• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Sandravanilj
    Luajsa skrev 2014-08-12 11:51:31 följande:

Jag är en höst92a som gifter mig i november med min sambo ! :) han kom äntligen och sa att han var redo efter sisådär 4 års längtan från mig ;) Så juli den 23e slutade jag med ppiller och jag vet inte om det var mens som kom men det var lite blod i typ 3 dagar men märktes bara när jag torkade mig. Men några gånger har vi hunnit och jag känner mig gravid rakt igenom men vet inte om det är biverkningar från ppiller stoppet ! Men vi hoppas att vi får ett gryn i magen lagom till jul då min dröm alltid varit att få berätta på julafton :)

välkommen :D

mysigt med bröllop!!! Har ni varit tillsammans länge? :)

Håller tummarna för att det är ett litet pyre i magen på dig!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Luajsa

Jaa . 5 år och 2 dagar då bröllopet är ;) har hund och hus ihop. Jas jag vill så gärn ! Har fått lite mensvärk nu dock :/

• Sandravanilj
    Luajsa skrev 2014-08-12 12:24:12 följande:

Jaa . 5 år och 2 dagar då bröllopet är ;) har hund och hus ihop. Jas jag vill så gärn ! Har fått lite mensvärk nu dock :/

Mysigt!

Det kan ju tyvärr ta ett tag innan man får + :/ detta är vårat 6e försök... fick dock mf förra månaden i v5... har bim på fredag och har haft ganska kraftiga symptom så hoppas jag får + denna månad och att det håller sig så!
  • Luajsa

Jag tror jag har ägglossning nu, känns så iallafall. Vi hade sex i söndags kväll ( han jobbar borta mån - tors) så det är bars på helgerna som passar ;) så det kan ju bli nått :) får hålla tummarna. ! Tråkigt med mf, hoppas på tur nästa gång !

• Sandravanilj
    Luajsa skrev 2014-08-12 13:30:49 följande:

Jag tror jag har ägglossning nu, känns så iallafall. Vi hade sex i söndags kväll ( han jobbar borta mån - tors) så det är bars på helgerna som passar ;) så det kan ju bli nått :) får hålla tummarna. ! Tråkigt med mf, hoppas på tur nästa gång !

Då får ni ligga i på helgerna!! ;)

Ja men likabra med mf än att få ett sjukt barn :)
  • Jenniferb

Idag går jag in i vecka 11 och har redan fått foglossning ska till sjukgymnast på fredag så hoppas få hjälp och råd, och ev ett bälte, för att minska belastningen på bäckenet så att jag kan börja jobba igen. Redan nu har även min sambo och hans familj (som vi bor väldigt nära och därför träffar rätt ofta) börjat se en bula nere på min mage. Lite roligt faktiskt

Hoppas det går bra för er alla som plussat, och jag håller alla tummar för er som väntar på plus! <3

• Sandravanilj
    Jenniferb skrev 2014-08-12 14:14:50 följande:

Idag går jag in i vecka 11 och har redan fått foglossning ska till sjukgymnast på fredag så hoppas få hjälp och råd, och ev ett bälte, för att minska belastningen på bäckenet så att jag kan börja jobba igen. Redan nu har även min sambo och hans familj (som vi bor väldigt nära och därför träffar rätt ofta) börjat se en bula nere på min mage. Lite roligt faktiskt

Hoppas det går bra för er alla som plussat, och jag håller alla tummar för er som väntar på plus! <3

usch då! Hoppas du får några bra tips!
    mysigt att redan se bulan! Kanske är 2? ;)
  • Jenniferb
    Sandravanilj skrev 2014-08-12 15:08:48 följande:

usch då! Hoppas du får några bra tips!

mysigt att redan se bulan! Kanske är 2? ;)

Ja, det får vi hoppas

Haha, förhoppningsvis är det bara en! Sambon har mycket tvillingar i släkten, men vad jag förstår beror det oftast på kvinnan och jag har inga tvillingar i släkten som jag vet. Men vem vet, det visar väl sig på ul om några veckor
  • Sandravanilj
    Jenniferb skrev 2014-08-12 15:19:26 följande:
    Ja, det får vi hoppas

Haha, förhoppningsvis är det bara en! Sambon har mycket tvillingar i släkten, men vad jag förstår beror det oftast på kvinnan och jag har inga tvillingar i släkten som jag vet. Men vem vet, det visar väl sig på ul om några veckor
    så spännande ;) ja man vet ju aldrig ;)
  • AgnesEmilia
    Luajsa skrev 2014-08-12 11:51:31 följande:

Jag är en höst92a som gifter mig i november med min sambo ! :) han kom äntligen och sa att han var redo efter sisådär 4 års längtan från mig ;) Så juli den 23e slutade jag med ppiller och jag vet inte om det var mens som kom men det var lite blod i typ 3 dagar men märktes bara när jag torkade mig. Men några gånger har vi hunnit och jag känner mig gravid rakt igenom men vet inte om det är biverkningar från ppiller stoppet ! Men vi hoppas att vi får ett gryn i magen lagom till jul då min dröm alltid varit att få berätta på julafton :)

Välkommen och lycka till!! :)

Jag fick jättemycket biverkningar när jag slutade med minipillret cerazette och när jag plussade såg allt helt annorlunda ut! Har sen pillerstoppet tex haft supersvullna och nästan sprickfärdiga bröst varje månad förutom den månaden jag plussade.. Helt sjukt! Kan verkligen visa sig hur som helst! Men håller tummarna för er! :)
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn