• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Provade ni igen snobben00?

Idag har jag känt av bebisen flera gånger hehe. Började när jag drack kallt vatten sen började det fladdra där inne efter varje klunk hehe. Har hänt flera ggr idag coolt.

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-08 17:18:56 följande:
    Ja vi provade igen, men hörde inget förutom möjligen lite bubbel och svallvågor typ, känner fortfarande inget heller men kan ha lite svag molvärk/stramnigar ibland under korta perioder på dagarna, antar att det är växtvärk.

Längtar till rutinulraljudet 3 juni så vi får se den igen. När har du rutinultraljud?

28 maj har vi rul. Längtar som tusan
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-08 19:40:25 följande:
    Vi hörde lillplutten!!! Ett dovt svischande i snabb och jämn takt! Fantastiskt!

Så skönt ja fort går det hehe.
  • Danisen

Jag tror cirkel är tecken på flicka. Men blev ju förvirrad nu haha . Har du kollat det kinesiska almanackan förresten? Där står vad dem tror att det blir .

• Danisen

Vi ska inte kolla könet iaf . I den kinesiska almanackan står det att det blir en pojke. Ska prova på magen med hehe. Vi gjorde alltid på handleden som barn med halsband, där snurrar det med eller åker fram och tillbaka

• Danisen

Någon mer som får ont i magen och ryggen/fogarna i bäckenet om man t.ex hållt igång en hel dag utan att vila mellanvarven? Har varit iväg hela dagen kl.9-19 på 3-årstest (hästar) och nu har jag ont där jag skrev här ovan. Kroppen bara skriker VILA och orkar knappt resa mig och gå på toa eller liknande. Kan inte låta bli att bli orolig hoppas det är kroppen som säger ifrån att jag ska ta det lugnt. Överansträngde mig igår med alldeles för tunga grejor kanske det som sitter i med så kroppen inte orkar så mycket idag kanske. Någon som vet??

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-10 22:50:28 följande:
    Danisen: Jag har också ont fram långt ner och bak i ryggen ibland. Frågade barnmorskan och hon sa att det är för att det växer och för att efter en dag bli tyngden som flyttar sig nedåt. Bara att lägga dig ner och vila, inget farligt alls.

Tack snälla du för stödet . En kompis sa att man lätt kan få sammandragningar om man överansträngt/hållt igång mycket, man orkar inte lika mycket som i vanliga fall, och det är normalt sa hon. Hon rådde mig att gå och lägga mig . Jag har hittat ett "liniment" man får lov att använda när man är gravid, Ice power heter den finns på apoteket m.m. Himla skönt att kleta på bäckenet eller ja såklart där man behöver Googla ice power så kan du läsa om det. Tänkte om någon var ute efter ett . Jag älskar tigerbalsam men det ska man inte använda sig av när man är gravid men ice power går fint
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-11 08:57:06 följande:
    Danisen: Det ska jag göra. Tack för tipset! Jag har också märkt att jag börjat få ont runt svanskotan när jag sitter långa stunder. Det kanske kan vara bra mot sånt också.

Magen blir bara större och större vilket känns skönt för det gör mig lugnare och lugnare. Ska bli skönt när man stolt får visa upp sin mage och slippa dölja den hela tiden :). Nu är det bara en vecka och 3 dagar kvar till RUL:).

Ja, den är bra . Den kan man använda var man vill. Gillar tigerbalsam bättre men denna duger bra hihi . Ja, det gör min med. Märker inte det så mycket.men när man tar på sig kläder man brukar ha så är allt ganska tight . Hade på mig en stalljacka igår som jag inte använt på ett tag, den kunde jag precis dra upp dragkedjan på hehe så då fattade jag. Träffade en nära vän i onsdags och hon sa att nu syns det på riktigt eller vad man ska säga då blev jag glad och lite lugnare. Jag har den 28 maj tidigt på morgonen så det är skönt att slippa vänta flera timmar på besöket hehe men jag är himla nervös inför rul.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-13 09:33:55 följande:
    Idag är jag inne i v 18!!! Ni som känner barnet i magen. Hur känns det för er, jag har så svårt att avgöra vad som är vad :). Nu bara en vecka kvar till RUL.

Det är svårt att förklara hur det känns hehe. Men det känns i mitten av magen längst ner. Fladdrar och sticker till på ett konstigt sätt . Känns oftast när jag dricker jätte kallt och på kvällen när jag har lagt mig, på rygg då . Jag går in i v.17 imorgon. Har 2 veckor kvar till RUL. Längtar fast är lika rädd :-/
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-13 15:00:07 följande:
    Känner nog inte mer än molvärk till och från som tydligen är vanligt eftersom det ska tänjas ut en del

Jag har 3 långa veckor kvar till RUL.. 3 juni.

Har brukat lyssna på hjärtat till och från på kvällarna och det känns bra med en liten försäkran om att hjärtat slår när man börjar tvivla. Räknade det till 157 slag/minut häromkvällen.

Kan dock känna att det känns som att magen stannat i växten... ska väl inte säga för mycket för då exploderar den väl i storlek bara på nån vecka

Ligger fortfarande på mage och läser på kvällarna, jag hoppas att det är ok men jag antar att den är ganska väl inbäddad och inte blir klämd, likadant kan jag känna när jag sitter framåtlutad och byxorna börjar strama.

Jasså oj, kan du det. Jag har haft mammabyxor länge och var nyss hos kiropraktorn och jag fick använda en speciell kudde för magen hehe. Min mage har exploderat sen förra veckan . Kiropktik har lindrat min foglossning yaaaay.... . Den är inte borta men känns lite bättre när jag går.

När vi lyssnade hos bm så hade den ca 160slag/min hehe. Längtar ihjäl mig till RUL nu alltså haha. Har någon av er känt av sammandragningar?
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014