Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Ljusfat skrev 2014-04-19 14:02:00 följande:

Missfall här nu. Får återkomma i framtiden.

Lycka till ni andra <3

Nä, va tråkigt. Hoppas du är tillbaka i tråden snart! Kram
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-04-22 10:52:33 följande:

Imorgon är det dags för RUL. Vi väntar med spänning för att få se den lille. Vi vet inte hur vi ska göra med om vi vill kolla kön än. Jag är nyfiken samtidigt som det känns bra att vänta och sambon tycker samma så vi får se vad som händer när vi väl är där. Jag känner lite puffar från magen emellanåt och allra mest när jag gått och lagt mig smile1.gif
    Jag hoppas verkligen att allt är bra imorgon. Lite nevös är jag ju, men jag har ju ingen anledning att tro att något skulle vara fel. Nojjig som vanligt smile5.gif

Jag är jättenervös för RUL nästa vecka. Tycker ju att jag har känt bebisen men inte den senaste veckan, men det är ju inget konstigt att man inte känner av den regelbundet så här tidigt. Idag trotsade jag mina rädslor och beställde en vagn så nu får det så lov att gå vägen allt!

Jag ska ta reda på kön, men framför allt så vill jag bara ha reda på att barnet lever, mår bra och är friskt! :)

Lycka till i morgon! Allt kommer gå super :)
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-22 15:42:03 följande:

Välkommen frugan01, har lagt till dig i presentationenGlad

Vad spännande och kul för er, Vildhallon och Bebislängt, som ska göra RUL nu snart!! Jag skulle aldrig kunna hålla mig ifrån att ta reda på könet, är alldeles för nyfiken av migSkämsBebislängt: vad beställde du för vagn?

Jag har blivit kallad till UL på måndag. Kommer att vara i vecka 9+4 då (om jag har räknat rätt). Undrar om det blir VUL eller UL på magen. Spännande i vilket fall som helst. Jag är inte oroad att något ska vara fel, men jag är oroad över om det skulle vara tvillingar. Har ingen anledning att oroa mig för det, men kan ändå inte låta bli och våndas över att risken finns. 

Spännande med ultraljud. Jag var också orolig för att det skulle vara två och var mycket lättad när det bara syntes en där inne :)

Vi har köpt en Crescent Comfort duo. Har ingen aning om ifall den är bra eller dålig men den hade fått många bra omdömen när jag googlade. Så var det 2000kr rabatt så jag fick den för 4000!
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-22 16:06:17 följande:
    Blev nyfiken, så jag googlade och tittade för att se hur de ser ut. Ser ju jättefin och ombonad ut! Och vilket bra pris Skrattande
    Ja, så känns den väldigt stabil. Och som sagt, mycket bra pris för både sittdel och liggdel :)

Ska försöka hålla mig från att packa upp den så länge som möjligt eftersom vi har så ont om plats men det kommer att klia i fingrarna.
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-04-22 22:42:38 följande:

Kul med vagn smile2.gif Roligt med RUL snart! Men förstår dig precis - jag är så nervös för KUB imorgon!
    Lycka till i morgon! <3
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 08:41:54 följande:
    Tack ?? Jag har svårt att tänka på något annat idag... Hoppas så att allt ska vara bra!
    Jag förstår det. Jag var så nervös att jag kräktes innan jag skulle göra kub. Men det gick bra och det kommer det säkert göra för dig med! När ska du dit?
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 16:14:23 följande:

Nu är KUB avklarat och det gick superbra!!!! Lägsta möjliga risk, 1:20000, och en fantastiskt fin liten krabat där inne smile2.gif Fy, så lättad jag är och glad och lycklig och så lite tårögd smile5.gif

Va skönt! Nu kan du njuta och bara känna dig lugn ett tag framöver :)
  • Bebislängt
    cesso79 skrev 2014-04-24 08:53:59 följande:

Hej!

Här vill jag oxå vara med! :)

35 år från Stockholm.  BF 3 nov, första barnet. 

Välkommen! :) hur känns det?
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-04-24 08:42:59 följande:

Jag var på RUL igår och bebisen såg precis ut som den skulle smile1.gif Vi blev framflyttade två dagar så nu är BF den 13/9. Fantastiskt att se hur det ser ut därinne! Det var dock svårt för barnmorskan att få en bra bild i profil av den lille då den inte var samarbetsvillig utan hade gosat ner sig med ansiktet in mot min rygg. Nu har vi snart gått halva tiden och det har gått så fort! Vart tar tiden vägen? 

Vad härligt! Åh vad jag längtar till nästa vecka då mitt också är över :)
  • Bebislängt
    cesso79 skrev 2014-04-25 07:58:48 följande:
    Tack! :)

Bra, men nervöst...KUB senare idag, hoppas kunna slappna av lite efter det om allt går bra !!
    Lycka till! :)
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn