Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

agneta77 skrev 2014-05-14 06:58:08 följande:

Är på sockerbelastning, hungrig och lite illamående och nålrädd.. :) Månne inte man överlever detta också. Ett stick gjort, två kvar. Fastandet är värst, börjar må dåligt utan frukost. Brr. Har ni varit på detta?

Bebislängt mitt RUL är 27.6. När har du? Mina höfter gör sig påminda vissa nätter också. Jag har nu beställt en gravidkudde så förhoppningsvis blir det lättare sen. Pinsamt dyr var den men men. Ibland får det kosta.

Åh 10 minuter kvar till nästa stick. :p

Vad är sockerbelastning?

Jag hade RUL för två veckor sedan och allt gick bra och såg jättefint ut. Men nu har jag inte känt bebisen på några dagar så jag börjar bli lite orolig. :/
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-05-14 10:50:15 följande:
    Har gjort  sockerbelastning med mina tidigare barn, men inte gjort det än under denna graviditet. Det görs runt vecka 28 här i Skåne - så det är ett bra tag tills dess smile2.gif
    Bebislängt skrev 2014-05-14 07:55:47 följande:Vad är sockerbelastning?

Jag hade RUL för två veckor sedan och allt gick bra och såg jättefint ut. Men nu har jag inte känt bebisen på några dagar så jag börjar bli lite orolig. :/
    Sockerbelastning/glukosbelastning: Man dricker någon äcklig sockerlösning och sedan kollas blodsockervärdena med jämna mellanrum. Görs för att upptäcka eventuell graviddiabetes.

Aha! Får alla göra det eller är det beroende på blodsockerhalten?
  • Bebislängt

Jag är redan lugnare, igår levde han minsann runt som aldrig förr. Jag har också moderkakan i framvägg, vilket ändå känns rätt skönt för kommande månader när jag kände hur han höll på igår. Däremot känner jag honom bara på dagarna, aldrig på nätterna. Hoppas att han fortsätter med dem dygnsrytmen när han föds :D

Ska också till BM idag. Har blivit lovad att få lyssna på bebisens hjärta och sen ska det väl också mätas värden och sånt :)

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-17 22:18:19 följande:

Nu är jag i vecka 13 (12+4). Jösses vad tiden går fort!

Var på inskrivning hos BM i onsdags, ska dit om två veckor igen. Börjar se framemot RUL nu, är så nyfiken på vem det är som bor i magen Glad

Är fortfarande sjukt illamående och sjukskriven. Känner inte alls att den här graviditeten har varit något trevlig hittills. Men det blir väl förhoppningsvis bättre snart. Men ibland så känns det som att jag aldrig kommer sluta att må illa. 

Vad härligt att du har passerat den magiska gränsen :) har du gjort eller ska göra kub?

Trist att må illa hela tiden. Jag känner verkligen att jag har haft en sån himla tur som har mått så bra. Nästan så att man skäms lite.

I morse när jag vaknade hade min lilla parvel hicka :D
  • Bebislängt

Mina bröst har bara blivit lite större. Hade ganska små från början och hade en bh med pushup-inlägg och dom har jag fått ta ut men jag kan fortfarande ha bh:n. Jag är lite orolig för mina bröst har inte ömmat alls heller men jag hoppas att det inte har någon betydelse för jag vill väldigt gärna amma.

Vi tog reda på kön vid RUL. Jag är så glad att det syntes för jag var så himla nyfiken!

Monbebe, när han hickar känns det ungefär som att någon petar lite löst på magen inifrån med regelbunden takt. Det är så häftigt :)

Välkommen alla nya!

• Bebislängt
    Blåblomman skrev 2014-05-27 17:53:21 följande:

Då har jag också hittat hit. Plussade idag efter ett års försök. Är 36, första barnet, bor i stockholm och Bf blir 5/2.

Grattis, vad härligt! :))
  • Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-05-28 21:09:44 följande:

Tycker tiden går fort nu i v.22 och ändå är det så långt kvar. Fyndade en fin brio happy idag för dryga tusenlappen :) skönt att ha fyra rejäla hjul till vintern.

Jag håller med. Tiden gick fort innan men efter efter RUL har den verkligen flugit fram! Själv går jag in i v24 idag och nu är det full rulle i magen. Härligt att känna av bebisen varje dag och att min sambo får känna också :)

Har också köpt en vagn med rejäla hjul! Får panik av trehjulingar och vagnar med små hjul i fram. Enda problemet jag har med min vagn är att jag inte tror att hjulen är punkteringsfria. Men den dagen den sorgen.
  • Bebislängt

Idag har jag gått 60% av graviditeten. Kan inte fatta att tiden har gått så fort! Känner redan nu att jag vill boa men jag har lovat mig själv att vänta till slutet av juli/början av augusti eftersom barnet bara kommer få ett hörn av vardagsrummet.

Men nu har vi i alla fall skötbord, vagn och lite kläder. Vi kommer att få väldigt mycket som säng och babyskydd och sånt så där handlar det mer om att åka och hämta än att köpa. Men det är ju massa "smågrejer" som måste köpas också. Lakan, tvättlappar osv. Det bara kliar i fingrarna! Jag vill ha en färdigbäddad säng nu!

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-06-05 09:49:15 följande:

Vi har funderat på vagn men kan inte bestämma oss, eller rättare sagt kan inte jag bestämma mig smile5.gif
    Med tanke på att jag är beräknad till slutet på november vill jag ha en vagn som går att köra i snö men även till våren/sommaren. Sååå svårt smile9.gif Några råd/tips?

Vi ska på RUL dagen innan midsommarafton och hoppas innerligt att vi ser könet då smile5.gif

Jag tror jag känt av den lill* några gånger redan men är osäker. Går in i vecka 17 på lördag så jag tycker att jag borde känna den (den eviga oron vill inte släppa trots att det är andra barnet). Jag fick veta på KUB att jag har moderkakan i bakvägg och då brukar man oftast känna tidigare, om inget annat känna på utsidan tidigare (hade i framvägg med sonen och då kände jag inte förrän vecka 19-20).

Tiden fram till KUB sniglade sig fram, men därefter så har det gått så fort. Illamåendet håller i sig på kvällarna fortfarande och jag har börjat få ont i höfterna. Plus att min bäcken "klickar" när jag går.
    Men i övrigt mår jag bra och kan väll inte klaga smile5.gif

Kände också att jag ville ha en vagn med rejäla hjul så jag har köpt en vagn som har lika stora hjul överallt och som inte är svängbara så att man bara glider omkring i modden sen. Vi köpte en Crescent comfort men jag har ingen aning om ifall det faktiskt blir bra eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet. :D
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn