dahlia92 skrev 2014-05-28 10:20:00 följande:
Skriver två inlägg eftersom jag inte kan göra styckeindelning. Tant röd dök upp för mig i morse 04.30. Vaknade av världens mensvärk och kunde inte somna om, gick på toa och då kom mensen och fick ta värktabletter mot smärtan. Fick ligga vaken i 1.5 timme innan det började värka för jag får så ont. Alltid haft problem med mensen, spyr och kan krampa och jag märker redan att det blir värre för varje gång jag har mens. Blir så ledsen, trodde inte det skulle ta sån lång tid att bli gravid, och blir jag inte det inom dom närmsta månaderna kommer jag behöva börja med p-piller igen för jag klarar inte denna smärtan, samt att jag lätt får cystor på äggstockarna. Hade en stor cysta för 3.5 år sen på äggstockarna som sprack och jag blev inlagd på sjukhuset, så jag hoppas verkligen inte att det har med något att göra. Äter jag p-piller så dyker dom nämligen inte upp. Haha vet inte vad jag skriver förlåt för så långt inlägg men blir så ledsen och nervös om det är något fel på mig/oss, men samtidigt herregud detta var vårat andra riktiga försök jag förstår att det kan ta lång tid men trodde nog inte det gällde mig själv.
Ahja nu blir det till att köpa äl-test o be min sambo att sluta snusa en månad haha..
Nej vad jobbigt :( Jag brukar också har riktigt ont när jag har mens, kanske inte lika mycket som dig men ont så jag förstår vad du menar med p-pillrena, jag kom knappt ihåg att det gjorde så ont som det har gjort nu de här månaderna!
Du ska inte kolla upp det där då? Jag vet inte riktigt hur det fungerar med cystor eller så men det kan ju vara värt en koll? Men samtidigt så är det nog inget fel på någon av er, ni kommer bli gravida snart! Men äl-test fungerar skitbra tycker jag, det är mycket enklare att verkligen pricka in rätt datum :)
Jag trodde verkligen inte att det skulle ta sig denna månaden så jag är lite i chock just nu, dock så har jag en känsla av att det kanske är missfall så jag kommer inte fira förrens jag vet att hjärtat slår! Förövrigt så kan det väl vara bra att sluta snusa ;)
Alltså ne, inte vad jag förstod det som! Jag tror det var mer att prata om vad man ska äta, motionera, alkohol och sånt! Hon frågade direkt om jag hade börjat med folsyra så det var ju skönt att jag gjorde det för flera månader sen nu, haha :)
Förlååt för långt inlägg!