• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Japp ovitrelle ikväll prick 21:30 och äp 9:30 på fredag.

Vet inte riktigt vad det va för blodprov, tror att det på nått vis mätte hormonnivå eller nå sånt.

Haft riktigt ont idag, speciellt direkt efter vul.

Håller tummarna stenhårt att det går vägen för oss båda!

• Darling82

Är så sjukt nervös och ofokuserad. Jobbet får lida idag, är på plats fysiskt men tankarna fladdrar iväg hela tiden. Igårkväll började jag nojja över en massa grejjer...

Aldrig tidigare har det varit en större chans att det ska hända. Nojjar över allt möjligt att äggen lossar i förtid, att det inte är några ägg bara blåsor, att inget kommer bli befruktat, att de tinade spermierna dör och att biopsin inte kommer hitta några nya. Ja you name it så har jag redan tänkt tanken. 

Har riktigt ont i magen, får se om jag pallar att jobba hel dag (vara på jobbet hela dan).

Hur går det för dig? 

• Darling82

Jo försöker intala mig själv att jag gjort allt jag kunnat nu och att det nu ligger i klinikens (och naturens) händer.

Åh nej, det är ju det sista du/ni behöver nu att han gör nå sånt. Men det kan ju va ett sätt för honom att hantera stressen runt det hela också.

Vi har så mycket kring oss med ivf, husköp, renoveringsplaner osv att vi är rätt ojämn i humöret båda två. Det tar på förhållandet det här med ivf och ofrivillig barnlöshet även om jag tycker att vi på många sätt kommit varandra ännu närmre också.

Har jobbat fram till nu men håller precis på att packa ihop och ska åka hem och lägga mig på soffan och vila. Är riktigt trött och har ont. Men är ju inte så konstigt när äggstockarna är helt svullna och fulla med blåsor. men nu blir det påskledigt till på tisdag. Är så lustigt när kollegor frågar vad man ska göra över påsk, är ju inte så att man säger att man ska på äggplock och förhoppningsvis insättning ett par dagar senare. Är en kollega som vet så det är skönt att kunna prata med nån men idag va hon ledig. lustig förresten med äggplock till påsk :)

Hoppas att din dag bättrar på sig! Kram!

• Darling82

Hej, håller tummarna att det går bra för er idag!

Jag va supernervös både natten till igår (kunde knappt sova) och igår och det höll i sig ända tills jag fick den lugnande tabletten.

Första äggstocken gick okej att plocka det kändes men va okej.

Den andra äggstocken däremot försökte smita, den gled iväg och de var tvungna att trycka hårt på magen för att hålla emot. Gjorde riktigt riktigt ont även fast jag fick mer smärtlindring i infarten. Hela ingreppet gick ändå ganska fort 20 min typ och de fick ut 7 ägg.

Sambons spermaprov från biopsin gick att tina upp så han slapp att göra ny biopsi igår.

Jag va riktigt mör och hade ont efteråt igår fick stanna på kliniken lite extra och fick mer smärtlindring både i infarten och en supp. När vi kom hem va det äta, duscha och sen soffläge. Somnade ett par timmar men va fortfarande riktigt sliten och gick och la mig strax efter 21. Har även ett illamående som kommer och går.

Idag mellan 11-12 ska vi ringa till kliniken för att höra hur det gått. Om det finns nått att sätta tillbaka imorn. Nästa supernervösa läge!

• Darling82

Skönt att det gick bra!

Fick veta nyss att av de 7 va 4 mogna och av dessa 4 är 3 befruktade. Imorrn 12:15 ska vi tillbaka och sätta in.

Har fortfarande lite ont, känns konstigt att kissa. Men i det stora är det värt det om det lyckas! Kram

• Darling82

Så ni får ett 3- dagars? Även här verkar de olika klinikerna göra olika.

Jo har ju ett embryo i magen, rätt svårt att fatta! Har börjat med Lutinus igår kväll. Ska ta tre om dan. Ett jäkla meck! Jag har testdag 6/5, 18 dagar efter äp.

Håller tummarna att det går bra imorn! Insättningen känns knappt, inte alls som äp.

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-04-24 11:30:02 följande:
    Hoppas äggplocket gick bra Libra!! :)

Darling- Har du några känningar? Tar du också lutinus? Jag har rätt ont i magen, vet inte om det är bra eller dåligt eller varken eller.. Och sjukt ont i tuttarna!! :) Om två veckor får vi se.. ??
    Hej,

Japp tar också Lutinus, ett jäkla kladdande :/ Ontet efter äp har börjat lägga sig, har haft riktigt ont över äggstockarna. Får springa och kissa mest hela tiden, men det kan ju vara rent psykologiskt oxå.

Har som mensvärk/molvärk till och från och magen har överlag varit i olag. Har oxå jätteont i tuttarna, men har nog suttit i sen ovitrellen tror jag. Undrar hur länge den påverkar egentligen? Och vilka biverkningar som är av Lutinus. Tycker nästan jag får mer ont i magen efter jag satt in en ny. Hur länge ska du ta dom? Jag ska ta i 14 dagar 3ggr/dag och ska alltså sluta två dagar innan TD. När har du testdag? Jag har 6/5, 18 dagar efter äp. Är på ruvardag 4 idag. 12 dagar kvar, känns som en evighet!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-04-24 11:54:53 följande:
    Hej bringiton Drömmer,

Ja det gick bra..11 ägg blev det så hoppas på att i alla fall något av dem är ett superäggGlad
    Planerad återföring i morgonGlad

Hur gick återföringen för dig? Hur många ägg hade ni från början och hur många blev befruktade? Så nervös här..vill ringa kliniken, men får väl snällt vänta tilsl i morgon...
    Hej, härligt att äp gick bra :)

Grattis till många ägg! Vi hade 16-17 äggblåsor, som blev 7 ägg. Av dessa var 4 mogna och av dem var det 3 som befruktades. På insättningsdagen var det två (5 celliga tror jag de va) fina embryon ett till mig och ett till frysen.

Insättningen känns inte alls som äp, håller tummarna att du får bra resultat imorgon! Hur länge odlas äggen? är det 3 dagar? Våra odlades i 2 dagar.

Är på ruvardag 4 idag och känns som en evighet till TD.
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag