• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Sandravanilj
    HelloMamii skrev 2014-08-06 13:16:39 följande:

Ja, absolut! 

Blir "avundsjuk" om jag ser en gravid på stan. "Det där borde vara jag" kan jag tänka, hehe! :P Och ser jag ett förlossningsprgram kan jag börja stortjuta. För det är så fiiiint!!! Att föda barn är nog det häftigaste jag gjort! Skulle kunna göra om det massor med ggr ännu! 

Hade en normal, lätt förlossning med första barnet. Vart jättelugn sen första värken kom. :) Hoppas man får det lika lätt nästa gång!

Förresten, vad hade du för symtom när du var gravid senast? :)
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 13:18:43 följande:
    Ja visst blir man avundsjuk?! Förhoppningsvis är det våran tur snart!

Förstår att det måste varit såååååå häftigt!

Underbart med en lätt förlossning!!!
    Du anar inte så häftigt, det går inte och föreställa före man såväl är där och föder! All smärta är så värt det! Och tänk vad fin "belöning" man får för all smärta. :) 
  • Sandravanilj
    HelloMamii skrev 2014-08-06 13:23:12 följande:

Du anar inte så häftigt, det går inte och föreställa före man såväl är där och föder! All smärta är så värt det! Och tänk vad fin "belöning" man får för all smärta. :) 

Ja den belöningen går inte av för hackor!!!

Vad hade du för symtom förra grav? :D
  • HelloMamii
    Sandravanilj skrev 2014-08-06 13:22:41 följande:
    Förresten, vad hade du för symtom när du var gravid senast? :)
    Mina symtom var: Illamående, äcklad av mat kunde inte äta något det enda jag fick i mig var frukt och godis., mensen borta såklart, vääääldigt trött kunde somna tidigt om kvällarna, kissnödig oftare, känslig för lukter, kräktes varje gång jag tömde kattens bajslåda. Och mitt tandkött började blöda väldigt lätt. Hade lite foglossning till och från, stickningar i livmodern och väldigt mycket molvärk, kändes som mensvärk när livmodern växte. Men mådde väldigt bra efter v.12. Hade ischias mot slutet men det gick om efter förlossningen. Men har man en bra graviditet som jag hade så då ska man verkligen njuta!!! Så kort och härlig tid endå! :)
  • HelloMamii

och superömma bröst! dom förändrades massor i utseende och form!!! REDAN TIDIGT i graviditeten ;)

• marory

Snart ligger jag på minus 8 kilo, vet inte hur normalt det är men hopas iaf att bebisen tar det den behöver, för snart har jag inget kvar att ge den :/ min sambo klagar på hur smal jag är :/ Jag har verkligen ingen mage alls börjar fundera på om det faktiskt finns något där inne? Flört

Var på marknad igår och stötte på en bekant som ska ha barn, hon var i vecka 13 och var redan nu större än mig!, och en lite närmare bekant får barn 8 veckor  tidigare och hon är ungefär i min storlek (längd/vikt) men har fått en fin bebismage och på henne syntes det tydligt i vecka 17, det hjälper ju inte att alla nu utbrister "men det syns ju ingenting!" 

nu har vi gått ut med det officiellt också! gjorde det med en söt liten bild men det var en hel del som inte fattade men jag tyckte det var självklart? ;) 

• Sandravanilj
    HelloMamii skrev 2014-08-06 13:29:19 följande:

och superömma bröst! dom förändrades massor i utseende och form!!! REDAN TIDIGT i graviditeten ;)

Brösten känner jag igen ;) har även fått ett jobbigt illamående som kommer o går...
    marory skrev 2014-08-07 10:42:10 följande:

Snart ligger jag på minus 8 kilo, vet inte hur normalt det är men hopas iaf att bebisen tar det den behöver, för snart har jag inget kvar att ge den :/ min sambo klagar på hur smal jag är :/ Jag har verkligen ingen mage alls börjar fundera på om det faktiskt finns något där inne?

Var på marknad igår och stötte på en bekant som ska ha barn, hon var i vecka 13 och var redan nu större än mig!, och en lite närmare bekant får barn 8 veckor  tidigare och hon är ungefär i min storlek (längd/vikt) men har fått en fin bebismage och på henne syntes det tydligt i vecka 17, det hjälper ju inte att alla nu utbrister "men det syns ju ingenting!" 

nu har vi gått ut med det officiellt också! gjorde det med en söt liten bild men det var en hel del som inte fattade men jag tyckte det var självklart? ;) 

Det säger poff så har du en stor fin mage!

Supergullig bild!! Kul sätt att berätta på!!!
  • Sandravanilj

Igår fick jag som en lätt rosa nyans på pappret när jag torkade mig, men var så yttepyttelite att det knappt var något och sen dess har det inte synts något... kan det varit en nidis? :)

• marory
    Sandravanilj skrev 2014-08-07 11:40:31 följande:

Igår fick jag som en lätt rosa nyans på pappret när jag torkade mig, men var så yttepyttelite att det knappt var något och sen dess har det inte synts något... kan det varit en nidis? :)

ja jag tror absolut inte att det är kört eftersom det är ganska många dagar kvar till BIM, dessutom kan det ju bero på typ sköra slemhinnor också eftersom du hade blött näsblod kan de andra slemhinnorna vara sköra också :)
  • Sandravanilj
    marory skrev 2014-08-07 17:47:26 följande:

ja jag tror absolut inte att det är kört eftersom det är ganska många dagar kvar till BIM, dessutom kan det ju bero på typ sköra slemhinnor också eftersom du hade blött näsblod kan de andra slemhinnorna vara sköra också :)

Jo men precis :) har inte kommit något varken innan eller efter det heller :)

Höll nyss på att kräkas av synen av rå köttfärs! Sov dessutom 1 timme när jag kom hem från jobbet och är fortfarande dötrött!

Men försöker ändå ställa in mig på att få - som alla andra månader...
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn