Om man inte vill ha barnen?
Om man inte är jätteförtjust över att barnen bor hos en.
Hur gör man då?
Blir det ett tvång till det av familjerätten eller domstolen?
Om andre föräldern vill det alltså...
Om man inte är jätteförtjust över att barnen bor hos en.
Hur gör man då?
Blir det ett tvång till det av familjerätten eller domstolen?
Om andre föräldern vill det alltså...
Så om jag inte vill att barnen ska bo här mer än varannan helg.
Men andre föråldern vill ha varannan vecka.
Hur gör man då?
Är det familjerätten som bestämmer åt oss då?
Vill ha gemensam vårdnad men inte varannan veckas boende.
Andre föräldern vill ha vv men inte hos mig bara varannan helg.
Kan det beslutas om familjehemsplacering då varannan vecka??
Låter helkonstigt...
Kan tänka mig enbart umgänge men det önskar jag regelbundet.
Aldrig hört om just denna situation så vet ingenting om vad som kan hända.
Jag ber dig att tänka ur barnets perspektiv. Min pappa ville inte ha varannan vecka när mina föräldrar skiljde sig. Det beslutades att det skulle bli varannan helg. Han avsade sig också vårdnaden.
Trots att jag hade, och fortfarande har, en enormt fin och nära kontakt med min mamma så har jag under hela uppväxten känt mig sviken av pappa. Att vilja åka till pappa för att visa något som man har gjort i skolan eller bara för att man har lust, har alltid mötts med orden "Nej, det är inte min helg nu. Du får vänta tills nästa." Har något annat kommit emellan, typ att han varit tvungen att jobba, så har man fått höra att nej, nu går det inte att ses heller. Jag har alltid känt det som att jag har varit satt på undantag av min far och under gymnasietiden mådde jag otroligt dåligt över det.
Idag har jag hyfsad regelbunden telefonkontakt med pappa. Han kan inte alls se det hela ur mitt perspektiv. Jag hade ju det så bra hos min mamma och han bodde ju i så liten lägenhet och dessutom arbetade han så mycket. Ja, jag hade det bra hos min mamma och ja, han arbetade mycket - men inte fan brydde jag mig om att han hade en liten lägenhet. Jo, jag brydde mig om att jag inte fick ha en egen säng hemma hos honom. Det rullades ut madrasser och jag tog med mig egna sängkläder. Jag kände mig aldrig, aldrig välkommen där och det har satt spår i mig långt upp i vuxen ålder.