• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

lilljohansson skrev 2014-10-28 20:10:43 följande:

va på rul idag.. blev flyttad igen..
    räknar man från sista mensens första dag så är det beräknat 18/3
    vid förra ul så blev datumet 27/3
    och idag fick vi datum 2/4 
    vet snart inte vilket datum jag ska tro på :P
    men kommer att få göra ytterligare ett ul runt v.26 då det blir ett tillväxt ul för bebisen verkar va liten..

Det är ju rätt stor skillnad på 18/3 och 2/4. Och sen räkna till att man kan gå 2 veckor över tiden. Det blir ju 4 veckor över tiden från 18:e ;)
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-10-30 05:05:44 följande:
    känns inte som att det skulle kunna vara den 2/4 som är BF för enligt graviduträknaren här på FL så skulle jag blivit gravid typ den 11/7 men det kan väl inte stämma eftersom jag skulle haft min mens den 13/7???
    Vilken datum plussade du?

Kanske hade sen ägglossning eller du vet när den var?
  • Milleman
    corran skrev 2014-10-30 15:25:15 följande:
    10-16 är väl normalt? Eller är ddet 12-14 kanske? inget aning men om du har äl så borde det ju inte spela något roll :)
    Det är ju det att ägget ska hinna fästa. För kort lutealfas kan försvåra att bli gravid, därför ska man kolla upp om man har för kort.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-11-11 06:34:20 följande:

Var hos bm igår och fick höra hjärtljud för första gången, så underbart smile1.gif hon stödde min teori om att det är en tjej där inne då hjärta slog runt 150 smile5.gif ska dit igen om tre veckor och mäta magen!

Om man skulle gått på hjärtljuden skulle vår son vara en dotter ;)

Men vad härligt att lyssna på hjärtat!

När min mans mamma var in på förlossningen fick de en chock. Efter flickan kom även en pojke ut. De visste inte att det var tvillingar. När de hade lyssnat på hjärtljuden hade deras hjärtan slagit så lika takt ;) ultraljud gjorde man inte på rutin då.
  • Milleman
    corran skrev 2014-11-11 11:30:56 följande:
    Haha oj vilken chock!! Men kunde inte bm känna på magen att det var 2 :O
    Nej tydligen inte. Pappan fick åka och köpa ny vagn och allt så de kunde ta hem barnen ;)

Det var ju 40 år sen så jag vet inte hur kontrollerna såg ut då.

Dessutom vägde barnen ca 3500 g var.
  • Milleman
    corran skrev 2014-11-11 11:31:25 följande:
    Hur går det för dig förresten? När har du bim? :)
    Vi har tagit en liten paus i det där. Jag vill få ordning på magen med nya kosten och lite andra grejor. Jag är fortfarande väldigt rädd för att foglossningen kommer ta över hela vårt liv. Vet tyvärr inte om jag är beredd på det. Milton är värd mer känner jag just nu.
  • Milleman

Här hade det hänt mycket senaste dygnet. Håller tummarna för er!

Som svar på frågan som ställdes; jag jobbar som i ur och skur-ledare på en förskola :)

• Milleman
    er92 skrev 2014-11-19 19:37:53 följande:
    Ur och skur ledare, vad är det för något? Aldrig hört talas om :)
    Har du hört om Mulle? Eller Knytte och Knopp?

Jag jobbar på en I Ur och Skur-förskola, vi är alltså utomhus ganska mycket och är kopplade till Friluftsfrämjandet :) jag leder Knytte som är för 3-åringarna, går ut i skogen och så :)

Jag är utbildad till ledare via Friluftsfrämjandet.
  • Milleman

Nu är det 55 dagar sen jag fick mens. Jag kan på riktigt inte förstå hur vi ska lyckas bli gravida nån gång :(

Tänkte börja försöka i februari igen men när jag har så här oregelbundet så går det ju inte :(

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-11-23 11:40:57 följande:
    Fy vad jobbigt :/ Hoppas den ordnar till sig snart! Annars kanske det är något som du ska kolla upp?
    Asså det är ju jätteskönt att ha mens sällan. Men inte bara just nu. Så jag vill inte ändra på det egentligen. Men det blir en helsikes massa äl-test. Kanske får vara värt det.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)