Vi runt 35 år som väntar barn
Igår och idag har jag känt dom första fosterrörelserna! Igårkväll kände jag rejäla buffar och idag har jag känt lite mer som fisksprattel. Så himla häftigt :)
Igår och idag har jag känt dom första fosterrörelserna! Igårkväll kände jag rejäla buffar och idag har jag känt lite mer som fisksprattel. Så himla häftigt :)
Sista dagen av v 5. Gud vad tiden går sakta. När ska man ringa mödravården. När ringde ni? :)
Hej!
Hoppar in här med, om det går bra?
34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.
Börjar känna mig gravid nu... orkar mindre, sover sämre om nätterna, har gått upp en sisådär åtta kilo och har börjat gå som en vaggande anka... Men på det stora hela allt väl! Lite ensamt här hemma under påsken bara då man o barn är i Åre och jag sitter hemma och jobbar/pluggar.
Min kille har bara varit med när vi har gjort ultraljud (vi har gjort ett tidigt vul samt kub), men var inte med på inskrivningen eller när jag lämnade mina prover.
Kan tipsa att om man som jag inte har lust att lägga jättemycket pengar på mammakläder så har HM väldigt många snygga och billiga klänningar i sitt ordinarie sortiment som även passar för gravida. Älskar denna svarta, ganska långa klänning. Magen är v 16+4 :)
Bebislängt: Så fin du är!! Jättebra tips på klänningar också. Är ju så snyggt med tajta klänningar över gravidmagar
Börjar få en känsla att mitt inte går vägen. Allt jag kände i helgen som svullen mage, gråtmild, kissnödig hela tiden är som bortblåst. Nu mår jag hur bra som helst, inga finnar, springer inte och kissar och humöret är på topp. Är inte ens trött som jag läser att alla andra är. Det enda som är "kvar" är lite ömma/tunga bröst och lite drag/mollande i magen i mellanåt. Inget annat. Tänker nog avvakta lite och ringa bm, hade annars tänkt ringa imorgon. Får se om det dyker upp något blod under helgen.
Jag kommer också göra RUL ganska sent, 18+5 men enligt första beräkningen hade jag varit 19+0. Två veckor kvar. Jag är helt vansinnigt nervös och tror att de här veckorna kommer gå långsamt.
Men nu ska jag försöka koppla bort det. Ska hem till familjen i påsk och visa upp magen för första gången :)
Glad påsk på er!
Har ni eller kommer ni att göra kub testet? Får man göra det även om man är under 33? Glad påsk alla :)