• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Hej tjejer.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-27 10:03:51 följande:
    :) Jag mår förvånansvärt bra. Inte lika trött inte lika illamående. Nästan inga symtom alls faktiskt. Tycker min mage syns rätt mycket. Dock var jag på gravidyoga första gången i torsdags och då kändes de inte som jag hade någon mage alls! Men nästan alla var lång före mig.

Njuter i solen och försöker få i mig D-vitamin.

Fortfarande orolig att något ska hända, längtar till nästa UL den 21 maj. Ser allt bra ut då så berättar jag på jobbet och för alla som inte redan vet.

Hur mår ni andra?

Jodå jag mår rätt bra. Dock jäkligt ont av foglossningen idag, går lite upp och ner beroende på vad jag har hittat på. Vi var bortbjudna på middag igår så satt ner alldeles för mycket, det är inge bra. Illamåendet försvann i v.9-10 typ. Mår illa ibland på kvällarna bara men det är lugnt. Det syns på mig med. Kan inte ha andra byxor än mammabyxor och joggingbyxor. Inget annat passar. Mina lår har exploderat, garanterat för att jag inte kan ta mina långa promenader varje dag längre. Men tur att det kommer något fint av det .
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-01 10:15:07 följande:
    Jag berättade för min chef igår och hon började nästan gråta. Hon är så snäll :). Hon ska tyvärr sluta, men ville att hon skulle veta eftersom hon varit med på min resa. Den nya chefen får inget veta förrän efter nästa UL.

Har börjat kika lite på babysaker, bara för att det är mysigt och mera verkligt då. Vågar inte köpa något innan UL om 3 veckor.

Idag är jag o vecka 16 (15+). Mår rätt bra faktiskt.

Någon som vågat börja köpa något?

vi har köpt vagn faktiskt. Kom över en jätte fin emmaljunga för 2500:- en sån kombivagn. En kollega som hade en. Annars ingenting. Har ett rum som måste renoveras, nya golv m.m. men det tar vi senare. Men ska börja spåna på hur vi ska ha det. Det ska göras vid oavsett. Funderar på att måla det ljust och sen när man vet vilket kön det blir (vid bf) så sätta upp fina vägg dekorationer, såna stora . Vi Får se. Min mamma har köpt massa bebiskläder, det var ju rea som hon brukar skylla på haha.
  • Danisen

Oj va inte meningen med frågetecken ju. Haha... vi resonerade att angående vagnen, eftersom den är så himla fin och billig. Och inte blir vi mindre ledsna för att vi köpt vagn. Vi har många i vår närhet som har barn så vi lär få ärva en del. Barnloppis är kanon bra med har jag hört. Då där är mycket som aldrig blivit använt ens och billigt är det. Brukar vara på våren och hösten. Babyskydd ska vi låna av en nära vän till familjen, hon tyckte att det var bättre att vi lånar så mycket vi kan av dem så man slipper köpa så mycket. Man får ju köpa mycket ändå. Man tackar och tar emot såklart .

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-05 21:40:24 följande:
    Hur länge är du sjukskriven? Har du tungt jobb och kommer ansöka om graviditetspenning eller kommer du vara fortsatt sjukskriven hela tiden?

Jag har fått 2 månaders förlängd sjukskrivning till siste juni. Jag har ett jätte tungt jobb. En tennisarm som är hemsk, ortopeden ordinerade sjukskrivning, sen har jag min fibromyalgi som förvärrar smärtan på de flesta plan och en jäkla foglossning med så det är mest eländes elände med denna kropp. Men bebisen gör att jag håller huvudet över ytan och försöker må så bra jag kan trots alla krämpor. Jag har inte en aning om hur man gör med havandeskapspenning eller vad det nu heter. Ska ringa min handläggare på försäkringskassan imorgon, så får väl fråga henne hur man gör.

Angående hjärtljud så fick jag lyssna på de i v.12 så det ska visst gå .
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-06 05:54:31 följande:
    Vad jobbigt för dig med alla krämpor! Hoppas det blir bättre för dig. Läkaren jag träffade igår tyckte jag skulle ansöka redan nu om graviditetspenning pga långa handläggningstider, men vill avvakta lite tills jag tar upp det med chefen.

Har försökt att få tag på handläggaren på försäkringskassan hela dagen, pratade in meddelande till slut så hoppas att hon ringer imorgon. Den graviditetspenningen dras väl av mammadagarna (vet att det inte heter så hehe?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-06 21:20:09 följande:
    Kollade på Försäkringskassans hemsida igår och det heter gravidpenning och man kan få det de sista 60 dagarna före förlossningen om man har tungt jobb och inte kan bli omplacerad.

Det påverkar inte föräldrapenningsdagarna utan gravidpenningen är annat.

Men man får tydligen börja nalla av föräldradagarna också innan.

Ja, jag gick in och läste också. Skönt att man kan få det .

Oroa dig inte för det, prova igen om några dagar. Den ligger väl gömd där inne. Ring annars bm och fråga om dem kan lyssna. Min bm hittade vår direkt, trots v.12 men hon sa att det var väldigt tidigt och ovanligt. För vissa tar det flera veckor till. Sen är dem utbildade och vet precis var dem ska lyssna någonstans. Ni har säkert satt den på fel ställe på magen.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014