ömma bröst!
Ja hoppas! :) Läste att ett tecken faktiskt är mensvärk ett tag innan så det kan ju vara bra tecken :)
Haha nej vad kul! Liten värld. ;) Kanske vi hamnar i samma mammagrupp då! haha ;)
Ja hoppas! :) Läste att ett tecken faktiskt är mensvärk ett tag innan så det kan ju vara bra tecken :)
Haha nej vad kul! Liten värld. ;) Kanske vi hamnar i samma mammagrupp då! haha ;)
Ja men det är vi :) Jag är inte gråtfärdig :O Var det väldigt mycket när jag åt p-piller men inte nu. Dåligt tecken .. haha..
Jag äter TillVal Folsyra från apoteket. Gjort det sen 4 mars då jag slutade med p-piller. Man ska ju äta det någon månad innan men vi hade ju tänkt börja i Maj egentligen men det ska väl gå ändå hoppas jag. :) Tänkte köpa "kvinna" sen när dessa är slut då jag säkert behöver äta järn, alltid haft dåligt järnvärde..
Tror rekommenderat är 500 mg(?)/tablett och det är det i TillVal. Mitt Val kvinna har mindre och därför kan det vara bra att äta båda eller bara TillVal och MittVal senare sen. Läste att får man i sig mer än 500mg så kissar man ändå ut överskottet då kroppen inte behöver det. Så jag tänkte köra med TillVal tills jag är i 12e veckan och efter det börja med MittVal. Fast sen läste jag också att man inte skulle ta andra kosttillskott än folsyra då det är blandat med så mycket annat i. Har noll koll men detta är vad jag förstått när jag läst på. Haha!! Gäller att vara redo. :)
Jaha du hann före :) Men då är det 500 som gäller och det är det i TillVal :) Har järntabletter hemma så kan ta det också så får jag i mig både. :)
Ingen aning. Jag läste runt här på familjeliv och då fanns det en tråd om folsyra där dom skrev att man inte ska köpa massa kosttillskott då det oftast är massa annat "skit" i dom som kan vara skadligt istället. Men jag har som sagt ingen aning vad som är sant eller inte. Men tänkte mest att folsyra räcker nog. Hur gjorde dom förr lixom? Tror inte att folk tog massa kosttillskott och se hur bra vi mår. :)
Nej aldrig vågat smaka sushi :) Tror inte det är något för mig ;)
Gick inte få upp nån produkt. Som sagt jag har ingen koll har bara läst vad andra skrivit. :)
Haha vågar inte sushi, ser så äckligt och läskigt ut :D
Jaså ska man äta ekologiskt också, massa nya saker man lär sig varje dag. :) Nej men jag kommer nog fortsätta äta som vanligt. Lite mer frukt varje dag bara. :) Jag är ingen storätare direkt, väldigt kräsen och kan typ aldrig äta mig mätt. Så det blir mycket mackor för mig, så tillskott kan ju vara bra för min del. Sen äter jag mycket godis och dricker cola. Men får dra ner på det lite så min bebis inte får sockerchock. Men ska åka utomlands om drygt en månad så då lär jag dricka mycket cola. Men antar att det är bättre än alkohol i alla fall, läst på om det också och det fanns flera mammor som druckit flera liter cola varje dag haha, jag tar ett glas då och då. :)
Har också väldigt ont i brösten. Eller bröstvårtorna bara faktiskt. Och jag har varit ledig i två dagar så har varit skönt att haft på mig min sport-bh dygnet runt. MEN nu börjar jag jobba kl 15 så måste tyvärr ta på mig bh. Försöker dra ut på tiden haha. :( Om 5 dagar kan jag ha sport-bh på mig igen haha..
Haha jag hatar det. Har luktat på det en gång det räckte. :)
Ja absolut. Man kan ju blanda med lite ekologiskt i alla fall. :)
Jag tror att det är okej, fast du måste nog ha ett intyg. Har försökt läsa på lite om det men det verkar vara olika bolag och så. Men efter 8e månaden får man nog inte flyga alls tror jag. Eftersom jag åker så tidigt i graviditeten (om jag nu ens är gravid) så behöver jag nog bara säga till att om jag mår illa så är det för att jag är gravid. :D
Jobbar som säljare i butik, så jag kan ju inte stå där med sportbh haha.. Vad fuskigt, vill slippa egentligen men vad ska man göra. :) Promenad behöver du ju inte ta på dig en bh för i alla fall :)
Åh lyckost dig. Perfekt att kunns använda sportbh hela tiden haha :) Åh nej kattbajs var något nytt. Har tre katter.. men som du säger oroar man sig får man väl missfall för det. Köttet ska jag vara noga med när jag åker utomlands. :)