• SecretMe

Sova?

Jag läser och funderar, ni som har bebisar och gnäller för att ni inte får sova...
    Tänkte ni alls innan ni skaffade barn?

Det ingår liksom i bebistiden att man inte får sova på nätterna.
    Sov när bebis sover helt enkelt.¨¨

Varför GNÄLLER ni unga föräldrar om sånt som vi äldre tog för givet? 

• Svar på tråden Sova?
  • SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 21:53:41 följande:
    Denna jäkla generalisering. Är långt ifrån endast unga föräldrar som klagar på att dom inte får sova. Öppna ögonen istället. Vet 18 åringar som ät betydligt bättre föräldrar än 40 åringar. Och tvärt om med såklart. Det ligger inte i ålder.
    Dessvärre har du fel.
  • SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:04:28 följande:
    Så gamla föräldrar klagar aldrig över sömnbrist och unga gör det hela tiden?
    Vet inte vad du menar med "gamla" men annars... jo ungefär så.
    Vi som är äldre förstår mer vad vi ger oss in i när vi skaffar barn.
  • SecretMe
    PrinsessanLeia skrev 2014-03-15 22:19:31 följande:
    Äh, det är ju helt omöjligt att veta hur man påverkas av sömnbrist och bebisar är väldigt olika. De som klagar mest är nog de som är tröttast och kanske inte har mågon partner som avlastar. Sen får jag för mig att unga mammor flaskmatar i högre utsträckning och då måste man gå upp på nätterna. Det är ju br mycket jobbigare än att liggamma och bara somna om.
    Flaskmatar man så får man ju skylla sig själv.
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:20:27 följande:
    Där ser man. Jag trodde att alla var nybörjare första barnet. Men tänk vad fel jag hade. Man är ju bara nybörjare och ovetande om vad som kommer om man är under 25. När man passerat den magiska åldern då är man redo och vet allt om hur det är att ha barn.

Att vara sarkastisk vinner man ingenting på. Därför bemöter jag inte ditt inlägg. 

• SecretMe
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-15 22:29:07 följande:
    Nä men ursäkta om man känner sig sliten efter 9 mån utan mycket sömn varken dag eller natt. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle få ett barn som tycker sömn är helt överskattat. O nej det är inte bara o sova när barnet sover för
    1. Barnet sover 10-15 min åt gången alltså inte lönt o ens försöka sova.
    2. Man själv har utvecklat grava sömnproblem pga sömnbristen man får för att barnet inte sovit bra på så lång tid så ens egna kropp har " glömt" hur man sover.
    Man kan sömnträna barn, det har jag själv gjort med stor framgång.
    Jag har flertalet barn och har anpassat mig. Så som vi som är lite äldre förstått att man måste göra. 
  • SecretMe
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-15 22:30:49 följande:
    Glömde tillägga jag räknas inte som ung o ja jag flaskmatar för alla kan faktiskt inte amma hur gärna de än vill
    Om ditt nick antyder till din ålder (30) så är du ung.
  • SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:33:51 följande:
    Ursäkta min sarkasm. Men jag har svårt att förstå att det finns folk som är så trångsynta. Att bli förälder har inte med ålder att göra utan mognad och ansvar. Vilket kommer olika för olika personer. Så att generalisera att det endast är unga som klagar är enligt mig ett rent skämt då jag sett raka motsatsen. Finns säkert många unga som inte är lämpliga. Men minst lika många äldre. Men man väljer ju vad man vill se.
    Jaja... vad ska  jag mer säga?
    Sarkasm bemöts inte.
  • SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:39:07 följande:
    Du låter som en hitlermamma på 44 bast som vägrar plocka upp barnet när det vaknat. Eller hur sömntränar man ett barn? Har själv endast ett barn. Och det har alltid sovit bra så jag har aldrig haft problem vad gäller sömn. Trots att jag var under 40 när jag fick barn peppar peppar!
    Eftersom du envisas så...

Åldern har du ganska rätt i. Har du problem med människor 40+?
  • SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:45:12 följande:
    Ja dom över 40 orkar aldrig leka med sina barn. Förstår inte varför så gamla skaffar barn när det enda ni gör ändå är att dricka kaffe och glo på såpoperor på tv. Man ska ju skaffa barn när man fortfarande orkar göra saker med dom.
    Lilla vän, den dagen du blir 40 kommer du bli överraskad.
    Stackars liten och dina barn...med en sådan inskränkt mor. 

Är du arg när du sover också?
  • SecretMe
    Katlan skrev 2014-03-15 23:00:16 följande:
    Tyck vad du vill lilla vän.
    Mina barn är det inte synd om så du kan spara din omtanke till dina egna.

Resten småler jag bara åt.
    Katlan, jag håller med dig!
  • SecretMe
    ClaraV skrev 2014-03-15 22:56:30 följande:
    Den dagen jag blir 40 så har jag betydligt mer livserfarenhet än nu men det betyder inte att jag skulle vara en bättre småbarnsförälder då. Tycker mer synd om dina barn. Det finns en anledning till att så många 40+ får missfall medan yngre klarar graviditeter bättre. Det är en genetisk sak. Jag är sällan arg. Oftast inte när jag sover. Jag verkligen håller tummarna för att ditt barn blir förälder i ung ålder så du får uppleva barnbarn och kanske får upp ögonen för vad en ung förälder kan och inte kan.
    Upprepar orden... lilla vän.

Vem sa att jag är gravid i 40-årsåldern?
    Även om det vore så så är det ändå de äldre som klarar moderskapet bäst., vare sig du gillar det eller inte.

Resten av dina floskler ignoreras.
  • SecretMe
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-15 23:17:34 följande:
    Men om du inte e gravid i 40 års åldern så betyder det att du kanske fick barn i min ålder eller lite äldre o då e du ju också en "ung" mamma. Klart du inte behöver gnälla av dig nu när dina barn är äldre o sover bra.
    Nä tror du e ute efter o provocera o tyvärr nappade min trötta hjärna
    Har du missat var tråden handlade om?
  • SecretMe

Såklart tråden är seriös!

Svar på tråden Sova?