• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

BlankaBlanka skrev 2014-09-30 10:18:44 följande:

Hej,

Jag tror att det är två veckor här i Stockholm. Har hört att man vanligtvis föder samma dag som sin mamma. Att det är ärftligt. Vet inte om det stämmer med IVF. Frågade mamma och hon sa att vad hon kommer ihåg så gick hon inte många dagar över tiden.

Någon son hört talas om detta?

Idag är det 20 dagar kvar till BF och jag har äntligen slutat jobba :).

Min bm säger att det inte är äftligt från bara ens mamma (mormor), utan från sig själv och pappan. Jag är född i v.35 å mamma födde mina andra 3 syskon förtidigt med. När jag sa det till bm så sa hon att det har med just den kroppen som bär fostret att göra, eftersom min mamma har en hel del sjukdomar så kan de spela in att kroppen inte orkade bära oss längre. Men jag vet ju inte hehe. Min svärmor gick över 1 vecka med sambon. Så kanske kan det bli inpå bf hehe. Ja, här är med 2 veckor. Max 10 dagar i Karlskrona. Sen finns där andra ställen där det är max 1 vecka vid ivf. Men bebis kommer ju när den är klar .
  • Danisen

Sen är det kanske inte jätte vanligt att man går över tiden så mycket vid ivf. Men det finns ju alltid någon som gör det antar jag.

• Danisen

Ja, vi får ju helt enkelt se när de små liven vill komma ut. Det är ju dem som bestämmer när, om allt står rätt till såklart . Klart man kan gå över tiden, men vad man kan läsa sig till är det inte jätte vanligt att det blir överburenhet som räknas från v.42+6.

En kompis födde sin dotter igår. Hon hade en hemsk förlossning man blir ju rädd nu nära inpå när man får höra skräck exempel, phu...!!

• Danisen

Ja, man vill ju inte höra vad som. Men hon blödde så himla mycket så hon fick åka in med ambulans, hon var bara öppen 0,5 cm också. Hon förlorade så mycket blod att hon ska få blodtransfusion. Krävs en hel del för en gravid som har mer blod att förlora än i vanliga fall. Det var de som var läskigt. Jag har även en avvikande blodgruppsantikropp så jag är himla rädd att jag ska hamna i samma sits eftersom jag inte kan få vilken sorts blod som helst. Men långt ifrån alla går igenom en sån här hemsk förlossning såklart

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-10-01 17:12:27 följande:

Hur går det med era bb-väskor? har ni börjat packa? Står dom klara?

Jag har bara börjat... har aldrig gillat att packa, det blir antingen för mycket eller för lite men känner att jag måste ta tag i det nu.

Enligt barnmorskan är det ju inte konstigt att få barn mellan v.37-42 och nu har jag ju gått in i vecka 37 så det kan väl kanske kännas bra om väskan är klar.

Jag har packat klart till bebisen. Har lagt i lite i nessecären till mig och sambon. Men tänkte faktiskt packa klart den till oss ikväll . Ska köpa snacks å dricka o.s.v nu i dagarna med som ska packas ner.

Jag vaknar varje natt av molvärk som antagligen är förvärkar, mamma sa det. I natt gjorde det faktiskt mer ont och även haft några gånger under dagen. Så länge dem inte blir starkare och tätare så ska det vara lugnt. Känner ni av de?
  • Danisen
    Mischa skrev 2014-10-02 09:42:41 följande:

Gör det ont samtidigt som du får sammandragningar? Eller är det som mensvärk utan sammandragningar?

Jag har känt lite mensvärk men inte mkt. Det är mest att det drar och spänner, förmodligen ligamenten eller nåt.

I ligamenten drar det mest hela tiden.

Ibland är det mensvärk med sammandragningar, förvärkar sa mamma å svägerskan. Ibland är det "bara" mensvärk. Det är så jag vill ta värktabletter så jag kan sova emellanåt. I natt var det lugnare. Tror i te att jag går tiden ut faktiskt, men ja vi får se ska till bm på måndag.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-10-02 16:09:16 följande:

Jag känner av värk och sammandragningar samtidigt. Har hänt under kortare stunder de senaste dagarna. Sover väldigt dåligt på nätterna... Tyvärr har jag även dragit på

mig en förkylning.

Ska försöka köpa det sista i morgon. Åkpåse, skötbordsunderlägg, allt annat till skötbordet samt förlossningsbindor och sånna där pads till ambingsbehån. Sen tror jag allt är klart för att lillkillen ska komma :).

Är ni klara med allt?

Jag känner samma som dig med sammandragningar och värken.

Jag köpte nyss en jättefin åkpåse på Lekmer.se för 249:- de hade 50% rabatt, det gillas hehe.

Köper du från libero får man poäng på ALLT. bara att bli medlem och fylla i koderna från förpackningen. Deras grejor är dessutom miljömärkta .

Jag är nog klar med det mesta. Är mer saker man behöver men det kan vänta tills julklappar tänkte jag hihi. Typ babygym kan vänta och tripp trapp stol från stokke m.m kan vänta.

Jag dricker min första kopp hallonbladste nu, mumsigt var det jag köpte härifrån: www.apotea.se/clipper-hallonbladste-eko-20-st
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-10-03 14:04:11 följande:

Nu har jag köpt det sista på Babyhuset på

Nätet. Har ni tittar på miniroom.se väldigt fina saker med rätt dyra.

Nu ska jag också iväg och köpa hallonbladste. Har ni hört att man ska smörja in underlivet med olja de sista veckorna. Då ska man inte spricka lika lätt och man blir "smidigare". Lite kladdigt men absolut värt det om det fungerar.

Ja, det har jag hört. Man kan ju prova! Olivolja är ju en gammal huskur dessutom
  • Danisen
    Mischa skrev 2014-10-04 06:51:01 följande:

Vi har fått en liten flicka, igår. Känns helt underbart... :) hoppas ni snart får träffa era bebisar också!

Wow så häftigt stort grattis till er. Hoppas vi kan stanna kvar i tråden och följa varandra trots att bebisarna kommit. Kram
  • Danisen

Igår blev jag först gudmor till en fantastisk fin liten påg sedan senare på kvällen blev jag överraskad av mina finaste vänner ever med en babyshower, blev riktigt tagen på sängen. Vilka fantastiska vänner jag har, jag blev så himla glad

Ville bara dela med mig av min fantastiska dag. Hoppas att ni alla fina tjejer mår bra och har haft en bra helg?

Kram kram

Mischa: det låter fantastiskt. Njut ordentligt

Kram

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014