• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

MjölkChoklad skrev 2014-06-09 17:23:16 följande:
    Tack!!! Jag anade lite fladder tidigt i denna graviditet (min 4:e), typ v.12-13, men det är nog ovanligt tidigt... Nu i vecka 20 är det tydliga buffar. Jag tror absolut inte att det är någon fara alls - det är väldigt individuellt när man känner, även om man är omföderska. Rätt som det är känner du säkert en spark!

Jag hoppas du har rätt

Man läser så mycket om när man "ska" eller borde känna som omföderska att man till slut inbillar sig att något är fel med en :-/
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-06-09 17:47:10 följande:
    Jag kände några enstaka gånger (tror jag) mellan v19 och v22 men det var först i v23 som jag började känna på riktigt. Jag har moderkakan i fram och är förstföderska.

Men för dig kan det ju också bero på olika saker med denna graviditet. Min bebis är väldigt förtjust i att ligga med stjärten utåt och då känner jag inget alls ens nu i v25 :)

Men förstår din noja. Ring din barnmorska och fråga om du kan få komma och lyssna på hjärtat tycker jag, om du inte står ut.

Med sonen kände jag runt vecka man19 och då hade jag moderkakan i framvägg. Nu när jag har den i bakvägg och väntar andra så sägs det att man ska kunna känna tidigare.

Jag har pratat med en annan BM idag och hon tycker att jag ska hålla mig till RUL nästa vecka. Hon sa även att det kan vara svårt att lyssna på hjärtat så här tidigt. Så jag kan bara vänta och stå ut
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-09 20:36:43 följande:
    LuPeRo: jag är nästan lika långt gången som du (vecka 17, eller 16+0, i morgon). Jag har inte känt av bebisen alls ännu. Men jag känner mig inte så oroad, det står på så många sidor att man kan få vänta till vecka 18-22 innan man känner något. Dock har jag en svärmor och mamma som frågar och frågar om jag känt något .

* * *

Nu är det exakt två veckor kvar till mitt RUL. Jag längtar verkligen, och hoppas att bebisen går med på att visa vilket kön den har! När RUL är avklarat ska vi beställa vagn (blir en bugaboo donkey för oss). 

Min mage har vuxit som bara den. När jag ätit är den stenhård och liknar en badboll . Så idag fick mina kollegor veta att jag ska ha barn. Det går inte att dölja längre . 

Skönt att höra att man inte är ensam om att inte känna

Jag är nog 16+3 idag om jag räknat rätt, och om man går enligt KUB...

Min svärmor bryr sig inte nämnvärt men min mamma ställer frågor för jämnan Hon är nog mer uppspelt än vad vi föräldrar är!

Jag har 9 dagar kvar till RUL nu. Jag är galet nervös!!! Och jag hoppas dom kan se könet, vi är alldeles för nyfikna
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-06-11 18:56:04 följande:
    Hihi, känner igen det där med att en del är mer uppspelta än vad man själv är! Även om man är lycklig och förväntansfull så blandas ju känslorna med oro, overklighet och funderingar om hur framtiden ska bli. 

Jag har börjat bli lite nervös över att bebisen inte kommer vilja visa upp sig tillräckligt för att vi ska få se vilket kön den har. Men vi har bestämt att vi i så fall ska boka in ett köns-UL. Vi är också väldigt nyfikna 

Jag var på läkarbesök idag ang en fläck jag har på benet. Jag var tvungen att säga att jag var gravid då han tänkte skriva ut en salva man inte ska använda när man är gravid. Jisses vad lycklig han blev Jag har aldrig träffat honom innan men det slutade med att vi pratade om hur jag mådde

Ja tankarna går dagligen på hur allt kommer bli. Kommer jag att klara av två barn? Mår bebisen bra? Hur löser vi allt det praktiska? Just idag är jag lugn och tänker att vi tar en dag i taget

Min gynekolog har lovat oss 3D ultraljud om bebisen inte visar könet på RUL. Så antingen nästa vecka eller nästa vecka igen vet vi könet. Nervöst men galet spännande
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-06-12 23:20:22 följande:
    Så var det för mig med denna gång. Kände i v. 16 sist, och varje dah från v. 18 (vid RUL v. 19 kände jag bebisen precis när vi skulle in). Denna gång INGENTING! Var så orolig att jag köpte en doppler. v. 20, helgen innan RUL kände jag för första gången, nu känner jag varje dag (v. 24). Det berodde i mitt fall på moderkakans placering, nu ligger den i framvägg och dämpar. Säkert samma för dig. 

Jag är nu i vecka 18 (17+0) och jag kan inte på rak arm säga om jag känt eller inte. Jag kan inte dölja att jag är gravid då jag är lika stor nu som i vecka 26 med sonen. Men jag vill även känna en bekräftelse på att allt är bra

På torsdag är det dags för RUL och nervositeten har faktiskt börjat lägga sig. Men den lär komma med stormsteg om några dagar

Nu blir det fika med kaffe & cheesecake
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-06-14 22:59:35 följande:
    Lycka till på RUL! 

Tack

Håll tummarna att vi kan se könet
  • LuPeRo

Jag tror att jag känt den lill* nu!!! Där har varit lite små puffar då och då lite snett nedanför naveln. Kan det äntligen vara bebisen som ger sig till känna? *hoppas*

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-06-16 09:46:30 följande:
    Lycka till på RUL!

Själv har jag fått nässelutslag på magen. Det är som ett band högt upp på magen. Det bränns och kliar. Någon mer som har varit med om det? Funderar på om jag ska behöva ringa min bm. Vi åker utomlands på lördag och vill ju helst inte ha någon konstig och farlig gravidkrämpa..

Jag fick utslag på sidan av magen i slutet. Jag använde mig av fet kräm att smörja med (Nivea) och det lindrade klådan. Men för mig var det sköljmedlet jag plötsligt reagerade på. Men det kan vara allt från något du ätit till tvättmedlet eller tyget i tröjan. Jag rekommenderar att du kontaktar din BM
  • LuPeRo

RUL är gjort nu. Jag står kvar på den 21 november och allt såg bra ut.

BM var inte 100% säker men det ser ut att vara en flicka

• LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-06-19 13:25:41 följande:
    Grattis!!!! Så skönt att allt såg bra ut!

Tack
    Vi ska boka in ett UL till för att säkerställa att det är en tjej. Lite nervöst med en flicka då jag bara har en pojke, men det kommer nog gå bra.
    Storebror ser fram emot en syster iallafall

Rosarosen skrev 2014-06-19 22:51:49 följande:

Gjorde rul i dag. Visade sig vara en liten pojke därinne som mådde bra Glad

Grattis Härligt med en pojke

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn