• Indigo

BLIR ARG, kodein skit!

Kan du sluta tvärt och hålla uppe i tre veckor, klarar du ju dig utan dem, det är ju asbra! Jag hade ett helvete när jag skulle sluta med Treo Comp efter avslutad smärtbehandling, kände mig som snubben i Trainspotting när han tänder av.
    Jag fixade det med "vanlig" Treo och koffeintabletter, det gav nån sorts liknande kick.

Eller ta en snus. Det är bättre än kodein, alla gånger (utom vid svåra smärttillstånd förstås) När man är riktigt beroende av kodein är det skitsvårt att sluta, ta vara på att du faktiskt KAN vara utan dem. Fastna inte i kodeinmissbruk, sluta medan du kan!
    Det är nästan bättre att ta en snaps för att få det där ruset du nämner, om man verkligen inte kan vara utan det i sociala situationer. Kodein är djävulskt. Fast jag menar inte att anmoda dig att bli social smygsupare nu, alltså. Hoppas du fattar. Lycka till!

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Indigo

Intressant att läsa det ni skriver om dextropropoxifen, jag fick det när jag skulle sluta med Treo Comp av samma anledning; att det skulle vara mindre beroendeframkallande än kodein. 
    På mig funkade det, tog dexofen i en övergångsperiod tillsammans med vanliga treo, sedan bara vanliga treo, sedan koffeintabletter och sist klarade jag mig med bara kaffe. Det tog flera år att fasa ut mitt beroende, men det gick :)
    Det roliga (?) var att alla tyckte jag var så förbannat ordentlig som aldrig drack sprit inte på flera år. De visste ju inte att det var för att jag egentligen var tablettmissbrukare...

Ts, jag råder dig verkligen, verkligen att försöka sluta med ditt socialkodeinande! Det är så himla lätt att hamna i kodeinets klor.

• Indigo
    Anonym (suger) skrev 2014-04-20 11:01:53 följande:
    Nu har jag sagt till mej själv att de ska vara Nog, jag tog dem sista för en timma sedan, och kommer nog va ganska hård på att inte ringa den där läkaren igen, Undra va jag ska ta till istället till kaffet..... Rökte gjorde jag förr, snusa ? då hamnar jag snart i ciggen igen..... är nog de värsta, att jag är sugen på något. Jag lär reagera på säkerligen skallebank och slöhet dem kommande dagarnazzzz...

hemskt detta med medicin egentligen... så lätt att hamna i kläm....
    Snusa i nödfall. Ät godis. Choklad och lakrits :) Belöna dig på annat vis menar jag.
    Drick massa kaffe om du tål det. Ta receptfri värkmedicin mot den eventuella huvudvärken, ha inte ont! Sov mycket om du behöver det.

Håller tummarna hårt för dig.
    Lycka till!
    Du fixar det!
Svar på tråden BLIR ARG, kodein skit!