på att man måste ha de biologiska barn man skapat boende hos sig på en viss tid. Det var nytt!
Attans...