Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Var hos barnmorskan igår, alla värden var fina, magen ligger precis på kurvan, jag har gått upp sammanlagt 12kg och bebisen är fixerad med huvudet neråt. :)

Går in i v38 på fredag så det känns som om han skulle kunna komma vilken dag som helst. Och max är det ju ca 5 veckor kvar. Så himla spännande!

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-06 15:37:26 följande:

Är i vecka 29 nu. Känner mig bra rent kroppsligt. Men rent hormonellt känns det som att jag fått ett rejält påslag. Oroar mig hela tiden för ditten och datten och tenderar att gråta bara rent spontant. Känner mig stressad över allt som måste hinnas med. Men man får ta en sak i taget och rationalisera bort lite tror jag Flört.

Var ute på en härlig långpromenad idag i alla fall. Känner mig lite bättre efter det! Vägde mig i morse och hade gått ned nästan ett kg sedan i början av veckan. Ligger på +3 kg nu från det att jag fick pluset. Men så var jag lite överviktig sedan innan så det är inget konstigt. Har en rejäl babykula nu Gravid Glad. Tycker förövrigt att det är svårt att äta några större mängder längre. Känns som att jag inte får någon luft om magen blir för full...haha.

Jag gråter också ofta. Däremot har jag inga problem att äta hur mycket som helst. :)

Jag är också lite mullig sen tidigare och enligt BMI-kurvor för gravida ska jag ha gått upp till 84 kg men nu väger jag 87. Men jag tycker att det känns ok ändå.
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-09-07 20:50:51 följande:

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

Grattis! Håller tummarna för er :)
  • Bebislängt

I natt har jag varit vaken länge av väldigt täta och ganska smärtsamma förvärkar. De har fortsatt under dagen tillsammans med mycket sammandragningar och en plötslig foglossning från helvetet. Hoppas att det är förlossning på G snart. En vecka eller två skulle vara perfekt ;)

V37+2 idag.

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-09-07 21:14:53 följande:
    Tack så mycket. För dig är det inte långt kvar ser jag. Har du det jobbigt?

Tänk vad fort tiden går när man inte är gravid ich vad sakta dessa arma dagarna kryper fram för att man vill att det ska bli v 12+ (Känns lite säkrare då ju) :)
    Ja, nu är det tungt. Men jag mådde jättebra fram till v34 ungefär så jag ska absolut inte klaga.

Tiden fram till v12 verkligen sniglar sig fram och sen går det lite fortare och efter RUL och fram till v34 gick det supersnabbt. Nu går det långsamt igen.

Hoppas tiden fram till v12 går fort för dig. Rätt som det är är det maj :)
  • Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-09-07 21:45:23 följande:
    Vad är det för BMI-kurva? Skulle gärna vilja veta vad som är normal/förväntad viktuppgång. Känns som jag skulle kunna äta hur mycket som helst och behöver se upp lite!
    Åh, skrev ett jätteinlägg som jag råkade radera. Summan var i alla fall att jag kollade den här sidan men det var först häromdan och egentligen redan för sent hehe. Har inte lagt så stor vikt vid min vikt och min bm har inte gjort det heller trots att jag enligt BMI räknas som överviktig. Huvudsaken att man får i sig all näring man behöver och mår bra, tänker jag :)

www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida
  • Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-09-07 22:39:07 följande:
    Tack! Det är väl nästan försent för mig också (v 35) men känns ändå bra att ha något att förhålla sig till.

Tänk så snart det är dags för dig! Och mig också iofs :) Känns nästan mer overkligt ju närmare jag kommer, tycker jag!
    Overkligt, nervöst och spännande. Är det ditt första?
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-09-11 08:23:09 följande:

Var på privat TUL i måndags och allt såg bra ut smile2.gif Bebis vägde runt 2,2 kg nu och beräknad vikt vid 40+0 var ca 3,9 kg. Vi fick även bekräftat att det är en flicka i magen, det syntes väldigt tydligt. 

Känner mig stor, tung och otymplig. Fick dock en spontan komplimang av en som stod före mig i kassakön, hon tyckte att min mage var fin och rund, precis så som man vill se ut som gravid. Så den kommentaren gjorde verkligen gott smile1.gif

Så skönt med såna kommentarer när man känner sig som en klump. Hade en kvinna som kom fram till mig på gatan härom veckan när jag stod och väntade på en kompis och sa att hon bara måste få säga vilken vacker mage jag hade. Hon hade tänkt på det på långt håll att jag såg så vacker ut när jag stod där med min mage. Sånt tänker jag på när jag känner mig tjock.

Och grattis till tjejen :))!
  • Bebislängt

Jag är jätteförkyld och jätterädd att bebisen ska bestämma sig för att komma nu. Han får gärna stanna där inne de två veckorna till som han "ska". Men jag vill inte gå över tiden för mycket heller hehe.

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn