• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Neg test idag.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-09-27 08:50:21 följande:
    Nej, känns trist... vi ska åka den 13:e oktober. Ska träffa läkaren igen på tisdag så hoppas det går bra då! smile1.gif
    Milleman skrev 2014-09-27 07:57:17 följande:

Neg test idag.

Men du kanske ska kolla upp det här? Känns märkligt att mensen inte kommit än... eller hur länge sedan var det du hade äl känningar? Kan ju vara så att mensen bara hoppat över en gång smile1.gif
    Har inte haft någon specifik äl-känning. Det har varit väldigt konstigt denna månad med en pytteytteblödning och flera ggr då jag trodde äl var på gång.

Är på dag 49 idag.
  • Milleman

Dag 52. Verkar som mensen kommit. Det var ju på tiden att nått hände :) lär ju inte bli lätt att pricka nån ägglossnibg för vår del. Blir dyrt med ältester att ta varje dag alltid.

• Milleman
    saranen skrev 2014-10-02 21:20:24 följande:
    Ja jätte trist. O väldigt skum blödning (ursäkta detaljer) satt och grina i badrummet en kvart inatt av smärta och så mkt blod, blod med klumpar stora som hallon smile4.gif Läskigt. Fortsatt blöda rejält under dagen men inga fler klumpar.

Detta var 3e försöket. Så har ju egentligen inte gått så lång tid men man vill ju det ska ta sig. O den här blödningen är som sagt väldans skum.
    Brukar du ha så? Låter ju nästan som missfall?
  • Milleman

Erli: usch vad jobbigt! Tur att det kunde stoppas upp!!

Jag sällar mig också till den skara som ogillade att vara gravid. Det var få stunder jag njöt av det. Därför skrämmer det mig att ens försöka med syskon :/

• Milleman
    corran skrev 2014-10-15 12:18:20 följande:

Blir tyvärr en tråkig nyhet nu, va på ul igår i det jag trodde var v 11. Visade sig att fostret är dött sen v 9. 
    Kommer genomgå "abort" imorgon, kommer vara kvar på sjukhuset tills allt är klart.

Känns rätt tufft just nu men jag tror att efter morgondagen så kommer det nog kännas bättre och man får börja blicka framåt och se framemot att försöka igen.

Beklagar verkligen!! Hoppas allt går bra med aborten och att ni hittar ny lust att försöka! Och att det går snabbt och bra nästa gång!
  • Milleman

Corran: klart det känns jobbigt. Det är ju en sorg. Låt den vara så länge det behövs!

Lycka till med nästa försök.

Jag vet att vissa blir rekommenderade att vänta ett tag med nya försök pga kroppen och den psykiska biten. Men är det om man varit gravid längre tid?

• Milleman
    saranen skrev 2014-10-23 21:27:37 följande:

Hur är det här med alla?! =)

Här tar vi en paus. Hade väl bestämt det lite sen innan att ta en paus, det är ju lite stressande att tänka på det hela tiden.

Sen har jag troligtvis blivit glutenintolerant så jag vill få ordning på kosten och magen :) antar att vi börjar försöka igen i februari :)
  • Milleman
    saranen skrev 2014-10-25 16:28:30 följande:
    Nämen fyy så oturligt att få gluten smile4.gif Min son har det så vet precis.

Hoppas du får bra vägledning!!!!
    Vår son har haft mjölkproteinallergi och precis börjat med vanlig kost och det var så skönt att vi äntligen kunde äta samma mat igen.

Men hellre specialmat till mig än honom. Jag förstår ju varför, det gör inte en 3-åring som blir sugen på mjukglass på stan :/
  • Milleman
    saranen skrev 2014-10-27 10:01:30 följande:

Hörrni tjejer, kan ni hjälpa mig med en fundering jag faktiskt inte blir nå klok på hur mycket jag än googlar o letar.

Satt här hemma i soffan o spana igenom mina 4 senaste menscykler och inser att jag har ju för rackarns en lutealfas på bara 10 dagar (11 dagar en månad). Klassas de som normalt (14 sägs ju vara standard) eller bör man ringa någon o kolla......

Nä 10 låter lite tycker jag..
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)