• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Positivt test i morse, men svagare.

Både linnekliniken och de på fert mott i Gävle tror på mf. Nytt test ska tas på fredag. Allt känns bara hopplöst!

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-17 09:30:44 följande:

Darling - Hur mår du? Tänker på dig. Kram

Hej,

Mår sådär! Vart minus när jag testade i fredags så det blev konstaterat att det va mf. Vi har en i frysen och det är redan nu på en gång inplanerat ett fet. Ska börja med äl stickor imorn. Så om vi har tur blir det snart en ny omgång ruvning. Kram
  • Darling82

Tack tjejer, min största oro nu är att lill eskimån inte klarar upptiningen, den stackarn var ju nedfryst redan som spermie. Idag var det dags för första äl-testet och det va negativt. Bra för då vet jag att jag börjat testa i rätt tid. Är ju omslaget man vill åt. En annan sak som oroar är att om det blir så att insättning blir på helg, då prioriteras såklart et framför fet. har man riktig otur så blir det inställt pga färre personal på helgerna.

Känns lite ledsamt att tänka på att ny ruvarstart kan bli i stort sett samtidigt som vul/ul hade varit om det första grynet stannat.

Hoppas att ni mår bra!

bringiton 14 fortsätter gärna följas åt :)

• Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-19 18:36:35 följande:
    Hej!

Nice att ni kommer igång så fort igen! Nu håller vi tummarna att det är en riktig super-eskimå som väntar i frysen smile1.gif

Hur fungerar dt med FET? Tar man bara tester hemma och så ringer man kliniken när det är dags? Behöver du ta några hormoner under behandlingen?  Kram

Ska göra fet i naturlig cykel så då är det helt utan mediciner. Började med äl-test igår på CD12. Testerna ska göras på morgonen. När jag får omslag ska jag ringa kliniken och får då tid för insättning 3 dagar senare. Hur många dagar som är mellan omslag och insättning beror på hur länge embryona är odlade. Vår lilla eskimå är en två dagars. Hade negativa tester både igår och idag och börjar redan nojja över om jag kommer få äl denna månad, om kroppen funkar som den ska efter ivf och mf. Är bara att vänta och se!
  • Darling82

Idag skulle jag varit i vecka 8 och gjort första vul, istället väntar jag på äl som vägrar dyka upp! :(

• Darling82

Känns riktigt tungt nu, har fortfarande inte fått omslag. Pratade med kliniken idag och har jag inte fått omslag imorgon på CD 21 så är det för sent i cykeln. Då får vi vänta till augusti med nästa försök pga sommarstängning. Vi får inte heller börja om med ny ivf så länge vi har eskimå i frysen. Riktigt jobbigt nu! Vi kan ju inte ens försöka på egen hand, måste till med biopsi för att få ut spermier är nån form av stopp.

• Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-28 10:24:28 följande:

Härlig! Va spännande! :)
    Håll tummarna :)
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-28 13:37:38 följande:

Det ska jag göra! Vi har ju VUL på fredag.. Om det nu inte händer något nu innan dess..så nervös , har ju haft lite rosa flytningar så är rädd för att det inte ska finnas något kvar i magen. Lycka till till oss :)

Håller tummarna att det ser bra ut på vul för er!! Rosa flytningar ska inte vara någon fara. Kram
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag