frappa skrev 2014-04-21 10:36:17 följande:
Det var ingen åsikt, utan bara ett tillägg på hur lustig kodeinet faktiskt är.
Då fakta, sen är ju dessa siffror uppskattade av de som pysslar med detta.
Och att det är narkotikaklassat och beroendeframkallande(för vissa inte, bara fråga mamita eller vad nu hon heter, som är här ibland), du har jag då aldrig ifråga satt.Dock användandet av stigmatiserande ord, för sitt egna höga nöjes skull, som en fåne gjorde ovanför.I tron detta är nått bra att stigmatisera.Där det även finns faktiska fall, där ultra metaboliserande mamma miste sitt barn pga detta.14 dagar efter födsel.Så ett väldans lurig substans.
När det kommer till TS, så har denna inte ett faktiskt fysiskt beroende.Utan lyckats att ska sig ett psykiskt beroende, med tanke på h*n kan vara utan ett tag.Men att i vissa situationer ha ett stort sug och svårt att vara utan.Hur detta gick till kan man undra, normalt brukar psykiska beroenden ta lång tid att utveckla.
Varför du uppfattar mig som trevligare, är för jag inte sa emot dig, utan fyllde på med uppgifter.Just denna med justerade procentsatserna är för mig relativt ny för mig.Ska tillägga att det är inte varje dag man går in och kollar om de har ändrat sig.
Vad privatpersoner anser vara narkotikaklassat eller inte har fortfarande ingen som helst betydelse då det
är narkotikaklassat, så man får alltså tycka och tänka vad man vill men det ändrar inte fakta.
I TS fall så finns det ett problem, han/hon säger själv att det går att sluta tvärt så jag håller med om att det verkar vara psykiskt (helt säkert kan jag inte uttala mig då jag inte känner TS eller har utbildning eller befogenhet att uttala mig så det blir alltså bara ett personligt antagande från mig, men det är alltså möjligt att ett fysiskt beroende förekommer trots att TS inte tror/anser det själv)
Pyskiskt beroende är dessutom också mycket oroande och allvarligt och självklart ska man få hjälp att komma ur ett beroende oavsett vad beroendet gäller och vare sig det är fysiskt eller psykiskt.
Jag hoppas du släpper skamkänslorna TS och söker hjälp och stöd hos både vänner och sjukvård.
(att jag gav dig tummen upp har inget att göra med att jag anser dig vara trevligare utan för att du framförde ditt argument på ett bra och inte personangripande sätt.
Det har alltså inget att göra med om någon säger emot eller inte, man behöver inte hålla med men man behöver
framföra sina argument på bra sätt, och att kalla andra fånar oasvett om det är mig eller inte är däremot
inte ett bra sätt så hoppa över det nästa gång, du får fortfarande fram din synpunkt utan den delen)