• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Var nyss hos bm . Allt såg kanon fint ut. Sf mått 24, blodtryck och urinprov ua, hjärtslag 150, Gått upp 6 kg. Ska dit och görs glukosbelastning den 12 augusti för 2:a gången, sådär gott haha.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-07-24 10:39:01 följande:

Danisen: Härligt att allt såg bra ut! Vad var det för konstigheter du hade i blodet?

Jag ska till barnmorskan i morgon.

Vet ni om det blir något till RUL? Jag skulle ju så hemskt gärna få veta om det är en kille eller tjej :)

Det är en antikropp som heter anti-P1 jag har i mitt blod, det är om jag skulle behöva blod någon gång som det spelar roll tydligen. Så nu har dem tagit fler prover för uppföljning o.s.v så det känns som att dem har koll hehe . Vi får inte fler ultraljud som rutin här där vi bor. Dem har snålat in på det. Men om det behövs får man givetvis.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-07-25 17:50:30 följande:

Var hos barnmorskan idag. Allt vad bra och magen har växt rejält. Mätte 27 cm :).

Vi kommer göra ett till UL i vecka 32 vilket tydligen är rutin i Stockholm om man gjort IVF. Spännande, då får vi veta vad det är för någon typ där inne.

Skönt att allt var bra . 27 var stort hehe. Min tyckte 24 var stort i denna vecka jag är i . Jasså, vilken lyx. Snåla här i Skåne minsann
  • Danisen

Ja, BlankaBlanka har helt rätt Ser91 . Alla växer olika. T.ex min mamma gick upp 5kg med mig under hela graviditeten, hade bara en liten kula. Å nu sitter jag här . Hoppas att du blir lugnare snart.

Jodå jag mår rätt okej. Det börjar bli tungt så foglossningen är som innan, blev bättre av värmen men nu är tyngden där så den är inte så rolig nu. Sen har jag ont under högra bröstet liksom i kant med revbenen. Någon som känner av det med? Kan vara levern o.s.v som trycks upp sa läkaren. Känns mest när jag gör för mycket och inte kan vila när jag behöver. Läkaren sa att jag ska ta det lugnt och viös när jag behöver. Har redan mindre ont nu efter natten hade riktigt ont igår . Kram på er fina tjejer

• Danisen

Okidoki . Vi ska nog köpa maxi cosis nyaste modell som heter pebble med bas till isofix. Den basen använder man till stol nr 2 sen som passar tills att dem är ca 5 år.

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-08-11 13:43:14 följande:

Ja, det går skrämmande fort nu.... och i början tyckte man tiden sniglade sig fram

Mår faktiskt ganska bra, lite känningar i ryggen till och från och min envisa migrän håller i sig än (typ varannan vecka ) annars är allt fint!

Har du varit nere i Ullared än?

Vi kanske åker igen eftersom vi ändå ska till Mariestad till mina föräldrar sista helgen i augusti och då har vi ju redan kommit halvvägs... känns som att vi missade en del.

Hur mår du? Har du varit sjukskriven hela tiden eller hur har det gått för dig?

Vi har inrett lillpluttens rum nu men det känns fortfarande overkligt att det faktiskt snart kommer en liten bebis som ska bo där

Nej inte än. Vi ska köra dit i början av september. Det gör ni rätt i . Men man får kolla runt på priser, allt är definitivt inte billigare där. Men det är himla kul att köra dit

Jag mår okej, foglossningen går upp och ner dag för dag. Har fått riktigt ont i mina fötter och ben. Har nyss varit på apoteket och köpt stödstrumpor så får hoppas att det kan hjälpa. Har inga skor som passar längre . Så får köpa nya skor. Jag har varit heltids sjukskriven sen i julas . Inte lika jobbigt att gå hemma nu när jag ständigt är sjukt trött (sover knappt om nätterna alls) och att det närmar sig bf mer och mer .
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-08-15 13:12:42 följande:

Hej tjejer

Var hos barnmorskan igår och nu mäter magen 29 cm och mitt blodtryck är lågt 95/60.

Bebisen ligger redan vänd nedåt nu och kommer förmodligen ligga så nu eftersom det börjar bli trångt. Hon kände på honom och ryggraden var till vänster och sen låg han i en båge med rumpan uppåt och fötterna nedåt högersidan och mycket riktigt så sparkar det mest på högerkanten  (låter väldigt obekvämt )

Är det nån som har koll på hur långa bebisen sovstunder i magen är? Kan ibland noja mig när det varit stilla längre perioder... var ju inne i somras på Danderyd och kollade upp detta men då såg allt bra ut.

vår bebis ligger också neråt även ungefär samma liggställning som din . Nej, den har ändrat sina rutiner. Dock brukar den vara vaken vid 23 varje kväll. Sen brukar jag känna den när sambons väckarklocka ringer på morgonen ibland när jag springer på toa om nätterna är den vaken en stund. Sen vet jag inte alls när.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-08-15 14:30:20 följande:

MIn plutt brukar också vara aktiv kvällstid när jag sitter i soffan framför tv´n och buffar jag på magen så får jag nästan alltid respons

Däremot dagtid då jag är aktiv på jobbet (9 dagar till ) kan jag bli lite orolig då jag inte tycker att jag känner så mycket men jag antar att man kanske inte reagerar på allt när man är uppe och springer och har en massa annat i huvudet...

Hehe ja, man märker nog inte alla rörelser när man håller på med annat. Jag hinner oftast känna efter alldeles för mycket p.g.a jag är hemma och rätt så stilla mellan varven, kan ju inte städa hela tiden haha. Även om jag gör det mycket. Är uttråkad och rastlös fast samtidigt är jag så jäkla trött och kan inte göra så himla mycket om dagarna även om jag vill. Som man längtar efter bebisen nu . Nu får de sista veckorna gå i rasande tempo, fast det är ändå läskigt nära nu .
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014