• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

uote=74123268][quote-nick]BlankaBlanka skrev 2014-10-07 07:12:00 följande:[/quote-nick]Jo men mandelolja går bra. Det använder jag. Inga bristningar än så länge, jag smörjer, smörjer och smörjer.

Sover ni ok? Min nattsömn har blivit helt störd. Vaknar vid fem på morgonen läser någon timme och sedan äter frukost. Sedan lyckas jag ändå somna om eller vila på fm. Tur det. Jag brukar kunna sova hur bra som helst.

Nu är det nedräkning och 13 dagar kvar till BF.[/quote]

Jag har fått några röda bristningar på brösten. Har smörjt massor med dessa är garanterat bara Hormonbetingade å det går inte att smörja bort tyvärr .

Nja nätterna är ju sådär, sover som en kratta. Men faktiskt lite bättre nu när bebis är fixerad. Jag har sammandragningar mest hela tiden, med och utan " smärta ". Har ni det?

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-10-07 07:16:13 följande:

Åh Danisen. Va härligt att bli lite firad :). Vas gör man på en sån? Har aldrig varit på någon. Inte för att det är någon skillnad på graviditeter men jag tycker absolut vi är värda att bli firade lite extra. Vi har ju kämpat på så länge. Blir ibland tårögd när jag tänker på det. Fy tusan va bra jobbat av oss alla!

Ja, jag blev så himla rörd och glad av allt dem stått i och fixat med för min skull . Jag har fantastiska vänner minst sagt <3 de lurade mig så det stänker om det haha. Svägerskan och jag skulle köra en snabb runda och handla lite som hon glömt. Men skulle bara köra och kolla på ett hus i närheten först. Helt plötsligt kör hon in på precis samma ställe där jag varit på dopfika bara några timmar innan. Och där står ett helt gäng av mina bästa vänner, mormor, mamma och min ena syster . Jag blev helt skakis och överrumplad. Vi åt pizza och hade tjejsnack först, sedan fick jag öppna en massa fina presenter. Sedan hade dem fixat en fråge quiz om bebisar o.s.v sen fick jag en fin tårta som vi mumsade på och fortsatte vårt eviga tjejsnack. Det var sååå himla bra alltihop. I USA gör man på helt annat sätt. Men i Sverige brukar det vara en överraskning för blivande mamman
  • Danisen

Jag har mått himla skumt de sista timmarna. Illamåendet och lite sådär kallsvettig emellanåt. Och mycket sammandragningar som både gör ont och vissa bara spänner... någon mer som känt av det?

• Danisen
    Mischa skrev 2014-10-07 16:07:43 följande:

Tycker du ska ringa och be om en kontroll. Jag fattade inte ens att jag hade värkar i början... Jag trodde det var förvärkar. Det var sammandragningar och molvärk som kom allt tätare.

Ja, vi får se hur det känns under em/kväll. Är inte så farligt nu iaf
  • Danisen
    Mischa skrev 2014-10-07 16:09:09 följande:

Vi är hemma från BB nu. Vår lilla tjej är underbar. Det är massa känslor hela tiden och jag gråter och skrattar om vartannat. Men de säger att det är normalt. :)

hehe ja, det har jag med hört att det är normalt . Skönt att ha kommit hem?
  • Danisen

Jag har gått upp 12kg. Nej, vi får inget planerat ultraljud förutom RUL. Givetvis gör dem om man går över tiden.

Jag är öppen för smärtlindring. Behöver jag så ge mig känner jag . Gjorde sammanställning av journalen i måndags, viktigaste för mig att ha med är mina sjukdomar och min avvikande blodgruppsantikropp. Resten får man ju lösa på plats. Svårt att säga allt innan, när man aldrig har fött barn innan

Det brukar ju läka fint efter ett tag Mischa . Men såklart drygt att ha ont efter en förlossning med. Hade du mycket sammandragningar / förvärkar ett tag innan förlossningen?

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-10-13 21:35:30 följande:

Var på ett tillväxtultraljud idag, just nu väger han ca 2800 och hon trodde att han kommer väga ca 3100-3200 om jag inte går över tiden.

Nån som kommer använda TENS?

Jag kommer att prova det hemma när värkarna börjar. Och kombinera med varm vetekudde

Tänkte jag prova i varje fall, och hoppas att det kan lindra . Sen följer det med till förlossningen också. Ska du prova tens apparat? Jag vet att akupunktur tyvärr inte funkar på mig.
  • Danisen

Jag dricker 2 kopp om dagen . Det är ju himla gott! Man ska ju helst dricka det ett tag innan förlossningen rekommenderar dem.

Jag har lånat min mormor och morfars. Den är ifrån clas ohlson. Den är kanon. Min sjukgymnast har ställt in programmet till min foglossning. Så jag kör på det än så länge . Jag har bara hört positivt från dem som använt en sån , framförallt när värkarna börjat.

m.clasohlson.com/se/TENS-EMS-massageapparat/34-1548

den använder jag. Lånade från sjukgymnasten först men sen sa mormor att de hade en hemma . Ingen som helst skillnad på den och den jag har.

Hehe ja, jag har med beställt massor från nätet. Idag ska jag försöka mig på en fika och en liten liten runda på Väla med en nära vän (antar att ni känner till väla)?

• Danisen

Ja, gör det

Det är Sveriges största modehus med 180 butiker trodde att alla visste vad det var, hihi!!

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014