• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Malin1992
    Em92 skrev 2014-06-15 00:08:17 följande:

Okej det är nog för tidigt för symtom ännu! Vänta några dagar till! :)
    Okej tack :)
  • EmmyLee

Någon i gruppen som vet när man ska börja ta ägglossningstest? 6 dagar från mensens första dag och den ''tog slut'' igår. Vet inte riktigt när jag har ägglossning alls, har kört på känsla och appar tills nu.

• Sandravanilj
    EmmyLee skrev 2014-06-15 10:01:00 följande:
    Någon i gruppen som vet när man ska börja ta ägglossningstest? 6 dagar från mensens första dag och den ''tog slut'' igår. Vet inte riktigt när jag har ägglossning alls, har kört på känsla och appar tills nu.
    hur lång är din menscykel? :) min är ca 40 dagar och enligt det papper jag fick med mina äl-tester så ska jag börja med ältester runt dag 24 :) fast kommer nog börja lite tidigare :)
  • EmmyLee
    Sandravanilj skrev 2014-06-15 10:55:14 följande:
    hur lång är din menscykel? :) min är ca 40 dagar och enligt det papper jag fick med mina äl-tester så ska jag börja med ältester runt dag 24 :) fast kommer nog börja lite tidigare :)
    Runt 31 dagar! Ibland rubbas de lite med en dag hit o dit men den är ofta väldigt exakt! :)
  • Sandravanilj
    EmmyLee skrev 2014-06-15 11:15:48 följande:
    Runt 31 dagar! Ibland rubbas de lite med en dag hit o dit men den är ofta väldigt exakt! :)
      enligt mina papper kan du börja runt dag 15 då :) men det gör ju inget att börja någon dag tidigare, sen så vet jag inte helt 100 om det stämmer, men så står det iaf i bruksanvisningen till mina tester :)
  • EmmyLee
    Sandravanilj skrev 2014-06-15 11:24:40 följande:
      enligt mina papper kan du börja runt dag 15 då :) men det gör ju inget att börja någon dag tidigare, sen så vet jag inte helt 100 om det stämmer, men så står det iaf i bruksanvisningen till mina tester :)

Tack för hjälpen :) Har 14st tester så är väl  bara att testa på första gången haha ;)
  • Sandravanilj
    EmmyLee skrev 2014-06-15 11:29:57 följande:

Tack för hjälpen :) Har 14st tester så är väl  bara att testa på första gången haha ;)
    Go for it ;) jag har 21 tester :D nu jäklar ska här bli bebis!
  • Em92
    EmmyLee skrev 2014-06-15 10:01:00 följande:

Jag brukar börja på dag 10! :)
  • lolsing

Jag hänger på här! Har försökt bli gravid sedan oktober 2012 men det har aldrig tagit sig för oss. Gjort utredning och det visade sig att jag har pcos. Hoppas få pergotime, har telefontid med vår läkare imorgon så då får vi se hur vi ska gå vidare.

• marory
    lolsing skrev 2014-06-16 20:16:25 följande:
    Jag hänger på här! Har försökt bli gravid sedan oktober 2012 men det har aldrig tagit sig för oss. Gjort utredning och det visade sig att jag har pcos. Hoppas få pergotime, har telefontid med vår läkare imorgon så då får vi se hur vi ska gå vidare.
    välkommen och vilket kämpande! hoppas allt löser sig :)
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn