• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Sandravanilj
    Ananass skrev 2014-06-19 17:33:42 följande:

Haha ja det hade ju varit lite roligt isåfall! Håller tummarna för dig (och mig) ;) det är bara att ligga i haha!
    hahaha ja nu så blir det att LIGGA i ;) börjar redan idag!!!  måste ju övningsköra lite ;)

Håller stenhårda tummar!
  • Em92
    EmmyLee skrev 2014-06-18 18:04:53 följande:

Har börjat nu dag 9 :) Pirrigt de kommer bli när de kommer två streck på stickan ! :)

Okej kanon! Ja eller hur! Pirrigt! :)
  • Ananass
    Sandravanilj skrev 2014-06-19 20:38:05 följande:
    hahaha ja nu så blir det att LIGGA i ;) börjar redan idag!!!  måste ju övningsköra lite ;)

Håller stenhårda tummar!

Haha samma här! Ägglossning eller inte, man kan aldrig ligga för mycket! ;)
  • marory
    {#emotions_dlg.flower}Glad midsommar!{#emotions_dlg.flower}
    idag är jag i vecka 10 (9 +1), och det går upp och ner med måeendet, har väldigt ont i perioder och barnmorskan tror att det beror på ligamenten i livmodern som känns extra på mig. Illamåeendet går upp och ner det med och har gått ner 2,5 kilo, vilket kanske inte känns superbra, men att äta är typ det svåraste som finns just nu, Annars känns allting bra och är superpepp på att vecka 12 snart är här så man kan börja köpa lite kläder och lungna sig lite kring missfallsrisken, inskrivning om 5 dagar! :D
  • Em92
    marory skrev 2014-06-20 13:05:39 följande:

Glad midsommar!

idag är jag i vecka 10 (9 +1), och det går upp och ner med måeendet, har väldigt ont i perioder och barnmorskan tror att det beror på ligamenten i livmodern som känns extra på mig. Illamåeendet går upp och ner det med och har gått ner 2,5 kilo, vilket kanske inte känns superbra, men att äta är typ det svåraste som finns just nu, Annars känns allting bra och är superpepp på att vecka 12 snart är här så man kan börja köpa lite kläder och lungna sig lite kring missfallsrisken, inskrivning om 5 dagar! :D

Härligt med inskrivning snart! :D snart kan du börja köpa bebiskläder! :)
  • Sandravanilj
    Ananass skrev 2014-06-20 00:43:33 följande:

Haha samma här! Ägglossning eller inte, man kan aldrig ligga för mycket! ;)
    hhahaha nä ;) övningsköra är viktigt!
    marory skrev 2014-06-20 13:05:39 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Glad midsommar!{#emotions_dlg.flower}
    åååh vad kul med inskrivning snart! Hoppas ditt illamående försvinner snart!!!!

• Täss

Får man hänga på här? 92:a med sambo född 90! Vi har planerat att börja med hormoner nu efter sommaren eftersom jag har pcos och mest troligt ingen ägglossning. Har varit utan preventivmedel i närmare 3år och har hittils aldrig blivit gravid...så att vi skulle lyckas juni/juli är inte särskilt troligt. Men i augusti är det bokad tid hos min gyn! Så bara vänta och se om jag kommer bli ett riktigt hormonmonster haha ; p

• Em92
    Täss skrev 2014-06-21 23:29:35 följande:

Får man hänga på här? 92:a med sambo född 90! Vi har planerat att börja med hormoner nu efter sommaren eftersom jag har pcos och mest troligt ingen ägglossning. Har varit utan preventivmedel i närmare 3år och har hittils aldrig blivit gravid...så att vi skulle lyckas juni/juli är inte särskilt troligt. Men i augusti är det bokad tid hos min gyn! Så bara vänta och se om jag kommer bli ett riktigt hormonmonster haha ; p

Absolut! Välkommen! :) hur det din vardag ut då? :) vart bor du osv? :)
  • Täss

Bor uppe i Norrbotten med sambo och min lilla dvärgschnauzerkille på 2år. Jobbar mer än heltid och är utbildad undersköterska och psykiatriskötare.
    Jag har fast jobb inom vården och har tänkt läsa vidare 2015, har vi däremot lyckats bli gravida blir det att skjuta på studierna!
    Sambon jobbar lika mycket som jag fast inom rättspsykiatrin! Egentligen har han fast jobb inom bilbranschen men han valde att byta bransch helt och hållet!

Vi bor i en rätt nybyggd lägenhet mitt i stan, men valde medvetet en "lite större" ifall vi skulle lyckas bli gravida snart! Men nu börjar det kämpiga, och jag är verkligen supernervös..... att börja ta hormoner. Någon annan som ätit någon form av hormoner för att bli gravid? Är så rädd för biverkningarna, eftersom jag brukar få biverkningar av de flesta mediciner och preventivmedel,......!

Håller tummarna för allihopa att det blir plus på stickan och en lyckad graviditet! =)

• Täss

Ser ju nu att det är fler som äter hormoner! Har ni behövt utredning för att få pergotime?

Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn