Fantasilös skrev 2014-03-16 07:40:24 följande:
Ursäkta mig men är du så jävla dum att du tror att det har med åldern att göra? Då kanske du kan gissa hur gammal jag är?
Min son sov som en prins fram tills han var 7 månader. Jag var innan förlossningen inställd på att få sova 5 timmar per natt, med en bebis på bröstet. Men han vaknade var tredje timma, la sig vid bröstet och somnade om. Han sov i egen säng nästan hela tiden men sov hos mig när jag inte orkade springa upp och ner. När vi började ge flaska sov han från 22-07 vaknade och åt sen sov han igen till 10-11. Nu somnar han 20, vaknar sen och vill ha mat vid 6-7 och är därefter vaken. Jag lägger mig vi 22-23, somnar vid 23-00 och äter dessutom insomningstabletter. Sover alltså ca 6 timmar per natt, vilket jag inte är van vid. Så fan så klart att jag är trött! Det hade jag vart oavsett om jag var 20 eller 40!
Det är nog inte en seriös tråd

. Men herregud vilket drömbarn ni har sömnmässigt! Grattis

. Jag är en snart 40-årig trebarnsmamma. Min yngsta är snart 9 månader och vaknar för tillfället varje timme vanligtvis. Vet av erfarenhet att det går över och hur små barns sömn fungerar, men är trött ändå. Det är jag nu närmare 40, det hade jag varit som 20-åring liksom vid 30

. Inte så lätt-upprörd däremot nu vid 40 utan tar folks åsikter och dårskap för vad det är. Det är nog den stora skillnaden med ålder.