• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Vi ska med på föreläsningar. Första blir på Helsingborgs lasarett på förlossningen den 2 sep. Sen 9 och 16 sep är det hos bm . Ska bli intressant.

• Danisen

Har ni läst på Aftonbladet idag, angående pågående listeria utbrottet i SVERIGE!! Om inte så gå in och läs.

• Danisen

I natt låg jag vaken i 1,5 h lillefisen höll låda ordentligt. Kändes som att jag hade en bläckfisk i magen. Sparkades hej vilt i hela magen haha .

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-08-20 21:39:01 följande:

Intressant med föräldrakurs  

Vi har ett par veckor kvar innan det är dags, ville gå nu i augusti men dom drar inte igång förrän 12 september.

Tycker det blir jobbigare och jobbigare att sitta längre stunder nu, bara efter ca 15 min värker ryggen

Har du börjat känna av ryggvärk eller foglossning?

Vi ska på föreläsning på förlossningen den 2 sep och sen föräldrarutbildning hos bm den 9 och 16 sep. Ja, det gör ont att både sitta, ligga, sova.. ja, tyvärr det mesta. Jobbigt att halvligga och ligga på vänster sida alltid. Hela vänster sida skriker av smärta...
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-08-21 06:00:07 följande:

Har du också läst att det kan vara bra att undvika att ligga på höger sida? Man kan tydligen strypa syretillförseln! Har gjorts nån studie på det och ssmbandet på foster som dör i magen sent i graviditeten men man blir ju inte upplyst om det! Blir jättenojig då jag ofta ligger på höger sida när jag vaknar!

Ja, det har jag. Vågar inte chansa! Jag lägger 2 kuddar vid ryggen (på höjd) så jag endast kan ligga på vänster sida och halvt på ryggen. Så rullar jag inte över. Prova det jag har "övat" på att sova på vänster sida sen v.20 ungefär. För jag sover alltid på höger sida eller ryggen. På vänster sida har jag en gravidkudde, under magen och mellan knäna. Funkar okej. Men det gör ont ändå när man vaknar. Jag har faktiskt inte sovit plant på hela kroppen alls. Har höjt upp under madrassen. Haft mycket problem med både allergi och graviditets nästäppa så lättare att få luft när man halvsitter. Plus att inte det är lika lätt att bebisen trycker på organen o.s.v
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-09-04 14:21:04 följande:

Snobben: åh va skönt att han har fixerat sig. Våran lille ligger med huvudet nedåt men har ännu inte fixerat sig.

Har börjat få ont i ryggen och i nedre delen av magen. Barnmorskan sa att det beror på foglossning. Får vara glad att jag varit utan det såhär länge. Har också fått kramp i benen och sover mycket sämre...

Lite orolig för förlossningen. Tänk om man blir runt skickad på olika sjukhus eller måste åka ända till Södertälje!

Vilka är era BF datum nu igen. Känns som det närmar sig för oss alla.

Hejhej!

Trist med foglossning . Jag har givetvis lyckats att få foglossning där fram i blygdbenet också, fy för vad ont det gör, även där bak gör fortfarande ont .

Vart bor du?

Jag bor utanför Helsingborg och då Blir det Helsingborgs lasarett som är närmast oss, finns inte fler närma. Sen är det Malmö och Lund som man får köra till isf, men dit brukar de inte behöva skicka oss, endast om det är en på tok för tidig födsel på gång.

Sova går knappt, så man är ju så himla trött hela tiden hehe. Jag är i v32 bf 4 november. Exakt 2 månader till bf idag . Hoppas att man slipper gå över tiden iaf!
  • Danisen

Imorgon bitti bär det av till Ullared . Handla lite till bebben, när jag fortfarande kan gå, om än jäkligt svårt för att gå . Blir även lite presenter och julklappar så det mesta är klart då. Ska bli så kul. Ska även ta med min ena lillasyster som aldrig varit där innan hehe .

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-09-22 10:30:33 följande:

Hur mår du? Fyndade ni nåt på Ullared?

Jag mår inte så bra faktiskt har så ont i kroppen så jag kan inte sova, blir knäpp snart!! Min värk bara kom tillbaka . Hur mår du?

Jadå vi hittade en del där . Skulle ni dit igen eller hur var det?
  • Danisen

Hej tjejer! Hur mår ni? Nu är det inte långt kvar för oss . Hur lång tid "får" ni gå över tiden där ni bor?

• Danisen
    Mischa skrev 2014-09-30 08:54:56 följande:

Jag har BF imorrn! :) känner dock ingenting som tyder på att det är på gång. Lite tryck nedåt och ont och så, men inga smärtsamma sammandragningar. Man får gå över två veckor här.

Hur mår du?

wow du är ju riktigt nära då ju .

Jag har med tryck neråt, inte enormt. Vaknat några nätter nu av molvärk / mensvärk, mamma sa att det var förvärkar eller så, livmodern övar sig tydligen! Jag har tyvärr väldigt ont av foglossningen med men bebis mår kanon fint. Vi har med 2 veckor här. Allt är så olikt vart man bor som med allt annat hehe.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014