• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-07-13 22:17:01 följande:

Min man skulle nog säga att han inte vill "riskera" segelsemestern nästa år.

För egen del har jag närmst i minne hur fruktansvärt jag mådde sista tiden av graviditeten. Det var en varm vår och jag samlade på mig jättemycket vätska. Så tanken på att gå höggravid juni-augusti lockar ju inte.

Tyvärr räds jag också den otroligt dåliga personaltätheten på bb under sommaren. Vissa skickas ju till städer låååångt bort.

Det finns många anledningar och vi känner att det känns bäst att vänta. Kanske inte till maj nästa år men till februari. Då får jag även en chans att gå ner de kilo jag egentligen behöver :)

Okej, låter ju som att ni tänkt igenom det iaf
  • Kawinna
    lilljohansson skrev 2014-07-13 23:09:44 följande:

fortfarande ingen mens.. ömma bröst o svullen mage.. kommer det ingen mens innan imorrn så blir det till att köpa test..

Men då är du säkert gravid :) Håller tummarna för er skull!
  • Kawinna
    lilljohansson skrev 2014-07-14 10:00:34 följande:

Jag hoppas verkligen det! Men är samtidigt rädd för att testa för risken att bli besviken.. Måste köpa test idag tror jag!

Meddela gärna när du vågat testa
  • Kawinna
    lilljohansson skrev 2014-07-15 07:20:30 följande:

Bim+2 ingen mens och inget + ????

Kan ju tyvärr vara så att det bara är kroppen som spelar dig ett spratt. Vet att mensen kan försenas av att man gärna vill vara gravid, har varit med om det själv...
  • Kawinna
    corran skrev 2014-07-16 21:54:07 följande:

Nu var det ett tag sen jag titta in här, haft fullt upp senaste veckorna.

Hur mår alla gravida? vilken vecka är ni i? :)

Jag väntar på äl som borde vara runt den 21/7, dagarna dit går långsamt som vanlogt..

Håller tummarna att det tar sig för er denna gången!

Jag mår väldigt som vanligt, är i v. 6. Blir nästan lite orolig då jag känner så lite...
  • Kawinna

Är på bra humör idag! Får fortsätta mitt vik på samma ställe jag är nu fram till årsskiftet fick dessutom en rejäl löneförhöjning, så härligt och bra inför mammaledigheten

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-07-17 21:03:03 följande:

Härligt! Min man sa till mig för typ 1 år sen att vi inte skulle skaffa nr 2 förrän jag hade fast jobb. Det gjorde mig ledsen för jag såg ju framför mig typ 3-4 åts studier och sen jobba ett år. Men så fick jag ett vik förra julen och nu i januari erbjöd de fast tjänst. Det är så härligt när saker och ting löser sig.

Grattis till fortsatt vik :D får man fråga vad du jobbar med? Bor alla här i samma del av landet ens?

Vad skönt att få fast vad jobbar du med?

Jag jobbar som sjuksköterska på ett äldreboende kommer ju vara väldigt gravid när mitt vik går ut men hoppas det löser sig på något sätt! Jag bor i Dalarna
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-07-17 22:19:42 följande:

Jag jobbar med barn på förskola :) kontraster.

Va roligt ja, verkligen!
  • Kawinna
    Nallebjörnis skrev 2014-07-17 22:23:32 följande:
    underbart! Grattis!
    Tack :)
    Ska du till bm där eller har du varit där redan? :)
  • Kawinna
    corran skrev 2014-07-19 19:22:50 följande:

Orkaaaaar inte.... Blir så ledsen.

Har alltid alltid haft äl på dag 16, är på 13 nu och gjorde nyss ett äl test som va starkt positivt. Såå jäkla typiskt då vi inte kommer kunna ha sex förrän på måndag...sambon jobbar natt så de går bara inte..

Hade sex senast i tisdags och finns ju fa inte en chans att de tar sig på den gångwn.. Va ju 4 dagar sen..

Åh va tråkigt! hoppas det lyckas ta sig ändå p något lyckligt vis!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)