Inlägg från: Emmeliina |Visa alla inlägg
  • Emmeliina

BLIR ARG, kodein skit!

Anonym (suger) skrev 2014-04-15 22:14:13 följande:

Jag kan fan inte va utan kodein, kan sluta tvärt men efter 3 veckor " saknar " jag de igen, har svårt för soc situationer ex fika med en vän utan... Brukar ta dem vid sådana tillfällen.. Tar ALDRIG dem själv utan bara vid ex en morgon fika... HJÄLP mej, jag tänker aldrig ta detta med mina vänner eller en doktor, varav jag skriver här. Hur ska jag räkna ? äter ca 5 tab om dagen på sin höjd. emot ingen värk, från början va de de men inte nu........ 

Du vill hellre ha hjälp av folk på familjeliv än du vill ha hjälp av proffs som ser detta varje dag? Ok! Vad sägs om att trappa ner istället för att bara sluta tvärt och kanske få lite kbt hjälp med dina svårigheter vid sociala situationer.
  • Emmeliina
    Anonym (suger) skrev 2014-04-15 22:32:50 följande:

Ja de vill jag, jag skäms och här kan jag va anonym. 

sen behöver jag inte trappa ner, då jag klarar av att sluta tvärt, men de är själva suget efter att ha något att ta till som är felet.. Vet inte vad jag ska ersätta de med, förr rökte jag men slutade för 7 år sedan...

Men du kanske kan prova kbt då? Det ger dig verktyg för hur du ska tackla dina problem. Vad är det i de sociala aitutionerna som är jobbigt? Att ens komma utanför dörren? Att beställa mat? Att se andra människor?
  • Emmeliina
    Anonym (suger) skrev 2014-04-15 22:36:50 följande:

INGET! jag mår underbart med människor, men vill ändå ta till dem för att få ett rus om jag kan uttala mej så?.. 

är social och har många vänner, jobbar bland människor och är en helt vanlig person. är väl beroende helt enkelt?

Jaja ursäkts mig då. Det var liksom du själv som skrev att du får det svårt med sociala situationer så jag antog att det också var ett problem.

Men då får du väl kanske prova att trappa ner istället för att bara sluta cold turkey. Det är ju sådär lätt att hjälpa dig när du inte vill ha någon hjälp från någon egentligen.
Svar på tråden BLIR ARG, kodein skit!