• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Kawinna: hade du graviditetsdiabetes? (Har för mig det) vad fick du isf för behandling? Föddes ditt barn stort?

• Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-16 20:44:33 följande:
    Ja, det hade jag. Fick till en början bara tabletter sen i v. 25 typ så fick jag insulin. Sonen vägde 4,8 kg när han kom så det kan väl räknas som stort ;) Tror ju att han blivit stor utan diabetes :)
    Men fick du tillväxtultraljud? Om, fick du beviljat snitt när de uppskattade barnets storlek?
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-16 20:50:00 följande:

Idag så har jag plussat igen! Vet inte riktigt om vi är glada eller inte... det var inte alls planerat. Jag hade äl-flytningar under en helg, trodde då att det var safe när vi hade sex på tisdagen. Men tydligen inte.

Passar inte alls med ett barn nu egentligen. Vi har börjat plugga båda två och har ganska mycket att fixa i huset. Vet inte hur vi ska göra...

Vi får tänka lite när chocken har lagt sig och vi landat lite. Känns helt sjukt egentligen! Men är nog glad iaf :)

Oj! Grattis ändå...
    Ni får väl smälta det i nån vecka! Hur gammal är den förste?
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-16 22:06:59 följande:
    Han är ju bara sju månader. Visst, vi ville ha barnen tätt men inte så här tätt!
    Men det behöver ju inte bara vara negativt. Om ni ändå ville ha barn tätt tänker jag. Vill bara peppa.
    En abort är ju inte heller något kul att gå igenom. Många mår ju inte alls bra efteråt. Jag har inte koll på om det är svårare att bli gravid efter abort?
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-16 22:05:49 följande:
    Ja, tror det blev typ 6 ul totalt. De försökte få igång det men han ville inte komma ut, håll på i fyra dagar. Sedan blev det snitt. Misstänker du att du har det?
    Så de tyckte att det skulle bli en vaginal förlossning?
    Läkaren misstänker det. Jag vill verkligen inte få ett stort barn till.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-17 09:48:19 följande:
    Ja, de ville väl helst det. Storleken ska inte spela någon roll tydligen, så länge värkarna är bra :) Men det kan jag ju inte svara på om det är helt sant eller inte..

Har du gjort en glukosbelastning? Jag fick göra mitt först ul i v. 14 så då kanske ni får se er bebbe snart :)
    Nej men ska tydligen göra. Är inte det sjukt äckligt?

Milton vägde ju 5,3 kg men jag vill ha DN mindre bebis denna gång :)

Vi gjorde ul i v 7 och ca 10 så nästa är RUL :)
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-18 17:39:51 följande:
    Vad skulle vara äckligt? :p

Oj, ja det var inte en liten kille det! Du får säkert snitt om du vill själv :)
    Jag har hört att drycken vid glukosbelastningen är så äcklig så man typ spyr upp den igen :P
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-24 21:35:36 följande:

Har du gjort glukosbelastningen än Milleman? :)

Bokade tid till bm igår, känns helt sjukt :D ska dit om två veckor

Nej inte ens gjort nytt blodprov än :/
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-25 10:09:38 följande:
    Men vad konstigt! Du mår bra iallafall?

När de misstänkte att jag hade det fick jag göra belastningen inom en vecka.
    Det pendlar. Igår mådde jag jättebra fram till kvällen då jag blev yr och illamående. Idag är jag lite skakig i kroppen och mår sådär. Så upp och ner.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-25 20:49:07 följande:
    Men du har inte fått någon tid? Du borde kanske ringa till veckan om inte du hör något...
    Ja jag tänkte ringa och höra. Jag minns faktiskt inte hur jag mådde sist vid denna tiden. Men tydligen är det vanligt att man får gravdiabetes om man tidigare fått barn över 4500 g.
    Eftersom jag har skitbra dagar också så är jag inte jätteorolig. Däremot åt jag godis igår och blev dålig och har känt mig yr och konstig idag. Men det behöver ju inte hänga ihop.
  • Milleman
    lillverra skrev 2015-10-26 10:13:46 följande:

Haft äl flytningar till och från sen 6/10 nu är det dock inga sådana flytningar längre. Tog ett test nyss fortfarande negativt så underligt.

Du kanske råkar ut för samma som jag gjort vid båda graviditeter. Mensen uteblev en månad men ändå fick jag ny ägglossning och blev gravid månaden efter :) jättekonstigt. Och just att det hänt när jag blivit gravid.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-25 20:49:07 följande:
    Men du har inte fått någon tid? Du borde kanske ringa till veckan om inte du hör något...
    Pga en liten olycka där jag slog i magen fick jag komma in och lyssna efter hjärtljuden på bebis. Allt var bra!
    Bad de även att ta blodsocker. Trots att jag ätit godis på väg dit låg det på 5,5. Så jag är just nu inte jätteorolig :)
  • Milleman
    corran skrev 2015-11-06 14:23:49 följande:

18 oktober kom vår andra prins 3 dagar innan bf, allt gick jätte bra och vi åkte hem redan dagen efter! :)

Stort grattis till pojken!!! Njut och ta hand om er!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)