• SecretMe

Sova?

Jag läser och funderar, ni som har bebisar och gnäller för att ni inte får sova...
    Tänkte ni alls innan ni skaffade barn?

Det ingår liksom i bebistiden att man inte får sova på nätterna.
    Sov när bebis sover helt enkelt.¨¨

Varför GNÄLLER ni unga föräldrar om sånt som vi äldre tog för givet? 

• Svar på tråden Sova?
  • ClaraV

Denna jäkla generalisering. Är långt ifrån endast unga föräldrar som klagar på att dom inte får sova. Öppna ögonen istället. Vet 18 åringar som ät betydligt bättre föräldrar än 40 åringar. Och tvärt om med såklart. Det ligger inte i ålder.

• SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 21:53:41 följande:
    Denna jäkla generalisering. Är långt ifrån endast unga föräldrar som klagar på att dom inte får sova. Öppna ögonen istället. Vet 18 åringar som ät betydligt bättre föräldrar än 40 åringar. Och tvärt om med såklart. Det ligger inte i ålder.
    Dessvärre har du fel.
  • ClaraV

Så gamla föräldrar klagar aldrig över sömnbrist och unga gör det hela tiden?

• SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:04:28 följande:
    Så gamla föräldrar klagar aldrig över sömnbrist och unga gör det hela tiden?
    Vet inte vad du menar med "gamla" men annars... jo ungefär så.
    Vi som är äldre förstår mer vad vi ger oss in i när vi skaffar barn.
  • PrinsessanLeia

Äh, det är ju helt omöjligt att veta hur man påverkas av sömnbrist och bebisar är väldigt olika. De som klagar mest är nog de som är tröttast och kanske inte har mågon partner som avlastar. Sen får jag för mig att unga mammor flaskmatar i högre utsträckning och då måste man gå upp på nätterna. Det är ju br mycket jobbigare än att liggamma och bara somna om.

• ClaraV

Där ser man. Jag trodde att alla var nybörjare första barnet. Men tänk vad fel jag hade. Man är ju bara nybörjare och ovetande om vad som kommer om man är under 25. När man passerat den magiska åldern då är man redo och vet allt om hur det är att ha barn.

• PrinsessanLeia

Vissa personer verkar ha ett behov att klaga på yngre personer. Jag tror det är rätt självklart att man blir mer chockad om man inte har mågra vänner med barn elle småbarn i familjen, har man någon nära vän med barn får man helt enekelt en större insikt liksom man för med åren. Det finns dock femtioåriga pappor som inte fått den insikten heller.

• SecretMe
    PrinsessanLeia skrev 2014-03-15 22:19:31 följande:
    Äh, det är ju helt omöjligt att veta hur man påverkas av sömnbrist och bebisar är väldigt olika. De som klagar mest är nog de som är tröttast och kanske inte har mågon partner som avlastar. Sen får jag för mig att unga mammor flaskmatar i högre utsträckning och då måste man gå upp på nätterna. Det är ju br mycket jobbigare än att liggamma och bara somna om.
    Flaskmatar man så får man ju skylla sig själv.
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:20:27 följande:
    Där ser man. Jag trodde att alla var nybörjare första barnet. Men tänk vad fel jag hade. Man är ju bara nybörjare och ovetande om vad som kommer om man är under 25. När man passerat den magiska åldern då är man redo och vet allt om hur det är att ha barn.

Att vara sarkastisk vinner man ingenting på. Därför bemöter jag inte ditt inlägg. 

• Oscarsmamma84

Nä men ursäkta om man känner sig sliten efter 9 mån utan mycket sömn varken dag eller natt. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle få ett barn som tycker sömn är helt överskattat. O nej det är inte bara o sova när barnet sover för

1. Barnet sover 10-15 min åt gången alltså inte lönt o ens försöka sova.

2. Man själv har utvecklat grava sömnproblem pga sömnbristen man får för att barnet inte sovit bra på så lång tid så ens egna kropp har " glömt" hur man sover.

• Oscarsmamma84

Glömde tillägga jag räknas inte som ung o ja jag flaskmatar för alla kan faktiskt inte amma hur gärna de än vill.

Svar på tråden Sova?