• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

Jag och mannen var helt säkra på att vi väntade en pojke till, så när BM sa att det till 95% är en flicka så blev vi lite chockade. Såklart är vi superglada, men i slutändan så spelar inte könet någon roll, bara barnet mår bra.
    Och den BM vi hade vid RUL la ner lite extra tid på oss och gick verkligen igenom hela bebisen

Nu tror jag att det är bebisen jag känner då och då. Väldigt lugn måste jag säga då det bara kommer lite fladder och någon liten buff då & då
    Sonen var ett riktigt yrväder och sparkade hela tiden!

Imorgon är min sista dag och sedan är det semester, typ fram tills att den lilla vill komma ut. Så nu ska det bytas rum, handlas och fixas. Jag har gott om tid att verkligen boa in oss alla

• LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-26 21:10:33 följande:
    Ja, bara barnet mår bra så är man nöjd . 

Jag tror också eventuellt att jag känner bebisen någon gång ibland (vecka 19, 18+0 idag). Men jag är inte helt säker. Jag har en väldigt bubblig mage rent allmänt, och det är svårt att veta om det är tarmarna eller bebisen. Någon boxare är det inte där inne i alla fall

Jag har också en ganska bubblig mage sedan innan och då är det svårt att avgöra vad som är vad Men jag inbillar mig att det är bebisen

Jag är i vecka 19 (18+5) så vi är bara några dagar ifrån varandra

Flickor är kanske allmänt lugnare av sig i magen. Sonen var helt galen och bökade runt mest hela tiden
  • LuPeRo

Vad duktiga ni alla är som fortfarande "orkar" mycket Med sonen hade jag en hel del ork, var även på Ullared en hel dag bara en kort tid innan han kom Galet egentligen!

Denna gången är jag helt slut och är tacksam över att jag är ledig resten av tiden. Jag kan inte påstå att jag har mycket ork att göraa något direkt.

Vecka 20 (19+6) nu vilket innebär vecka 21 imorgon. Igår kämde jag en buff plus att magen hoppade till så nu tror jag att hon äntligen börjar ge sig till känna

Bebislängt; Jättefin mage Själv ser jag nog mest bara pluffsig ut

• LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-04 13:08:23 följande:
    Ah, en till "tröttis". Då behöver jag inte känna mig ensam Flört

Mysigt att din flicka börjar buffa på dig nuHjärta

Ja nu hoppas jag att hon kommer röra mer på sig så oron kan släppa att något är fel Men det var härligt att se magen hoppa till!

Ja jisses vad trött jag är. Och av någon anledning är grabben här hemma mer vild än galen Förvånad Det är 150 km/h från morgon till kväll! Så vid 20-21 tiden på kvällen däckar jag (oftast i soffan)

• LuPeRo
    Rosarosen skrev 2014-07-02 14:14:32 följande:

v 21 känner då inget jag kan säga är bebisen, min mage låter mycket, men har alltid gjort.Drömmer

Men mitt i ljuden kanske det är bebisen som ger sig till känna
    Hoppas att du snart känner något
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-07-04 16:55:56 följande:

Tack hörni! Jag är lite mullig i vanliga fall men känner mig konstigt nog smalare i och med graviditeten. Har inte gått upp särskilt mycket heller (6kg senast men skulle tro att jag är uppe i 8kg nu) och det känns som att kroppen överlag har blivit liksom tajtare och att det bara är magen som blivit lite större. Har inte känt mig så här tillfreds med min kropp sen jag var 20 :D

Det enda jobbiga är ju att jag så klart känns tyngre. Så känner mig ändå osocial. Eller så lockar inte fester och annat för att jag inte kan dricka alkohol och inte orkar umgås med människor som gör det. Har redan börjat picknicka med småbarnsföräldrar istället haha.

Med första barnet tog det lång tid innan magen kom, och när den väl kom så var den ganska liten. Plus att jag inte gick upp något alls. När jag kom till förlossningen (12 dagar över tiden) så vägde jag lika mycket som på inskrivningen. Men jädrans vad tung jag kände mig, även varm och otymplig. Under bilfärden hade sambon ovanpå allt någon rundvisning för mig Svårt att koncentrera sig mitt i värkarna!

Men man känner sig väldigt fin, vacker och lyser av lycka under graviditeten
  • LuPeRo

Vecka 21 (20+3) här nu och bebisen ger sig till känna då och då. För någon dag sedan var det disco i magen under tiden jag duschade. Men sen kan det gå någon dag innan något känns igen... Men jag känner mig mindre orolig nu än innan

Planen var att boka tid för UL men av någon anledning är inte min gynekolog tillbaka, så nu får jag ha tålamod. Tydligen har dom även tagit bort TUL för oss här så jag får eventuellt boka in ett sådant också :-/

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-07-18 10:22:43 följande:

Bokar ni privata UL utöver de man får? Här får man inget mer om det inte är så att sf-måttet är konstigt eller så.

Jag har bokat in ett extra hos min gynekolog. Mest för att kolla könet Ska dit imorgon *nervös*
    Men här är det bara RUL och eventuellt TUL. Men enligt "rykten" så har dom tagit på bort tillväxtultraljudet här där jag bor. Så finns en risk att jag bokar in fler hos min privata gyn...

• LuPeRo
    Bettanspettan skrev 2014-07-19 14:41:57 följande:

Hej, hoppar gärna in här. Är 36 år och väntar mitt fjärde barn i januari. V 12+4 idag.

Välkommen Solig
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-07-21 21:13:57 följande:
    Aha, ingick det som standard tidigare? Vad var det för typ av UL då?

Jag tror hon menar TUL. tillväxtultraljudet. Det sägs att dom tagit bort det för oss också

Jag gjorde UL i måndags men sötnöten hade lagt sig i böneläge och det gick därför inte att se könet. Så om 4 veckor ska vi tillbaka för att prova igen. Tur man har en snäll gynekolog som bara klämmer in en

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn