• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

bringiton14 skrev 2014-10-01 08:28:03 följande:

Darling82 - Heej ja det får vi verkligen hoppas, dags att det funkar nu!! Hur har du känt dig under spraytiden?

Jag ska ha gått in i v7 i måndags om jag räknat rätt. Mår inte så bra just nu, jag är så fruktansvärt rädd att det ska bli som förra gången, kan inte alls slappna av.. Ska på ultraljud på tisdag och är livrädd för resultatet :(

Hoppas ni ha de en härlig weekend och lycka till nu!!!! Kram

Har mått skit under spraytiden, växlat mellan arg och ledsen. Sen är det klart att hela grejen med ivf börjar bli jobbig. Är ju tredje behandlingen nu. Måste gå bra vet inte om jag orkar en fjärde gång. Hoppas att menopur ska göra susen och att långa protokollet ger jämnare storlek och mognad.

Vår weekend va bra, men det var ungefär då jag började känna av sprayen. Så en del känsloutbrott.

Håller tummarna för både dig och mig på tisdag. Jag gör mitt vul då. Kram
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-10-06 20:59:50 följande:

Lycka till imorgon! Kram

Lycka till du med!

Hoppas att de syns nått, har inte kännt nått. Vilket är annorlunda mot de två tidigare gångerna. Vet inte om det är pga annan medicin eller annat protokoll :/

Kram
  • Darling82

10 bra blåsor, största 15 mm, sen x antal små. Vänta på samtal i em från kliniken i uppsala. Dom som bestämmer!

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-10-07 18:15:17 följande:

Det låter ju jättebra!!

12 mm foster hade jag, 7v +1 :) Känns otroligt, mest som en enorm lättnad, var livrädd innan.. Men nu tänkte vi tillåta oss själva att vara glada :)

Lycka lycka till nu, när ska de höra av sig?

Grattis!! Va skönt att det såg bra ut!

Jag ska fortsätta med samma dos menopur tis, ons, tors och fre och sen pregnyl lördag kväll och äp måndag 13/10 8:30. Hoppas verkligen att det går vägen för oss med nu. Orkar nog inte med en fjärde omgång.
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-10-08 22:06:17 följande:

Å jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången för oss båda!! Förstår din känsla, jag kände att jag verkligen inte visats hur jag skulle hitta kraft att ta mig igenom ett till missfall. Men nu kör vi, hoppas på två bäbisar i vår och sommar!!!! Kram

Har säkert frågat innan men vad har du för bf?

Började äntligen känna av behandlingen lite igår, känns bra då stiger hoppet att det ska gå bra.

Fick du spruta längre andra gången?
  • Darling82

Sjukt nervös! Orkar inte ett till misslyckat äp, eller egentligen vet jag inte om jag orkar ett till misslyckat försök :/

• Darling82

Blev 13 ägg så det är ju rekord. Slemhinnan är 14 mm vilket jag inte har koll på hur det varit innan.

Plocket gick okej men har haft sjukt ont efteråt. Hade vätska i buken det tror jag inte jag haft tidigare.

Som läkaren sa nu är det upp till naturen. Ska ringa efter 13 imorrn för att höra hur det gått. Bara hoppas att dom inte ringer innan och har dåliga nyheter!! Nu ska vi åka hem ????

• Darling82

Av 13 var 10 mogna och av dom är 7 befruktade. Så check på steg 2. Känns bra men är inte riktigt avslappnad ännu!

Illamåendet kan visst vara höga hormonnivåer. Kram

• Darling82

Tack <3

Efter 35 min väntetid som nästan gav mig psykbryt är nu lilla Hedvig på plats???? 5 toppembryon så 4 till frysen. Nu är det den lååånga väntan på testdag. Återinsättningen gjorde för första gången ont. Antagligen för att läkaren kom åt nån nerv ände.

När jag berättade om att jag fortfarande har ont och illamående till och från så va de tecken på ev överstimulering. Ska hålla koll på vikten så att jag inte samlar på mig vätska.

Hoppas det är vår tur nu!! Läkaren sa flera gånger att vi har en god chans och att embryona är väldigt fina.

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag