• dahlia92

ömma bröst!

Åhhh grattiis!! Det blir en decemberbebis då?? Åhh är så avundsjuk. :D Du måste berätta om allt som händer, nya grav-symtom, när den sparkar för första gången osv. :D

• dahlia92

Åh om jag hade varit gravid nu så hade vi nog fått samma BF, min mens började också 8 mars ..

Om man går enligt din mens första dag så har du BF 13/12. Luciabarn :)

• dahlia92

Oj glömde svara på det andra. Ingen aning om vad man gör nu. Det är den delen jag själv fruktat haha. Tror man ringde mvc och skriver in sig. Fast tror man väntar till v.8 om jag inte minns fel.

Eller nu googlade jag och många skrev att man kan ringa direkt så dom kan planera in ultraljud osv. Gud vad spännande tid du har framför dig. :)

• dahlia92

Vad synd att det inte tog sig för oss. Hade varit så kul annars, följas åt ända in i det sista ;) Kan vi ju så klart göra nu med men nu blir dom antagligen födda på två olika år, haha :)

Haha förstår hur du känner. Jag testar grav-test igen på söndag (om inte mensen hinner komma), hinner nog inte på lördag då jag jobbar. Blir det negativt då med så beställer jag äl-test så jag har någorlunda koll på när jag har äl. Men nu är lixom min mensvärk som bortblåst. Fattar inte vad min kropp håller på med :S

• dahlia92

Blir också illamående om jag inte äter på några timmar. Konstigt. Våra plus kanske kommer nästa vecka ändå ;) *önsketänkande* haha. Nej jag har inga graviditetssymtom, tråkigt men sant. Jag som ändå tyckte jag hade en del innan :S Hur kan kroppen luras så det förstår jag inte ..

• dahlia92

Det är nog våra kroppar som spelar något spratt med oss =) Jag är inget öm om brösten längre. Tycker den här väntan var så jobbig, att gå och vänta först på äl, sen två veckor till tills man kan göra grav-test. Och nu ska jag behöva göra om hela processen i april igen haha. Om det inte tar sig denna månaden blir jag väldigt besviken. Då måste jag be min pojkvän att sluta snusa, haha..

• dahlia92

Min pojkvän har bytt till pepsi max hahahaha undra om det är bättre?? Han slutade snusa en gång för min skull för många år sen, men då blev han ett monster så han började igen ;( Men om vi inte blir gravida på 3 månader så tvingar jag honom till att sluta, då har han inget val ..

Ja jag har ju bim på lördag men jobbar hela dagen så testar på söndag, vi kör på det båda två då? En sista gång ;) haha.. Ne det är ju konstigt att du blödde, vet inte vad det kan vara. :S Jag har ju haft mensvärk ända sen jag slutade med p-pillrena men nu har jag inte haft mensvärk på 2 dagar, det är ju nu den borde börja kan jag ju tycka :S Om jag nu ska ha mens på lördag alltså. :)

Johanna, vad sa din pojkvän när du berättade att du är gravid? :)

• dahlia92
    Acire94 skrev 2014-04-02 22:04:32 följande:
    Hahah, ingen aning faktiskt! Det är ju koffeinet som är dåligt :P Om han vill att ni ska få barn så slutar han nog rätt villigt skulle jag tro :) Ja! Vi testar, blir det inget så blir det inget bara ^^ Ja, det kan väl fortfarande vara nidblödning (läste om flera som hade haft större blödning) men tycker ändå att det borde vara en skugga på testen då...man kan ju iof vara låghormonare och då kanske inte det syns förräns flera dagar efter bim!

Ja precis. Vi får hoppas att vi hör till den kategorin. :)
    Johannah01 skrev 2014-04-02 22:08:36 följande:
    Jag hade förvarnat honom lite innan å visat dom svaga testerna... Sen när jag fick gravid på CB så ringde jag honom men inget svar såklart.. Jag var påväg till jobbet och fortfarande inget svar.. Mmsade en bild å då ringde han upp direkt.. Han blev glad och just nu sitter vi och kollar på namn haha! Har fått övertyga han lite då han hade svårt att tro på det.. Han bara " du får ta ett till test ifall de inte stämmer" men ja sa att de kan inte visa positivt om de inte är de :D

Haha nej vad roligt. Kommer ni ta reda på kön? Kommer inte ihåg om du svarat på det tidigare :)
  • dahlia92

Haha fast när det går att kolla kön syns det nog redan att man är gravid eller? Jag måste veta kön kontrollfreak som jag är ^^

• dahlia92

Jag kommer berätta rätt så tidigt. Dels för jobbet och dels för att jag inte kommer kunna hålls mig xD väntar nog till v. 10 ungefär..

Svar på tråden ömma bröst!