Startar första IVF behandlingen idag
Mår bättre idag, molvärk som kommer och går och himla trött bara. Illamåendet är bättre kommer korta stunder bara.
Jobbigast psykiskt, hoppas så mycket men är så rädd att det inte ska gå.
Mår bättre idag, molvärk som kommer och går och himla trött bara. Illamåendet är bättre kommer korta stunder bara.
Jobbigast psykiskt, hoppas så mycket men är så rädd att det inte ska gå.
Testdag 31/10. Bara rd 3 än så länge och de vill att man testar på rd16.
Kändes det annorlunda för dig den här gången?
Tror vi fick ett "finare" embryo den här gången. Det ca 4-celligt sist va det 5-celligt och den här gången sa läkaren flera gånger att alla embryon vi fått va väldigt fina. Men vi får väl se.
Hur tidigt testade du? Fick du plus på en gång? Tror inte jag kommer våga testa tidigare.
Hoppas bara att blodet håller sig borta vid båda tidigare ruvningarna har första färgade flytningen kommit rd8. Så även om det kan vara normalt med små blödningar men att det ändå går bra hoppas jag verkligen att det håller sig borta den här gången!
Hur länge hade du lutinus (eller annat progesteron) den här gången. Är meningen att jag ska använda det i 14 dar precis som sist. Har läst att det ska vara bra mot mf. Så jag funderar lite har två extra förpackningar hemma pga att det inte blev nått et på försök 2... Får jag plus kommer jag vara rädd att sluta med lutinus :/
RD7 är ju supertidigt, hade du en tvådagars eller blasto? Nä det är inte lutinus som bestämmer hur det går, men det är som en falsk trygghet på nå vis. Riktigt jobbig väntan nu och riktigt jobbigt att koncentrera sig på annat, typ jobbet :/
RD8 idag, nervöst!! Inget blod eller färgad flytning ännu iaf. Brösten har nästan helt slutat ömma. Antar att pregnylen är helt ute ur kroppen nu. Har molvärk, stickningar och frossa och är sjukt trött. Vet inte vad jag ska tro. Ska till tandhygenisten idag, antar de vill ta röntgenbilder. Är kanske inte så bra... Undrar om man ska nämna det kanske.
Förstår definitivt att du ville bli av med lutinus, äckligaste känslan är när man känner hur det bara rinner ut och man nojjar direkt att det är blod.
Spännande med nytt jobb! När görs kub?
Vet inte om jag berättat men en tjej på jobbet är gravid. Jag har vetat det några veckor men igår outa hon det för alla. Är redan sen innan mycket barn snack på jobbet och nu kommer det väl eskalera.
Hon ska sluta för att hon sökt nytt jobb och ska flytta till sin pojkvän som bor i annan stad. Gillar henne men det känns ändå skönt utifall det går åt pipan för oss.
Hoppas verkligen att det ska gå vägen för oss båda nu! Kram
Nu börjar väntan bli riktigt olidlig!! :(
Är riktigt, riktigt jobbigt nu!! Ännu inget blod, aldrig kommit såhär långt i en ruvning utan blod. Hoppas att det är ett gott tecken.
Har de senaste dagarna haft som stickningar i magen och underlivet. Och igår spände och drog det väldigt mycke över höger äggstock.
Jag försöker tolka allt som känns annorlunda, googlar hela tiden. Jämför med tidigare försök. Har svårt att koncentrera mig på jobbet. Skulle helst ligga hemma i soffan och sova fram till td.
Det här är helt klart den jobbigaste delen med ivf. Hopp blandat med förtvivlan.
Vill veta men är livrädd för att testa!!
Tack för dina tummar, dom behövs!!
Kram
Fruktansvärt nervös idag. Trött, tjaffsade med sambon igår, jag va på sjukt dåligt humör hela dan. Att jobba kommer va svårt, har haft svårt att koncentrera mig hela den här veckan. Va väldigt nära att tjuvtesta idag men ångrade mig i sista stund. Förbereder mig på sjukskrivning imorn om det blir minus. Riktigt tungt nu, tror att mycket av frustrationen igår är för att sambon inte riktigt fattar hur jobbigt det är för mig nu. Blir till att bita ihop idag och härda ut till iaf 15. Vi har flexram så det är tidigaste möjligheten att flexa ut.
Har ett digitalt test kvar sen i våras så blir det två streck på klinikens tänker jag ta det också.
Ingenting blir heller bättre av allt bebis/gravidsnack i fikarummet som är nu pga gravida kollegan. De allra flesta har barn och de flesta av dem har börjat bli större. Vi är 3 som inte har barn. Och jag är bara så trött på när det pratas om barn och graviditet som att det är något självklart för alla :(
Orkade inte vänta längre...