• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Solanna skrev 2014-04-01 16:59:30 följande:
    Den långa väntan är över och vi har äntligen fått sett vårt pyre :)
    Idag är vi i 7+4 och pyret 12,3mm.
    Det känns heeeelt otroligt overkligt att efter ett år och fyra fulla ivfer äntligen va gravid. Som läkaren sa -nu är det 90% chans att de lyckas och slår hjärtat nästa vecka så är ni uppe på 95% :)
    Grattis! Glad Vad roligt!
    När vi gjorde VUL var jag i v. 7+5 men pyret var redan 16mm lång så läkaren sa att det såg ut som om jag var i v.8+1
    Imorn ska vi på nytt VUL (v.10+0) och jag hoppas allt ser fint ut och att den inte är fortsatt JÄTTESTOR Förvånad
    Ska du tillbaka igen nästa vecka? Fick ni se hjärtat slå idag också? Känns helt otroligt när man ser det lilla hjärtat picka på för fullt.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-04-01 22:55:38 följande:
    Är det ett vul ni själva betalar för?

Nej och vi gör det där vi gjorde vår ivf. Läkaren sa vid vårt förra VUL att vi fick komma tillbaka om vi ville kolla igen. Bla pga av min oro efter tidigare missfall tror jag.
  • snobben00
    kristin10 skrev 2014-03-29 20:30:53 följande:
    Kommer att vara i v 7+2 på onsdag när vi ska på VUL.

Jag använder inte jeans tyvärr, annars skulle det vara perfekt med tummytie. Får se om jag hittar gamla byxor i skåpet eller om jag köper på loppis och syr om dem.

Hur har det gått? Har du varit på VUL och fått se lillpyret?
    Vi var på VUL imorse igen v.10+0 och allt såg fint ut, man såg armar och ben nu och den hade börjat röra på sig.
    Såååå fascinerande att få se Hjärta
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-02 22:10:28 följande:
    Snobben00 och Kristin 10:
    Stort grattis till er båda, härligt att höra att allt såg bra ut :).

Tack Glad
    Känns verkligen som ett stort mirakel, fortfarande svårt att tro att det är på riktigt till och från.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-04-05 10:29:39 följande:

Inskrivning en lördag, vilken lyx . Mitt illamående är nästintill borta. Dock har jag väldigt ont av foglossning som gör att jag mår illa av smärtan emellanåt. Jag har redan varit hos bm 2ggr. Ska dit igen den 14 april och göra glukosbelastning och lyssna på hjärtat . Ska göra 2st glukosbelastningar alla säger att det är så himla vidrigt. Jag som har så svårt att få ner saker som är äckliga, bara klöks haha. Lycka till idag
    Oj, vad tidigt med foglossning?! Hur vet man att det är det? Vad innebär glukosbelastning?
    Vilken vecka är du i nu? Vill minnas att vi låg lika va? Jag är i v.10+4 idag och har under hela tiden mått ganska bra bara lite småilllamående några enstaka gånger.
    Ska ni göra KUB-test? Vi har funderat på att göra det.
    På onsdag blir det inskrivning Glad
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-05 15:28:27 följande:
    Danisen: oj stackare har du redan fått foglossning! Hur känns det, gör det väldigt ont? Varför gör man glykosbelastning? Låter inte jättehärligt :/. Har du kräkts mycket? Jag har mått lilla men inte kräks. Känns som jag ätit sjukt mycket och redan gått upp 3 kilo.
    Ja visst var det konstigt med inskrivning på en lördag. Barnmorskan var supergullig och precis en sån person jag önskat :). Nu blir det till att hålla tummarna till på tisdag för då blir det UL och kubtest samt att jag då kommer gå in i vecka 13.
    Skönt att du har fått en bra barnmorska den här gången.
  • snobben00

Vet att det är olika med KUB-test beroende på var i landet man bor. I vissa län erbjuds man bara det om man är över 35. Vi tillhör Stockholms län och nu får man själva bestämma oavsett ålder. Jag är 34, blir 35 i november.
    2009 när min syster väntade barn och var 33 år fick hon inte göra det så det verkar ändras en hel del. Då var det också fler kontroller om det var via IVF men nu har man insett att det inte skiljer något på IVF-graviditeter och "vanliga" graviditeter.

Jag känner just ingenting heller nu men är fortsatt jättetrött men känner mig ändå lite lugnare efter att ha sett bebisen nu i veckan (v.10+0) och den hade börjat röra på sig. Solig
    Men visst hade det varit skönt om man kunde få göra ett ultraljud varje vecka för att se att det inte avstannat...
    Känner en viss oro inför KUB-testet och vill inte berätta något för omgivningen förrän det är avklarat... hade gärna väntat till efter v.18 och rutinultraljudet men det blir nog svårt eftersom det säkert lär vara svårt att dölja magen då.

Blir så jobbigt om det skulle visa sig vara nåt stort fel så man blir tvungen att avsluta det om man redan berättat..Rynkar på näsan
    Men jag försöker hålla mig positiv

• snobben00

Vaknade kl.3 i natt i panik med tårarna rinnandes. Drömde att vi skulle göra vårt UL inför Kub-testet men att hjärtat stannat och att lill-pyret låg helt orörlig...

Är så glad att det bara var en dröm... usch hemska tanke, vilken panik!!!

Någon annan som börjat drömma konstigt, har läst att det är rätt vanligt under graviditet.

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-08 13:50:58 följande:
    Har nu varit på UL och allt såg bra ut! Hjärtat slog och den var 6,1 cm. Vi fick även lägsta risken på KUB!!! Åh äntligen kan jag pusta ut lite :). Idag är jag i vecka 12+0 :).

Åh, grattis vad skönt att höra! Hur ser lägsta risken ut? 1på10 000 eller hur graderas det? Jag ska skrivas in imorgon eftermiddag och bör få info om när vi kan göra Kub. V.11+0 imorn. Vaknade inatt av ett kraftigt migrän anfall som håller i sig än så jag är hemma från jobbet. Kräktes till och med, brukar aldrig göra det vid migrän annars och det känns som att anfallen blivit intensivare. Och läkaren som trodde att det skulle lugna ner sig... Vilken lättnad du måste känna nu! Gjorde du kub förra gången också? Fick du någon förklaring till ditt MA förut förresten? Usch vad hemskt! Ingen borde få vara med om det,
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-08 14:46:21 följande:
    Snobben00: Åh tack :). Vårat KUB var 1:20000 och tydligen det lägsta. När vi fick MA så avslutades graviditeten innan v12 och därför fick vi ingen utredning. Det är ju så vanligt med missfall innan vecka 12 så jag antar att de inte gör det. Jag gjorde inget KUB förra gången så vi hade inte gjort ett ända UL, aldrig sett att allt var bra. Stackare med migränen. Hoppas det blir bättre snart. Nog bra att bara vara hemma och vila. Var ska du gå på för MVC? Jag går på BB Stockholm.

Jag kommer skrivas in på barnmorskemottagningen i Märsta där jag bor men kommer få åka till Odenplan, Ks eller Danderyd för ultraljuden. En stor anledning till att vi väljer att göra kub-test är för att få se att den lever.Har sån skräck över att det ska avstanna. Och att vänta ända till rul i v.18 känns som en evighet. Försvann dina gravidkänningar efter v.12 eller fortsatte dom ändå?
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014