• Acire94

ömma bröst!

Oj! Du kanske ska ringa barnmorskemottagningen och höra lite? Eller om du inte vill ringa dit kan du ju prova 1177 bara för att få ett svar på vad det kan vara typ? Fick du mycket mens eller? Tänkte om du kanske är gravid ändå? Svårt ju :( Jag har haft svinont varje dag den här veckan, rejäl mensvärk i perioder typ men det sa hon också var normalt...

• Acire94
    dahlia92 skrev 2014-08-28 14:41:48 följande:

Alltså jag har ju sån jäkla telefonfobi haha. Vet inte vad jag skulle säga.. men ger det något försök till sen tar jag tag i det o ringer. Vet inte om jag skulle ringa någon gynekolog kanske o kolla så jag inte fått nån ny cysta. Ne är nog mest troligt inte gravid. Verkade vara vanlig mens haha. Tror den är slut nu så får ta tag i denna månaden med nya krafter :p

Ja det tror jag är normalt vid en graviditet så du behöver inte oroa dig. :) vad gick hon igenom med dig då?

Okejj, hoppas det inte är något bara! Även om vi inte känner varandra så finns vi här för dig!

Vi pratade mest om alkoholvanor, cigg/snus och vanliga frågor som när jag fick min sista mens, när jag tog det positiva testet osv.. Sen skulle vi ta prover men skulle komma tillbaka om en vecka och göra det istället för jag gick med på att vara med i någon studie, haha :)

Btw, vi har hittat ett hus! Ska skriva på papprena imorrn! :D Känns dock som det blir liiite stressigt för det är en del grejer (även om de är hyffsat enkla) som jag vill ändra liksom :) menmen!
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-08-28 19:13:58 följande:

Tack så mycket, betyder mycket :)

Jaha okej :) vad var det för studie då?

Oj nej va kul! Grattis :) vart blir det nånstans nu då? :)

Jodstudie, för att se om mamman behöver ta extra jod under graviditeten eller inte :) Man skulle typ komma dit på lite extra blodprov och urinprov :)

Utanför varnhem på landet typ! It's going to be awesome :D
  • Acire94

Hej på er!

Jag ligger inlagd på kss(sjukhuset) nu, fick åka in till akuten sent igår kväll. Det gjorde för ont så de ska se vad det är typ :/ Jag var gravid iaf (visade urintest) men det kan vara något annat fel...har storgråtit mesta delen av natten och har inte fått äta eller dricka något på rtt tag så är skakis och illamående :(

Hoppas ni har en bättre dag :(

• Acire94

Ja :( är riktigt jobbigt faktiskt.. De ska snart sätta dropp på mig så då kanske illamåendet försvinner lite förhoppningsvis?

• Acire94

Det finns 2 alternativ, antingen utomkvedshavandeskap (vilket är rätt allvarligt) eller så är det en cysta som vridit dig och då går det över av sig själv:)

Ska sova lite, vi får höras:)

• Acire94

Ojj! det liknar ju verkligen inte det jag har varit med om dock...men din sprack ju iof, min har ju vridit sig mer (om det är det) vi får la se :) Är bara glad att få ligga i min säng för jag hatar sjukhus:P Kunde sova knappt 2h...

• Acire94

Ne, de sa bara att det var antingen eller typ :P Det var svårt att se på ultraljud eftersom att jag har lite extra mage om man säger så... Menmen, jag ska ta blodprov på måndag och sen torsdag och då ska de jämföra proverna på torsdag så får vi se vad de kommer fram till :)

Svar på tråden ömma bröst!