• Acire94

ömma bröst!

dahlia92 skrev 2014-10-07 11:07:24 följande:

Ne precis jag vet ju det innerst inne. Nu måste vi renovera badrummet då det möglar så 100 000 lär gå till det så det är väl lika bra att det inte blir något barn än på ett tag. :/

Det är absolut ingen tröst.. men det kanske inte är menat just nu? Med tanke på att ni renoverar och har er? :) När den stressen släpper kanske det går bättre!

Jag blev gravid nu den månaden som jag verkligen inte ens tänkte på att bli gravid, hur dumt den än låter.. Jag brydde mig inte om äl-tester eller något sådant utan vi hade sex typ varannan dag och så tog det sig! Hade dock jääävligt ont runt äl just den här gången, kanske var ett tecken?

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-07 16:46:02 följande:

Kan ju vara så. Hjälper iaf om man tänker så haha!

Grejen är att vi inte renoverat något sen vi flyttade in i juni så stress har det ju inte varit. Nu ska vi göra ovanvåningen och badrummet till hösten/vintern så nu börjar väl stressen om.. Men det gjorde ju ingen skillnad, blev ju ingen bebis vare sig det var stressigt eller inte..

Ja alla säger ju att man blir gravid när man sluta tänka på det. Men det är inte så lätt. Och jag tror verkligen vi skulle missa äl då för ibland går det 3 dagar utan sex så oddsen är inte på vår sida att den metoden skulle funka xD 

För mig var det tvärtom denna månaden, knappt någon äl-smärta alls så det var tur jag körde med tester annars hade jag missat. Däremot har jag molvärk varje dag efter äl fram till mens och det har jag haft i någon månad nu så vill fortfarande gå fertilitetsutredning och kolla upp mig. För jag tror det ligger mycket hos mig också att det inte tar sig. 

Förlåt att jag skriver så mycket. Har som sagt ingen att prata med. Varken sambon eller syrran orkar lyssna på mitt tjat. Ni behöver inte läsa, bara skönt att skriva. :)

Det kan ju vara bra att kolla upp dig så att ni vet om du har t.ex. pco! För det kan man ju få medicin för :)

Ne, jag vet att det inte är lätt! Jag hade för mycket att tänka på den månaden så jag hade inte tid att tänka på det, det var mitt i vevan när vi köpte hus!

Skriv hur mycket du vill, det är alltid bra att skriva av sig och vi (eller i alla fall jag) läser allt :D

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-07 20:55:15 följande:
    Ja precis. :)

Ja juste, hur går det med erat hus? Flyttat än? Och med graviditeten, har ni berättat för någon än? Förlåt att jag inte frågat så mycket. Du förstår ju varför :)
    Vi flyttade in för ungefär 2 veckor sedan! Det känns jättebra med huset, men det ligger en bit ut på landet så man måste ju tänka på egen brunn och allt det där :)

Vi har berättat för i princip alla nu, fick berätta för mina föräldrar jättetidigt för att jag låg inne en natt på sjukhuset pga cystan! Sen fick resten reda på den nu i helgen :) Jag har ju sett den lille/a flera gånger på ultraljud så kände att blir det något fel efter så blir det.. Men det är skönt att berätta så att folk vet varför man mår illa hela tiden :P Jag gick in i vecka 11 idag i alla fall, tror det stod att ca 25% av graviditeten var avklarad eller något liknande! Känns som det är jättelångt kvar till maj men :P

Jo det förstår jag, absolut! Det är ingen fara :)
  • Acire94

Förresten, jag måste ha praktik nu igen, har du några tips på något jobb där det inte är jättetunga lyft och så? Hur är det där du jobbar? Är det tungt eller supertungt (svårt att veta, haha).. Har ju cystan så kan ju inte anstränga mig för mycket tyvärr.. egentligen kanske man ska försöka få sjukskrivning 50 % eller något, men vill helst inte det :P

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-08 22:46:23 följande:

Oj vad fort det gick att ni fick flytta in :) Vad kul det måste vara. Vi har kommunalt så det är rätt skönt faktiskt. :)

Gud vad skönt att ha berättat. Redan v.11, tiden går så fort :S Vad sa din familj och vänner då? Blev alla glada? :)

Är cystan kvar alltså? Du känner av den hela tiden? Hmm. Alltså det är svårt att säga. Det är både och. Vissa dagar är det mycket lyft då vi får mycket varor, kan komma allt mellan 1-8 pall varje dag och vissa kartonger är tyngre än andra. Blir ju att man bär lite dumt ibland. Sen bygger man ju om ganska ofta och så. Jag vet inte men jag tror att när man är gravid och jobbar inom handels så får man gå på mammaledighet tidigare pga tunga lyft osv. Inte säker då det är något jag hört. Vi har två praktikanter just nu men hör med min chef och du skulle vilja testa. :)

Jo det gick vääldigt fort! Sålde lägenheten med 200 000 kr vinst också, bara ca 9 månader efter att vi köpt den :P

Alla blev jätteglada, berättade för min farmor/mormor nu i helgen och båda började gråta! haha :) Ja, tiden går sjukt fort, ändå känns det som att maj är jättelångt bort :P

Japp, den är kvar! Inte hela tiden, mest om man anstränger sig eller kanske står upp för länge (vilket är skitsvårt att hitta ett arbete där man inte står upp....)

Okej! Hur tidigt tror du man går hem då? Läste något om att om man är vältränad kan man jobba längre än om man inte är tränad, men jag är ju heelt otränad :P

Vet du hur länge de har praktik? :) Jag funderar på att kanske fråga i en djuraffär (har alltid varit världens djurmänniska) men ska fundera lite, annars så skulle det vara skitkul där du jobbar! Var för övrigt där och köpte skor igår, haha :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-09 10:44:52 följande:

Oj vilken tur. Gött att ni gick med vinst. :) Vad kostade nya huset? Ni äger det eller? :)

Aww vad söt farmor och mormor haha!

Ja det är nog svårt. :/ Vi står ju mycket på vårat jobb. Ibland kan man ju jobba från 9-20 men oftast så är det kanske 11-19 eller 11-20. Men som praktikant så är tiderna 10-17 eller 18. Då är det 1 timma och en kvarts rast. Så det blir ju mycket stå. Tror faktiskt det är samma i en djuraffär. Det måste ju vara jätteroligt. Älskar också djur så det skulle varit kul. :)

Menar du hur länge till eller? Hon ena tror jag har sin sista vecka nu. Den andra började i måndags och ska vara i 4 veckor tror jag.

Haha nej vad kul att du köpte skor. Jag var ledig annars hade det varit kul om du sa hej ^^

Det kostade 1 150 000 :) Japp, eller ah, jag är ju arbetslös så min sambo äger huset ;)

Jo det är klart! Och det kanske går jättebra, egentligen kanske man ska be om sjukskrivning men har hört att det är rätt svårt, blir trött av mista lilla nämligen. Jag får se hur jag gör, skitsvårt ju! Känns som att jag har värsta pressen ifrån af också :P

Oj, har de så kort? :o Jag försöker ju få för 3 månader, haha :)

Jag kollade om jag såg någon som skulle kunna vara du, men det var bara "äldre" som jobbade! Ingen som skulle kunnat vara 22 i alla fall :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-10 13:23:35 följande:
    Oj fick han lån på så mycket helt ensam alltså? Då bor ni ju i ett riktigt fräscht hus då? :D För dom pengarna utanför Skövde får man ju rätt mycket lixom. :)

Ja och bäst vore kanske om du fick praktik på ett ställe och kunde få in en fot så du kan jobba lite extra innan du ska föda lixom. Alltid lite bra med extra cash och erfarenhet. :) Tror du kommer vara trött någon vecka till men att det blir bättre sen. Av det jag hört. :)

Ja alltså oftast är det ju 3 månader från af men min chef tog in så många samtidigt så det krockade så det var väl egentligen därför..

Haha, ja det är mest äldre faktiskt, det är jag och två extratjejer som är unga ;)
    Ja! Helt sjukt egentligen, han har rätt bra lön så antar att det är därför ^^ Jo, det är rätt fräsch men finns ändå grejer man vill ändra på :P

Ja, eller hur! Jo, trötthet kan jag leva med men jag får ont vad jag än gör. Häromdagen gick jag upp och ner för trappan 3-4 gånger på raken, sen var jag tvungen att sätta mig ner i typ en halvtimme för jag fick mensvärk och ont i ryggen! Så är lite feg :P

Haha, tänk dig om jag skulle gått fram till en 40-åring och bara "psst, du heter inte dahlia92 på familjeliv va?" hahah :D

Ska på inskrivning imorrn förövrigt, så bli jättekul! Gillar min bm, hon hetsar inte för min vikt eller något, har hört många skräckhistorier ifrån det! Man vet ju själv att man är väldigt överviktig så man behöver ju inte någon annan som påpekar det hela tiden :P
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-14 10:28:17 följande:

Ja men gött. :) Ja så är det alltid, tror man kan flytta in i värsta lyxvllan för flera miljoner och ändå vilja ändra på hundra saker. Jag vill redan ändra på saker som vi redan gjort haha. Men det får vänta. :)

Jaha okej ja det förstår jag. :/

Haha nej vad pinsamt om dom skulle få veta vad jag heter här.. haha ^^

Åhh vad kul berätta hur det gick sen! Vart finns din bm nåntans? Vid arenan eller? Tur att hon inte hetsar över vikten. Också läst många som har problem med det. Lycka till nu då. :)

Ja, det tror jag med! Det enda vi har gjort hittills är att tapetsera vårat sovrum, resten kan man ju göra när vi har bott in oss lite :)

mja, har tid med läkare på fredag, så hoppas på att få sjukskrivning!

Min bm finns i ryd! Eller ah, hon var egentligen där vid arenan men de skulle starta i ryd och jag ville ha kvar henne så jag följde med :) Tack! Det gick jättebra på inskrivningen (förutom att jag nästan svimmade IGEN när jag skulle ta blodprov)... men fick tid för ultraljud den 10e december, då borde jag vara i vecka 18 tror jag det var :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-17 11:27:52 följande:
    Ja exakt. :)

Jaha okej ska dom öppna i ryd alltså.. Är du så känslig för blodprov? haha.. Jaha oj vad fort tiden går alltså..
    Ja, eller tror det bara var nu och sen skulle de bygga en större barnmorskebyggnad!

Jag har aldrig varit det förut, det måste ha något med graviditeten att göra :p

Hur har det gått för er? :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-10-31 22:57:39 följande:
    Ne alltså har slutat bry mig. Killen ville inte att jag skulle ringa så då gjorde jag inte det. Han tror det går ändå för det tog ju minsann 1.5 år för hans föräldrar o få honom. Men vill inte han engagera sig så skiter jag it. Orkar inte må dåligt varje månad när han tar det med ro. Om han tror det tar sig av o inte ha sex när det är äl och att inte kolla upp sig när man fått neg spermatest så orkar jag faktiskt inte bry mig.

Förlåt låter så negativ. Men han har fått mig o tappa hoppet. Det får ta sig när det tar sig. I denna takten när han inte engagerar sig så får jag väl vara glad om jag nånsin får ett barn.. :P
    Usch vad jobbigt..Har du pratat med honom hur du känner eller orkar du inte ta diskussionen just nu ? :(

Du kommer få barn, frågan är ju bara när <3
Svar på tråden ömma bröst!