BlankaBlanka skrev 2014-04-15 09:16:19 följande:
Idag går jag in i vecka 14. Har varit väldigt uppblåst i magen och haft svårt att hålls mig från att fisa :/, inte så härligt. Hoppas att det avtar. Annars är jag mycket piggare än förut och inte riktigt lika orolig.
Jag ska på RUL i vecka 19 och skulle nog gärna vilja gå och lyssna på hjärtat innan dess. Tror vi kommer titta vad det är för kön. Är dock nästan säker på att det är en tjej. Fast helt säker kan man ju inte vara.
Danisen: tråkigt att du är sjukskriven men självklart bra att din kropp får vila upp sig. Har många vänner som varit sjukskrivna under perioder och vet att det kan vara rätt tufft med försäkringskassan och alla andra som är inblandade. Ska du gå på ett ultraljud till eller väntar du till RUL?
Jag försöker ta det så lugnt jag kan. Har ringt mig sjuk ibland bara för att ta det lugnt och vila lite extra. Jag struntar i om de undrar varför jag är så mycket sjuk just nu :). Det är viktigare att detta går bra
Snobben00:Håller tummarna på torsdag. Det kommer gå jättebra!
Ja, det är vad min kropp behöver. Egentligen mycket tidigare än vad det blev. Man är enträgen och ska jobba och jobba sen sliter man ut sig och går i sönder. Precis detta hände mig
. Jag blev dessutom gravid när jag var sjukskriven och inte stressad eller mådde dåligt av jobbet som jag gjort länge innan. Jag är väldigt orolig för försäkringskassan, sjukskrivningen går ut siste april. Ska träffa min husläkare den dagen. Har utlåtande från en ortoped också så får hoppas att det går bra.
Nope det blir RUL den 28 maj i v.18. Möjligtvis är att jag kommer vilja lyssna på hjärtat någon gång till. Händer inte så mycket hos bm förrän efter RUL nu. Ja gud ja tänk på dig själv nu ordentligt.
Jag var med säker på att det var en tjej. Men så sa min kompis att kolla den kinesiska almanackan, har stämt in på hennes 3 barn slump eller ej det vet man ju inte. Där står det att det blir en pojke. Hehe ja, vi får se.