• ClaraV

Sova?

Denna jäkla generalisering. Är långt ifrån endast unga föräldrar som klagar på att dom inte får sova. Öppna ögonen istället. Vet 18 åringar som ät betydligt bättre föräldrar än 40 åringar. Och tvärt om med såklart. Det ligger inte i ålder.

• ClaraV

Så gamla föräldrar klagar aldrig över sömnbrist och unga gör det hela tiden?

• ClaraV

Där ser man. Jag trodde att alla var nybörjare första barnet. Men tänk vad fel jag hade. Man är ju bara nybörjare och ovetande om vad som kommer om man är under 25. När man passerat den magiska åldern då är man redo och vet allt om hur det är att ha barn.

• ClaraV

Ursäkta min sarkasm. Men jag har svårt att förstå att det finns folk som är så trångsynta. Att bli förälder har inte med ålder att göra utan mognad och ansvar. Vilket kommer olika för olika personer. Så att generalisera att det endast är unga som klagar är enligt mig ett rent skämt då jag sett raka motsatsen. Finns säkert många unga som inte är lämpliga. Men minst lika många äldre. Men man väljer ju vad man vill se.

• ClaraV

Du låter som en hitlermamma på 44 bast som vägrar plocka upp barnet när det vaknat. Eller hur sömntränar man ett barn? Har själv endast ett barn. Och det har alltid sovit bra så jag har aldrig haft problem vad gäller sömn. Trots att jag var under 40 när jag fick barn peppar peppar!

• ClaraV

Ja dom över 40 orkar aldrig leka med sina barn. Förstår inte varför så gamla skaffar barn när det enda ni gör ändå är att dricka kaffe och glo på såpoperor på tv. Man ska ju skaffa barn när man fortfarande orkar göra saker med dom.

• ClaraV

Ursäkta sarkasmen. Men du ser väl själv hur idiotiskt ditt påstående är? Ja det är onödigt att klaga på en situation man själv har satt sig i. Men det är långtifrån endast unga som gör det. Kom med dina bra tips på sömnträning istället och ge tips till dessa trötta föräldrar istället.

• ClaraV

Den dagen jag blir 40 så har jag betydligt mer livserfarenhet än nu men det betyder inte att jag skulle vara en bättre småbarnsförälder då. Tycker mer synd om dina barn. Det finns en anledning till att så många 40+ får missfall medan yngre klarar graviditeter bättre. Det är en genetisk sak. Jag är sällan arg. Oftast inte när jag sover. Jag verkligen håller tummarna för att ditt barn blir förälder i ung ålder så du får uppleva barnbarn och kanske får upp ögonen för vad en ung förälder kan och inte kan.

Svar på tråden Sova?