maysan74 skrev 2014-03-28 10:51:38 följande:
Jag tror absolut att er unga ålder kan vara en fördel om ni önskar så unga barn som möjligt!
Ja, gå på träff nästa gång om ni har möjlighet! Det var mycket intressant, om än lite läskigt då dom gick igenom alla möjliga hemska diagnoser barn kan ha. Vi pratade dock med den polska kontakten efteråt och hon kände inte till flerparten av dom och har jobbat mycket länge med adoptivbarn från Polen, s
å det verkar inte vara mer vanligt där fast ryktena säger att de flesta adoptivbarn har diagnoser. De flesta har fått för lite kärlek och stimulans, och kan därför ligga lite efter i utveckling, men det tar dom snart igen i en kärleksfull familj, sa hon.
Jag har bara varit på en kort shoppingtur i Polen strax över tyska gränsen, men har köpt lite böcker om landet nu och ser fram emot att åka dit. Vi har även börjat en kurs i polska, då det kan vara bra att kunna några fraser, tänkte vi… Svårt språk har vi märkt - alldeles för många konsonanter och kasus, så vi får nog sänka ambitionsnivån lite, he he...
Så dom kör med den här skiten fotfarande, och ni går på det?? Besökt någon särskola det senaste? det brukar vara rätt trevligt där på familjefikat då man träffar alla Polen föräldrarna. jag kan säga att vi älskar våra barn vanvettigt och är otroligt kärleksfulla familjer men inte sjutton försvinner hjärnskadorna, utvecklingsstörningana mm för det!
Räkna med många tuffa och annorlunda år utanför "det normala" samhällets gemenskap.