• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

Mon bébé 81 skrev 2014-05-20 13:47:48 följande:
    Haha, inte bara jag som svullnat upp om brösten då med andra ord ;). Jag går in i vecka 14 idag.

Har fått tid för RUL den 23 juni nu. Vi ska kolla könet. Är jättenyfikna!!

Nej du är verkligen inte ensam Mina är även otroligt varma, dom är även lite svagt röda pga värmen. Jag hade likadant när jag väntade sonen, men denna gången är dom ännu större! Det blir ju så galet tungt :-\

Jag är i vecka 14 (13+3) idag så tiden har gått fort sedan man plussade
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-05-20 23:37:50 följande:
    Här är en till med stora boobs. Tycker det är lite kul då jag har b-kupa annars, känns som en ny kroppsdel. Dessutom har de jäkligt shysst form nu ;)

Någon som har namnförslag till en tjej? Gillar klassiska namn (ej nya eller påhittade) som gärna inte är superfeminina (hest ej slutar på a). Några förslag? :)

Ha ha ha! Det var rätt ordval, "ny kroppsdel"

Är så svårt med namn Jag & sambon har pratat en del och vi har två flicknamn och två pojknamn färdiga.
    Alice är ju ett vanligt men klassiskt namn. Desirée, Ingrid, Astrid.

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-05-21 08:00:49 följande:
    Mina bröst har bara blivit lite större. Hade ganska små från början och hade en bh med pushup-inlägg och dom har jag fått ta ut men jag kan fortfarande ha bh:n. Jag är lite orolig för mina bröst har inte ömmat alls heller men jag hoppas att det inte har någon betydelse för jag vill väldigt gärna amma.

Vi tog reda på kön vid RUL. Jag är så glad att det syntes för jag var så himla nyfiken!

Monbebe, när han hickar känns det ungefär som att någon petar lite löst på magen inifrån med regelbunden takt. Det är så häftigt :)

Välkommen alla nya!
    Mina bröst ömmade inte med sonen, så det är olika. Och oavsett storleken eller ömmandet så går det att amma Mjölken produceras ändå. Så oroa dig inte för det
  • LuPeRo
    Blåblomman skrev 2014-05-27 17:53:21 följande:
    Då har jag också hittat hit. Plussade idag efter ett års försök. Är 36, första barnet, bor i stockholm och Bf blir 5/2.
    Grattis och välkommen Solig
  • LuPeRo

Vi har funderat på vagn men kan inte bestämma oss, eller rättare sagt kan inte jag bestämma mig
    Med tanke på att jag är beräknad till slutet på november vill jag ha en vagn som går att köra i snö men även till våren/sommaren. Sååå svårt Några råd/tips?

Vi ska på RUL dagen innan midsommarafton och hoppas innerligt att vi ser könet då

Jag tror jag känt av den lill* några gånger redan men är osäker. Går in i vecka 17 på lördag så jag tycker att jag borde känna den (den eviga oron vill inte släppa trots att det är andra barnet). Jag fick veta på KUB att jag har moderkakan i bakvägg och då brukar man oftast känna tidigare, om inget annat känna på utsidan tidigare (hade i framvägg med sonen och då kände jag inte förrän vecka 19-20).

Tiden fram till KUB sniglade sig fram, men därefter så har det gått så fort. Illamåendet håller i sig på kvällarna fortfarande och jag har börjat få ont i höfterna. Plus att min bäcken "klickar" när jag går.
    Men i övrigt mår jag bra och kan väll inte klaga

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-06-05 09:47:46 följande:
    Idag har jag gått 60% av graviditeten. Kan inte fatta att tiden har gått så fort! Känner redan nu att jag vill boa men jag har lovat mig själv att vänta till slutet av juli/början av augusti eftersom barnet bara kommer få ett hörn av vardagsrummet.

Men nu har vi i alla fall skötbord, vagn och lite kläder. Vi kommer att få väldigt mycket som säng och babyskydd och sånt så där handlar det mer om att åka och hämta än att köpa. Men det är ju massa "smågrejer" som måste köpas också. Lakan, tvättlappar osv. Det bara kliar i fingrarna! Jag vill ha en färdigbäddad säng nu!

Låter härligt Jag boade nog när jag gått halva tiden! Det kliade för mycket i fingrarna på mig
    Längtan blev nästan värre när man såg den bäddade sängen i 15 veckor innan (plus att jag gick över tiden med 12 dagar).

Du kan börja planera för BB-väskan, kanske ett förlossningsbrev. Köp du lakan och allt annat som behövs, passa på nu innan orken försvinner

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-06-05 09:55:05 följande:
    Kände också att jag ville ha en vagn med rejäla hjul så jag har köpt en vagn som har lika stora hjul överallt och som inte är svängbara så att man bara glider omkring i modden sen. Vi köpte en Crescent comfort men jag har ingen aning om ifall det faktiskt blir bra eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet. :D

Precis så tänker jag jag också, vi hade en Emmaljunga med sonen och jag har aldrig varit så nöjd. Så det lutar åt en Emmaljunga igen eller en Crescent Svårt att välja då det är bra vagnar både. Men jag är inte sååå långt gången så vi avvaktar till efter RUL

Bebislängt skrev 2014-06-05 09:58:34 följande:
    Det är sant hehe! Vi har ju börjat köpa lite saker för jag tänker att rent ekonomiskt kan det ju vara bra att pytsa ut inköpen lite. Nästa gång får det nog bli lakan och täcken och sånt så kan jag bädda på en gång när vi har hämtat hem sängen :)

Sambon skrattade åt mig när jag stod och bäddade sängen och vek babykläder i vecka 25
    Något jag kan rekommendera är att ta gamla badlakan och sy små handdukar av det. Mjuka och bra till bebisen när man har dom på axeln eller bara ska torka av dom
    Ärligt talat har jag ingen aning om vad vi behöver. Vi har ju det mesta utom en vagn så vi tar det som det kommer tror jag

• LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-06-08 11:04:02 följande:
    Tack! Imorgon är det dags! iiiiiiiiiihhh - hoppas,hoppas, hoppas att allt ser bra ut! Och en bonus hade varit att få reda på kön smile1.gif Om allt är bra så kommer vi så smått börja handla och förbereda. 

Jag vill ha en rejäl vagn jag med. Måste fungera på hundpromenader och på olika underlag. Funderar på en Bugaboo Buffalo. Ganska dyr, men så fin smile1.gif

Håller tummarna att allt går bra

Min syster hade en Bugaboo till sin son. Sjukt snygg (och dyr) men tyvärr inget jag fastnade för. Den är lättkörd men jag tycker att liggdelen är för långt ner för mig (är ganska lång). Men dom är så galet snygga så man skulle kunna köpa en bara för att titta på

• LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-06-08 20:48:19 följande:
    Blivit med bil idag, största inköpet avklarat ;)
    Toppen, grattis
    MjölkChoklad skrev 2014-06-09 10:54:38 följande:
    Härligt smile2.gif  

Tack!

Hmmm, vill inte heller ha en för låg vagn... Tror att Buffalo'n är högre än de andra Buggorna - får nog provköra och kolla smile1.gif

Tack!

RUL gick jättebra! (Blir alldeles tårögd nu när jag skriver detta...). Allt var precis som det skulle och BF är fortfarande 2/11 smile2.gif Och minsann - vi väntar en liten flicka Hjärta 

Så lycklig!!!!

Åh vad härligt det låter Grattis till tjejen Hjärta

• LuPeRo

Här har man kommit in i en nojjig fas Foten i munnen
    Dom säger att omföderskor brukar känna bebisen tidigt, och om man då har moderkakan i bakvägg (som jag har enligt KUB) så kan man känna ännu tidigare.
    Jag är i vecka 17 nu (16+2) och vad jag vet så har jag inte känt något. Brösten är stora & svullna, magen växer (ser ut som om jag vore i vecka 21-22) och illamåendet hänger med på kvällen. Men jag känner inte den lill*
    Med sonen kände jag i vecka 19 och då hade jag moderkakan i framvägg...
    Så nu har man börjat fasa för det värsta. Och det är ca 10 dagar kvar till RUL för min del. Förstår inte hur jag ska hålla oron i schack Obestämd

När kände ni första gången? (detta gäller er alla)

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn