• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

snobben00 skrev 2014-10-14 10:03:09 följande:

Jag ringde sjukgymnasten imorse och ska ta mig dit på deras öppna mottagning med TENS-apparaten och få lite instruktioner, i värsta fall hyr jag en av dom om den vi har inte känns ok.

Ska nog börja med hallonbladsteet ikväll. Hur fungerar det? Stimulerar det livmodern för att så småningom sätta igång förlossningen eller hur var det?

Har ni skrivit förlossningsbrev? Jag skrev ut en mall från 1177 som min barnmorska tipsade mig om, kan vara bra att skriva ner lite själv eftersom man kanske inte är så pigg på att prata allt för mycket när det väl är dags sen.

Vill bara ha allt överstökat nu, gillar inte att bara gå och vänta! men jag tror att han blir sen, bf är ju 28/10 men jag tror snarare på runt 4-5 nov eller så.

Tror ju inte att det är någon speciell skillnad på tens ni har och den som sjukgymnasten har. Jag fick med hjälp med att ställa in apparaten av min sjukgymnast

Jag dricker hallonbladste av denna anledning: www.hallonbladste.se/10-hallonbladste.html

alltså i förberedande syfte inför förlossningen och återhämtning efteråt. Det är oxytocin in de med (kroppens eget lugnande) jag märker att min livmoder tränar sig mer sedan jag började dricka det . Men läs länken jag klistrade in.

Dock har jag köpt min på apotea.se kostade 34kr där
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-10-14 11:53:14 följande:

Tack för en bra länk med bra info! Jag köpte också mitt på Apotea. Ska börja ikväll.

Jag tror också att de flesta TENS-apparater är lika men vill ha lite tips om var man får sätta plattorna och inte. Min syster nämde förut att det är viktigt att man inte sätter dom på fel ställen för att störa bebisen men det är väl i princip bara magen som kan vara "fel ställen"?! Därför vill jag kolla med ett proffs

Tycker att du gör helt rätt du kan inte sätta de fel så länge du inte sätter dem på magen . De ska användas där bak, nedre delen av ryggen t.ex .
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-10-16 13:38:43 följande:

Var det du som hade köpt babysitter på Ullared utan "lekbåge"?

Försöker hitta nånstans man kan köpa nån sån med lite leksaker på. Vet du?

Nä, det var inte jag kanske finns på typ lekmer.se eller andra sidor
  • Danisen

Sitter på förlossningen nu, bebisen har busat runt och satt sig i säte var hos bm nyss som konstaterade det så fick en tid direkt hit. Så får se vad som händer nu. Blir nog vändningsförsök imorgon.

• Danisen

Fick tid för vändningsförsök imorgon bitti kl.8. Den var lite ruckbar för 2 veckor sedan. Det räcker tydligen för att den ska kunna vända sig .

Står i pappret jag fick att 50 % av försöken lyckas. Men det kan bli vattenavgång och eventuellt snitt imorgon om det skulle hända. Så väskorna och babyskyddet får följa med i bilen imorgon för säkerhets skull.

• Danisen

Vändningsförsöket gick inte alls bra. Fy för, hoppas att ni slipper gå igenom det. Jag kommer aldrig att göra det igen. Blir planerat snitt den 28 oktober. Könns faktiskt bra.

Håller tummarna för dig snobben00

• Danisen

Hur har det gått för dig snobben00? Har bebis kommit nu ? Väntar med spänning hihi...

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-10-22 15:26:56 följande:

Ja hur går det Snobben00. Gud så spännande!

Danisen: Hur känns det inför kejsarsnittet? Vad händer om den vänder sig igen?

Det känns faktiskt rätt så bra! Snabba ryck, men ibland är det de bästa så man slipper gå och grubbla för länge. Jag ser det som att det finns en anledning till att det blivit såhär. Vänder den sig blir det vaginal förlossning. Hur mår du?
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-10-22 20:44:48 följande:

Jag mår bra. Håller mig sysselsatt, träffar vänner, fixar hemma och har börjar virka. Min kille tror jag håller på bli galen av alla nya virk kreationer:). Försöker att inte känna mig stressad, han kommer ut när han kommer.

Fattar att det är rätt skönt att veta när det hela kommer hända. Hörde av min vän att vändningsförsöket hon gjorde var rätt brutalt, att de tog i jättemycket så att det kändes läskigt. Var det så för dig också?

Tycker jag att du gör rätt i . Virka på minsann. Jadå din lille bebis kommer snart.

Det gjorde fruktansvärt ont, en hemsk upplevelse var det för mig minst sagt! Det vill jag aldrig göra om igen. Bara grät, hyperventilerade och blundade hela tiden och skrek aj... 2 läkare försökte utan något som helst resultat. Bebisen är redan envis som bara den hehe.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014