Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Sova?

Nä men ursäkta om man känner sig sliten efter 9 mån utan mycket sömn varken dag eller natt. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle få ett barn som tycker sömn är helt överskattat. O nej det är inte bara o sova när barnet sover för

1. Barnet sover 10-15 min åt gången alltså inte lönt o ens försöka sova.

2. Man själv har utvecklat grava sömnproblem pga sömnbristen man får för att barnet inte sovit bra på så lång tid så ens egna kropp har " glömt" hur man sover.

• Oscarsmamma84

Glömde tillägga jag räknas inte som ung o ja jag flaskmatar för alla kan faktiskt inte amma hur gärna de än vill.

• Oscarsmamma84
    SecretMe skrev 2014-03-15 22:35:26 följande:
    Man kan sömnträna barn, det har jag själv gjort med stor framgång.

Jag har flertalet barn och har anpassat mig. Så som vi som är lite äldre förstått att man måste göra. 

Jag vägrar skrikmetoder det e tortyr av barn . Han sover bättre nu men min kropp e sliten ändå. Eh ok 30 är ju knappast ungt. När jag hör ung mamma tänker jag på dem under 25.
  • Oscarsmamma84

Men om du inte e gravid i 40 års åldern så betyder det att du kanske fick barn i min ålder eller lite äldre o då e du ju också en "ung" mamma. Klart du inte behöver gnälla av dig nu när dina barn är äldre o sover bra.

Nä tror du e ute efter o provocera o tyvärr nappade min trötta hjärna

• Oscarsmamma84

Nä jag vet att tråden handlar om att unga mammor gnäller om att de är trötta.

Men det är lätt att klaga på andra när man inte själv är i samma situation. Slår vad om att du också sa att du var trött när du hade småbarn. Om du säger nej så förnekar du bara det.

Svar på tråden Sova?