• Danisen

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Har gjort glukosbelastning idag, det var inte så farligt som alla har sagt hehe. Smakade som en riktigt söt saft. Det var tur att man pressade citron i hehe. Det var ju inte gott men gick okej att få ner hade ett värde på 6,9 vilket är ett bra, man ska ligga under 8,9. Hoppas att även nästa glukosbelastning är lika bra. Även blodvärdet var kanon idag 133 . Sen fick jag lyssna på hjärtat som slog så fint i snitt 160slag/min. Hon sa precis innan att hon inte var säker på att det skulle hittas. Men direkt när hon tog apparaten på magen så lät det. Jag blev skräckslagen och hon sken som en sol

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-14 21:18:15 följande:
    Jag hoppas det har gått bra för dig idag med hjärtljud och glukosbelastning.

Idag fick jag mina kallelser från Ks i Solna, nu på torsdag kl.14 är det dags för ultraljudet för kub-testet (jättenervös) och den 3 juni blir det rutinultraljudet.

Har börjat känna nu att byxorna stramar mer och mer, vissa går bara att stänga dragkedjan en bit och sen bälte utan att knäppa knappen. Har köpt ett par mammajeans för framtiden, tror det blir dags att inviga dom snart så man inte klämmer ihjäl stackaren

Har du fått träffa någon läkare på mvc för att diskutera dina "sjukproblem" och så? Tar du några mediciner nu för fibromyalgin och armen?

Min barnmorska ville att jag skulle träffa deras läkare pga min migrän och gallstensrisk men tidigaste tiden var ju först 5 maj!!! Dom har tydligen en konsultläkare som bara är där på måndagar vilket känns jättekorkat att behöva vänta så länge! 

Jag har använt mammabyxor nu 1 vecka. Riktigt skönt fyller ju inte ut dem men de trycker ingenstans. Jag har foglossningsbältet på med så de sitter kvar

Nej, jag har inte träffat någon läkare nu. Men där är en läkare i lokalerna alltid om det behövs, tack och lov. Jag tar endast panodil/alvedon just nu(knappt det), får inte ta något annat, vågar inte heller så smärta får man i princip stå ut med. Har jag gjort i många år innan jag äntligen fick hjälp och remiss till reumatolog, han ställde diagnosen. Sen min astma och allergimedicin tar jag dagligen, det är inga problem som tur är .

Oj, 5 maj riktigt korkat. Tur att det går fort dit. Men jag förstår din oro.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-15 06:36:30 följande:
    Vad kul att du fick lyssna på hjärtat. Kanske kanske att det är en tjej därinne då?! Ofta ligger pojkar under 150 och flickor över. Ska ni ta reda på kön framöver? Jag frågade barnmorskan om det gick att få lyssna på hjärtat i v.16 då man eventuellt får komma tillbaka för ett besök om jag ville men då sa hon att dom avråder stark från det pga det kan vara svårt att hitta och många kvinnor går skräckslagna och oroliga därifrån... Hur kommer det sig att dom gör glukosbelastning? Är inte det samma värde man får fram genom ett stick i fingret för att kolla blodsocker?

V.16 ska ju absolut inte vara några problem att lyssna på hjärtat. Hittade bebisen direkt på mig och jag går in i v.13 imorgon. Hehe ja, det kanske finns en liten tös där inne. Vi får se på förlossningen . Ska ni kolla könet på RUL?

Dem har det som rutin i hela Skåne, att göra glukosbelastning. Det är blodsockret man kollar, i princip så chockar man kroppen med ett glas socker (på fastande mage) sen väntar man 2h och sen tar man stick i fingret och kollar värdet och då så att kroppen har kunnat ta hand om allt socker själv. Har den inte det så har man graviditets diabetes, så har jag fattat det iaf. Många som får graviditets diabetes, tyvärr.

Åh glömde svara i förra inlägget angående ditt KUBtest. Så spännande, det kommer vara bra. Känner det på mig Önskar er lycka till på torsdag
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-15 09:16:19 följande:
    Idag går jag in i vecka 14. Har varit väldigt uppblåst i magen och haft svårt att hålls mig från att fisa :/, inte så härligt. Hoppas att det avtar. Annars är jag mycket piggare än förut och inte riktigt lika orolig.

Jag ska på RUL i vecka 19 och skulle nog gärna vilja gå och lyssna på hjärtat innan dess. Tror vi kommer titta vad det är för kön. Är dock nästan säker på att det är en tjej. Fast helt säker kan man ju inte vara.

Danisen: tråkigt att du är sjukskriven men självklart bra att din kropp får vila upp sig. Har många vänner som varit sjukskrivna under perioder och vet att det kan vara rätt tufft med försäkringskassan och alla andra som är inblandade. Ska du gå på ett ultraljud till eller väntar du till RUL?

Jag försöker ta det så lugnt jag kan. Har ringt mig sjuk ibland bara för att ta det lugnt och vila lite extra. Jag struntar i om de undrar varför jag är så mycket sjuk just nu :). Det är viktigare att detta går bra

Snobben00:Håller tummarna på torsdag. Det kommer gå jättebra!

Ja, det är vad min kropp behöver. Egentligen mycket tidigare än vad det blev. Man är enträgen och ska jobba och jobba sen sliter man ut sig och går i sönder. Precis detta hände mig . Jag blev dessutom gravid när jag var sjukskriven och inte stressad eller mådde dåligt av jobbet som jag gjort länge innan. Jag är väldigt orolig för försäkringskassan, sjukskrivningen går ut siste april. Ska träffa min husläkare den dagen. Har utlåtande från en ortoped också så får hoppas att det går bra.

Nope det blir RUL den 28 maj i v.18. Möjligtvis är att jag kommer vilja lyssna på hjärtat någon gång till. Händer inte så mycket hos bm förrän efter RUL nu. Ja gud ja tänk på dig själv nu ordentligt.

Jag var med säker på att det var en tjej. Men så sa min kompis att kolla den kinesiska almanackan, har stämt in på hennes 3 barn slump eller ej det vet man ju inte. Där står det att det blir en pojke. Hehe ja, vi får se.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-15 17:00:21 följande:
    Danisen: Du får stå på dig ordentligt så att du får vara fortsatt sjukskriven om du behöver det. Just nu är det ju ännu viktigare att du mår bra.

Spännande med kinesisk almanacka. Jag fick fram att jag skulle få en tjej! Och så kommer den vara född i hästens år:). Spännande.

Ja, jag får sitta å böla

hehe ja det är kul att spekulera lite om vilket kön det blir
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-15 18:28:45 följande:
    När du gjorde kub-testet fick ni med er någon bild hem då? Jag skulle jättegärna vilja ha en...

Hur kollar man enligt kinesiska almanackan? Alltid kul att spekulera...

Läste idag på Aftonbladet att Karin DaSilva (som var med i Let´s dance första säsongerna) berättade om sitt tidigare missfall. Dom upptäckte det på kub-testet... fick gråten i halsen när jag läste det.

Googla kinesiska almanackan så kommer den där står hur man läser av den

Usch, nej så ska du inte tänka. Det är vår tur nu. Kram
  • Danisen
    ser91 skrev 2014-04-16 10:28:29 följande:
    Hej! Hoppas jag får hoppa in här! :) Grattis till alla plus! :) Är 23 år gammal. Slutade med p-piller februari 2010. Påbörjade utredning hösten 2011. Efter kontroller samt pergotime fick vi veta att vi var oförklarligt barnlösa. Sambons simmare var nästan dubbelt så många som "normalt" och rörde sig bra. Jag hade regelbunden äl och mens, inga stopp i äggledarna eller cystor. Hösten 2012 påbörjades första ivf-försöket. Fick ut 6 ägg - inget befruktades som det skulle därav inge ET. Andra ivf-försöket påbörjades våren 2013. Fick ut 9 ägg, endast ett var moget - det befruktades men stannade i celldelningen. Återigen inge ET. Tredje ivf-försöket påbörjades i dec 2013, äp gjordes 28/1. Fick ut 18 ägg, 16 av dessa var mogna och 14 befruktades. 11 av dem delade sig som de skulle. ET gjordes 31/1 med ett embryo och 10 embryon till frysen! :) Har vid alla försök kört långa protokollet med puregon + spray. Började första försöket med 150 enheter puregon som höjdes till 225. Andra försöket 225 enheter rakt igenom. Tredje försöket började med 225 enheter och sänktes till 150 och sen 100. Väldigt intressant hur olika kroppen kan reagera :) enda skillnaden vi gjort själva var att vi började äta multiman/multikvinna + antioxidanter innan tredje försöket. Är alltså gravid efter tredje försöket som är det enda som lett till ET. Hade testdag 18/2 och gjorde vul 12/3 som visade ett tickande hjärta. Är idag i vecka 13+1, BF 20/10 :)

Välkommen härlig historia. Min är väääldigt lik din hehe, lite läskigt lik . Har du gått på landstingsfinansierade försöken? Vart har ni gått någonstans? Du ligger 1 vecka före mig gick in i v.13 idag (12+0). Har bf 28 oktober.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-17 18:33:48 följande:
    Var och gjorde kub-ultraljudet idag men bebis var inte samarbetsvillig alls utan bara vände ryggen till så barnmorskan inte kunde mäta nackspalten.

Händer tydligen 1 av 10 så vi ska tillbaka på tisdag kl. 7.30 och försöka igen.

Men vi fick se bebis i nästan 40 min innan hon gav upp. Allt i övrigt hon såg, såg fint ut. Och vi fick en jättetydlig bild på en fin vänsterhand

wow så coolt nu längtar jag ännu mer till RUL. Fick ni bra resultat?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-17 23:30:50 följande:
    Fick ju tyvärr inget resultat då hon inte kunde mäta alls  så tillbaka på tisdag och hoppas på lite samarbete

Fick bryta och dricka mängder med kallvatten i hopp om att det skulle hjälpa.... men nej den bara vände ryggen till och låg i fel läge hela tiden.

Ändå skönt och fascinerande att få se den röra armar och ben och vifta runt

Helt otroligt med ultraljud! Och nytt återseende på tisdag

Jaha okej kul att få se den igen hihi. Kunde ni se hur stor den var ca?
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014