• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Kawinna skrev 2014-09-16 14:21:49 följande:
    Haha ja, kanske det

Har nyss varit på tidigt ul. Var riktigt häftigt att se den lilla sprattla omkring där inne
    Åh va roligt! :) Så det blev att ni bokade in ett privat ul iaf? :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-09-16 12:51:57 följande:
    Haha nä lika bra att vänta och se om mensen kommer ju ;)
    Vilka bra nerver du har ;) Håller tummarna! :)
  • corran

Jaha men så bra! :) Riktigt mysigt med ul, hade kunnat lega och kollat en hel dag :D

• corran
    Erli skrev 2014-09-16 19:21:09 följande:
    Tack! Telefontid med läkaren imorgon men det lät som att det lutar åt sjukskrivning nu graviditeten ut :( citodonen verkar bara ca 5-6 timmar sen är det samma skit igen..

Hehe ja jag är "säker" på pojke, har drömt att det är en liten pojke flera gånger nu :)

Mannen är "säker" på flicka och kallar bebisen för henne/min dotter.. Dock så tror jag det mest är önsketänkande från hans sida ;) det spelar ingen roll vad det blir, men att få veta könet och kunna bestämma namn och göra mer praktiska förberedelser efter könet hade ju varit super! (Jag är kvar i gamla tänket och smaken att jag vill ha vissa färger och stilar för en pojk men en helt annan till flicka).

Hur mår du nu? Mer avslappnad? Nått illamående än?
    Åh typiskt! :( citodon kan man väl inte ta graviditeten ut heller antar jag? :/
    Spännade att se vem som har rätt! (Troligtvis du) ;)

Jag har fått för mig att jag väntar en flicka den här gången, känner mig dock inte säker men alltid när jag tänker på bebisen så känns det som en flicka, har ej bestämt oss än om vi ska kolla men skulle gissa på att vi göra det! :) 

Jag mår bra, inte blött nåt på 2 dagar nu så det känns väldigt bra, hoppas de fortsätter så! Mår lite illa ibland, inte alls farligt. Med sonen spydde jag dagligen vid den här tidpunkten och kunde inte äta nåt alls, den här gången har jag bra aptit än så länge :) 
  • corran
    Kawinna skrev 2014-09-17 07:38:47 följande:
    Vi har handlat lite kläder och spjälsäng :) Blir nog mer shopping när vi är i USA och sen när vi kommer hem därifrån. Vagn och sådant blir nog lite senare men vi har börjat titta :)
    Nu när vi har sett att allt är bra med bebben så känns det säkrare att handla saker också :)
    Vad har ni funderat på för vagn? :) 
  • corran
    lilljohansson skrev 2014-09-17 07:19:10 följande:

ni gravida: hur mycket har ni handlat till bebisen? 

Inget än men kommer göra det inom kort, typ nästa gång jag är i stan kommer det nog följa med nåt sött litet plagg hem. Kan inte motstå sånt :P
    Vad gäller andra saker som vagn säng m,m så har vi redan allt sånt sen sonen :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-09-17 14:41:51 följande:

Lite mensvärk, flytningar och lite extra kissnödig. Behöver ju inte betyda nått men kanske...

Så spännande! :) 
  • corran
    lilljohansson skrev 2014-09-17 19:35:40 följande:
    jo det e det jag känner att jag skulle vilja köpa lite söta kläder =)
    sitter och kolla babykläder nästan varje kväll. Är så sugen på att dra iväg en storbeställning men hejdar mig i sista stund :P 
  • corran
    Erli skrev 2014-09-17 22:41:17 följande:

Jag hade rätt! Det är en helt perfekt liten pojke som bor i magen :D känner mig som världens lyckligaste!! Vår lilla Lukas ska få en lillebror <3

Åh <3 <3 Underbart!! :) Har ni kommit på vad han ska heta? :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-09-18 06:47:18 följande:

Negativt graviditetstest idag för mig. Får nog acceptera att det här med syskon kommer inte bli en lätt match :( så himla oregelbunden cykel.

:( Du kanske ska testa rosenrot? 
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)