• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Sofie92 skrev 2015-04-08 18:49:56 följande:

3 dagar kvar till BF och jag håller på att bli tokig. Dottern kom 5 dagar innan BF så jag hade ju hoppats att bebisen skulle komma tidigare men nehe, inte en ända känning att det är på g heller =( Vill ha bebisen här nu så jag kan börja leva lite mer normalt igen utan smärta hela tiden. 

Har bebis kommit eller ligger den och gror fortfarande? :)
    saranen skrev 2015-04-07 18:07:22 följande:
    Foglossning från hell men annars mår jag toppen!!! V 23 imorn o längtar så efter lillebror i magen
    Hoppas det inte blir värre! Tycker veckorna gick ganska fort i slutet förutom den allra sista tiden, så snart är han ute :) Har ni funderat på namn?
    Milleman skrev 2015-04-07 19:36:32 följande:

Här ska vi på nytt börja försöka i maj :)

Härligt, hoppas det går bra :)
    corran skrev 2015-04-10 20:34:00 följande:
    Det är bra här, v 13 nu :) 

Tiden springer verkligen iväg när man väl har sin bebis utanför magen ;) 
    Åh, mysigt! När har ni ultraljud i ert landsting? :)

• Kawinna
    corran skrev 2015-04-13 17:34:22 följande:

Kommer vara i v 19+2 på rul tror jag inte räknat fel så ganska sent. Den 27e maj är det :) 

Tror vi har runt samma tid här med. Gud, vad spännande :)
    saranen skrev 2015-04-13 17:40:29 följande:
    Var till läkarn idag och har nu både främre o bakre foglossning, hurra liksom Jaja, bara o bita ihop om 4mån har vi vår lilla skatt!!! Vi är inne på Nilo eller Vilgot just nu. Men inget bestämt.
    Drygt! Är du sjukskriven?
    Söta namn :)
    Dakine skrev 2015-04-14 18:08:02 följande:

Här har illamåendet kommit. Sjukt jobbigt!

Har även haft trög mage men idag åt vi pizza vilket min mage inte tål så då blev det lite far ;)

Jag vill inte gå upp onödigt mycket I vikt den här graviditeten eftersom jag har en övervikt sen förra barnet. Vad ska jag tänka på? Hur kan jag träna? Vad / vilken träning bör undvikas förutom joggning?

Jobbigt...
    Det jag gjorde var att jag inte åt så mycket sött och inte åt mer än vanligt. Den träning jag gjorde var promenader. Hade velat prova gravidyoga men tyckte det var väldigt dyrt... Tror man ska undvika sådant med mycket hopp och liknande.

• Kawinna

Hur är det med alla? :)

Här är det bra. Nils har verkligen blivit stor på senaste tiden! Han fäster blicken, snackar en massa och ler som en tok :) Verkligen mysigt.

• Kawinna
    saranen skrev 2015-04-27 16:34:39 följande:
    Jodå kämpar på!

Foglossningen blir bara värre och i fredags hos BM var sf-måttet långt över ramarna för "normal. Så ny mätning den 7/5 o är det lika då blir det tillväxtultraljud.
    Trist med foglossningen!
    Okej, får se hur det ligger då då :) du kanske är längre gången än man trott?
    corran skrev 2015-04-27 19:47:13 följande:

Är i v 16, magen växer och har börjat känna sparkar från mini <3 Helt underbart!
    Jag mår bra, inga krämpor. Lite illamående ibland men inte så farligt :)

Åh, vad mysigt! :D Längtar nästa tillbaka lite till när man kände rörelserna där inne, det ar så häftig!
    Dakine skrev 2015-04-27 20:32:09 följande:
    Allt såg bra ut ! :)
    Skönt att allt såg bra ut :) varför gjorde ni vul?
    Katta1 skrev 2015-04-27 20:40:42 följande:

Ja, vi påbörjar bebisverkstad om två månader.

Spännande!

• Kawinna
    Milleman skrev 2015-05-09 10:02:59 följande:

Trodde till 95% att jag hade äl för drygt två veckor sen. Gjorde inga test men gick på symptom.

Och gravid är jag inte. Men ingen mens dyker upp heller :/ hur är det möjligt?

okej, konstigt.. Har mensen kommit nu då?
  • Kawinna
    corran skrev 2015-05-17 20:05:59 följande:

Lite drygt en vecka kvar till rul :D

Gick allt bra? :) Vad var det?
    Milleman skrev 2015-05-19 19:20:33 följande:
    Dag 53 :/ brukar ha runt 36.

Tog ett nytt test idag som var negativt. Jag försöker verkligen lära mig min kropp men det är inte lätt :P
    Skumt! Hoppas du antingen får mens eller ett positivt test snart :) Jobbigt när kroppen krånglar!

• Kawinna

Igår blev vi husägare! :D Känns helt sjukt, vi har tittat så länge och trodde aldrig vi skulle köpa :P Men först augusti flyttar vi in :)

En fråga till er som fått barn. När kom eran mens igång igen? och ammade ni?
    Vet att det är väldigt olika men kul att höra iaf :)

• Kawinna
    Milleman skrev 2015-05-26 21:03:15 följande:
    Ja än har inget hänt här. Skumt. Har småont i magen och andra egentliga gravidtecken men fick ju negativa test.

Grattis till husköp! Så kul!! :)

Fick barn i slutet av maj, pumpade ut i ca 1,5 månad, fick tillbaka mensen i slutet av augusti.
    Har du testat något mer nu då?

Tack för svar :)
    Katta1 skrev 2015-05-26 12:58:43 följande:
    Grattis!

Min son är 7 och en halv månad och jag ammar en del fortfarande. Jag har fortfarande inte fått min mens.
    Okej, tackför svar :)
    corran skrev 2015-05-27 19:13:52 följande:

Rul idag, allt såg fint ut! :) Blir en pojke <3

Åh vad kul, grattis! Verkar vara ett pojkår i år tycker jag :p

Fick ni samma datum som innan eller blev det flyttat? :)
    Sofie92 skrev 2015-05-29 08:50:59 följande:

Hej alla, nu var det ett tag sen jag var in men min pojk kom på BF+2 den 13 April kl. 08.48, han vägde 4160 gram och var 51cm lång. Från första värk tills han var ute tog det nästan exakt 3h. Var uppen 9 cm när jag kom in, hann inte vara inne ens 1h innan han kom. Trodde han skulle komma i bilen då det tryckte på så väldigt. 

Grattis till er som plussat och jag hejar på er som försöker. Det kan ta tid men det händer när det ska hända. ( det tog 1.5 år att bli gravid med dottern och 8 månader med sonen) 

Stort grattis! Skönt att det gick snabbt och bra :D

• Kawinna
    corran skrev 2015-06-08 18:04:41 följande:

Haha ja massa pojkar överallt!! :D 2 dagar bara :) Enligt mens/äl ska bf vara 19/10 men de blev 21/10 på rul!

Okej, då var det ju inte så stor skillnad :)
    Födde du på BF förra gången eller hur var det ? :)
  • Kawinna

Jag har en lite fråga som känns ganska dum...

På sommaren, "måste" man ha locket på liggvagnen då? Vet inte om det blir kallare eller varmare med... Tycker det är svårt att bädda nu när det är varmt!

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)